Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

4.974 de note de 10 la oral și o zi tensionată

Bacalaureatul, la final

4.974 de note de 10 la oral și o zi tensionată

Nu rețin să fi consemnat în ultimii 10-15 ani obținerea atâtor note maxime la cele trei probe orale ale examenului de bacalaureat ca și anul acesta la nivelul învățământului preuniversitar bihorean (1.911 – la limba română, 2.722 – la limbile moderne și 241 – la limba maternă, întregistrate la nivelul celor 18 centre de examen).

 Centrele cu cele mai multe note de 10 au fost: C. N. „Samuil Vulcan” Beiuș (235 la română și 350 la limbile moderne), C.N. „E. Gojdu” Oradea (225 și 277), C.N. „M. Eminescu” (184 și 247), C. E. „P. Cosma” (165 și 200), Gr. Șc. Ind. „Unirea” Ștei (173 și 173) și C. T. „M. Viteazul” Oradea (102 și 161).
 La limba și literatura română, la proba orală, s-au înscris 6.992 de candidați din care 6.809 au promovat-o, aceasta însemnând un procent spectaculos de 99,85 la sută. La română scris, 20 nu s-au prezentat, iar trei au fost eliminați, fiind prinși copiind în Centrul de examen de la Vadu-Crișului. La proba D au fost eliminați cinci, tot din cauza furtului „calificat”, fiind prinși în timp ce copiau (trei în Centrul de la „M. Viteazul”, iar doi la Vadu-Crișului); de la proba E au fost eliminați doi (din cadrul subcomisiei de la Șuncuiuș).
 „Ziua tensionată s-a datorat căderii serverului SIVECO și numărului mare de subiecte – 239”
 În ansamblu, dl prof. Dorel Luca, generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, președintele comisiei județene de bacalaureat, apreciază ca normală și eficientă desfășurarea de „forțe”, mobilizarea exemplară a membrilor comisiilor, de la președintele de comisie până la ultimul membru, multiplicarea în timp rezonabil a subiectelor și vigilența manifestată de cei mai mulți dintre supraveghetori.
Pentru ziua tensionată de miercuri, singura zi cu probleme din cele două săptămâni de bacalaureat, președintele comisiei județene are două justificări plauzibile: căderea serverului SIVECO și volumul mare de subiecte (239 la proba E, plus traducerile) care trebuiau multiplicate în timp rezonabil. De unde 239 de subiecte? 137 de subiecte pentru cei care au dat bacalaureatul în varianta 2009 și 102 subiecte pentru cei care au dat examenul în varianta 2007.
 „Căderea serverului SIVECO, singurul responsabil de transmiterea subiectelor, a amânat totul cu circa o oră, până la reluare. Cealaltă oră de întârziere s-a consumat cu multiplicarea și traducerile în cazul celor 239 de subiecte, 137 în varianta 2009 și 102 în varianta 2007.
 Așadar, stresul și tensiunea nu au fost cauzate în niciun caz de o slabă organizare sau mobilizare, ci de acea cădere neprevăzută a serverului și de numărul imens de subiecte care au trebuit multiplicate și traduse, în unele cazuri. Altfel, transmiterea electronică a subiectelor înseamnă un pas mare în față din mai multe puncte de vedere. Să ne gândim la perioada în care trebuia să mergem la București după plicuri... Acum, din momentul transmiterii parolei, descărcarea subiectelor se face la secunde. E și în această situație un risc, acela de a cădea curentul, și implicit internetul, dar am fost pregătiți și cu un centru alternativ de multiplicare, dar nu a fost cazul. Cu toate aceste probleme, care, repet, nu ni s-au datorat nouă, și nici ministerului, în cele 18 centre de examen și trei subcomisii, subiectele au ajuns în săli între orele 11.10 și 11.40, iar în județ, cel târziu la ora 12.00”, ne-a declarat inspectorul general, Dorel Luca, președintele comisiei județene de bacalaureat.
 „Bacu nu se ține”...
 Să recunoaștem că și unii reprezentanți ai presei au contribui la creșterea tensiunii și stresului mai cu seamă în rândul părinților implicați. Ce puteau să creadă părinții care citeau pe ecranul televizorului „Bacul nu se ține”...
 Și-atunci, nu ne miră reacția fermă și promptă pe care a avut-o dna ministru Ecaterina Andronescu atunci când a citit asemenea aberații pe micul ecran. De unde până unde asemenea etichetări și afirmații alarmiste pentru o întârziere (fie și de două ore) în comunicarea subiectelor...
 Așa se întâmplă când umbli  cu lumânarea după senzațional, când faci din tânțar armăsar... de amorul presei!
 Legat de subiectele și rezultatele de la proba scrisă, interlocutorul nostru nu ne-a putut furniza prea multe detalii. „Cel puțin la matematică, dar și la română, din câte am auzit, subiectele au fost rezonabile și accesibile celor care s-au pregătit. Desigur că vor fi mult mai mici decât la oral, și mult mai slabe la frecvența redusă...
 Duminică se vor afișa rezultatele, iar eventualele contestații se depun la centrul de examen, între orele 16.00 și 20.00. Cine vrea să depună la mai multe discipline trebuie să o facă la fiecare disciplină în parte. Rezultatele finale se vor afișa în 9 iulie”, a conchis președintele comisiei județene de bacalaureat, prof. Dorel Luca, în încheierea interviului pe care ni l-a acordat în exclusivitate. (Ovidiu DAN)

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 19:31:52 Ora de vară a Europei de Est