Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități

3 decembrie

Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități

An de an, din 1992, în data de 3 decembrie, omenirea sărbătorește Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități.

Copiii clasei a IV-a C de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" din Oradea au fost bucuroși și încântați să participe la o activitate desfășurată în colaborare cu dna psiholog a școlii Florina Brânda și dna prof. de sprijin Anica Puriș. Au ales clasa noastră datorită unei excelente colaborări anterioare, datorită faptului că și noi avem astfel de copii speciali în clasă, datorită maturității de care dau dovadă elevii. Copiii au fost învățați să îi accepte, să îi sprijine, să îi iubească pe cei doi colegi speciali ai lor, să îi implice în activitățile de echipă, să nu se supere atunci când nu câștigă echipa lor datorită neputințelor lor. O atitudine similară au și părinții lor: îi încurajează pe copii să se joace împreună, să îi ajute în pauze, în timpul orelor de curs sau al activităților extrașcolare. Un exemplu de urmat. Felicitări, dragi copii și părinți! Activitatea a fost apreciată de către dna director, prof. Teodora Codău.
,,Lumea lui Ian"
În timpul activității copiii au înțeles ce sunt dizabilitățile, care sunt câteva tipuri de dizabilități, cât e de fragilă granița dintre abilitate și dizabilitate, că ele pot fi dobândite pe parcursul vieții sau chiar de la naștere, cum e de dorit să se raporteze la astfel de persoane fie că sunt colegi, prieteni sau membri ai familiei restrânse sau lărgite. Astfel de copii luptă zilnic cu ei înșiși, cu neputințele lor, fiind susținuți de părinți-eroi care își canalizează toate resursele înspre a-i ajuta să fie autonomi, independenți.
Au vizionat filmulețul ,,Lumea lui Ian", inspirat dintr-o poveste reală de viață. https://www.youtube.com/watch?v=bxQibQ6f9jg
Copiii au spus apoi pe rând ce emoții au simțit, ce au remarcat în diferite momente ale acțiunii, ce i-a impresionat, ce au învățat. E firesc ca nivelul empatiei să fie crescut la cei care au în jurul lor persoane speciale. E firesc să fim toți informați pentru a putea lua atitudinea potrivită la nevoie.
În finalul activității, copiii au confecționat un lanț din hârtii colorate care să simbolizeze unitatea noastră în jurul persoanelor cu dizabilități. Pe fiecare verigă a lanțului, copiii au scris mesaje de încurajare, de apreciere sinceră la adresa unor astfel de persoane. Lanțul a ajuns să completeze decorul bradului din clasă, ca semn de aducere aminte. Lucrurile învățate azi le vom practica zilnic.
Prof. Liana Teodora Sabo
 
Minunat lucru, doamnă Teodora!
Un exemplu de bune practici la clasă și atitudini sănătoase în colectivul clasei!
Asemenea copii nu sunt vinovați cu nimic că s-au născut așa, iar părinții lor sunt cu adevărat eroi, toată viața, pentru atitudinea lor demnă de tot respectul, cinstea și onoarea! (OviDan)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 12:57:24 Ora de vară a Europei de Est