Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă dezbatere publică

Centrul EUROPE DIRECT Oradea

O nouă dezbatere publică

Miercuri, 22 noiembrie 2023, Centrul EUROPE DIRECT Oradea, alături de Fundația Comunitară Oradea și Oradea Debate Society au organizat o nouă dezbatere publică. Dezbaterea a avut loc la sediul Centrului EUROPE DIRECT Oradea, unde a fost abordat subiectul democrației liberale și al valorilor europene.

Cele două echipe de studenți din cadrul Oradea Debate Society au abordat moțiunea „Este mai dezirabil ca statele membre UE cu tendințe preponderent conservatoare să nu fie obligate la adoptarea principiilor liberale de către UE".
Pe de o parte, echipa guvernului a susținut că tranziția către o democrație liberală sănătoasă trebuie să se facă în mod treptat, luând în considerare cultura politică a fiecărui stat în parte. Totodată, guvernul a susținut ideea conform căreia liberalismul are în vedere interesele minorităților, așadar, nefiind compatibile cu democrația care are la bază vocea majorității.
Pe de altă parte, opoziția a susținut că o tranziție graduală spre o democrație liberală funcțională la nivel european ar conduce la încălcări ale drepturilor fundamentale ale omului. În acest sens, echipa opoziției a pledat pentru un imbold general din partea instituțiilor UE, pentru a implementa toate valorile europene în legislația tuturor statelor membre. Pe parcursul dezbaterii au fost puse în discuție teme precum: drepturile persoanelor din comunitatea LGBTQ+, istoria sistemelor politice din Europa contemporană, precum și extinderea Uniunii Europene în Balcanii de Vest.
La finalul unei dezbateri fascinante, echipa opoziției a fost declarată câștigătoare în urma votului publicului. Conform regulilor dezbaterilor academice în format parlamentar, menționăm că pozițiile exprimate de vorbitori nu reprezintă opiniile personale ale acestora.
În contextul Anului european al competențelor, Centrul EUROPE DIRECT Oradea s-a bucurat să colaboreze cu Oradea Debate Society pentru organizarea acestui eveniment orientat spre dezvoltarea și cultivarea competențelor oratorice, de gândire analitică și adaptare a discursului.
EUROPE DIRECT Oradea este unul dintre programele Fundației Comunitare Oradea, implementat cu scopul de a informa comunitatea bihoreană cu privire la activitățile Uniunii Europene. Rolul EUROPE DIRECT Oradea este cel de a face Europa mai accesibilă bihorenilor prin diverse proiecte și evenimente. Oradea Debate Society este primul club de dezbateri academice din Oradea ce se adresează studenților. Scopul clubului este acela de a oferi un mediu propice în care studenții au posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de comunicare persuasivă, spiritul analitic și capacitatea de adaptare.
Sebastian Lajos,
manager proiect

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 20:53:04 Ora de vară a Europei de Est