Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesaje anti-violență și de prevenire a abuzurilor transmise de elevi ai LTBE Oradea

Campania națională ,,19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”,

Mesaje anti-violență și de prevenire a abuzurilor transmise de elevi ai LTBE Oradea

În perioada 1-19 noiembrie 2023, elevi din clasele a V-a B, a VII-a A, a IX-a B, a X-a A, a X-a B, a XI-a A, a XI-a B, a XII-a A și a XII-a B, sub coordonarea profesorilor diriginți, au ales să se implice în campania națională ,,19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor", ediția a 11-a.

Dna prof. Anca Știube, diriginta clasei a V-a B, a dezbătut problema abuzurilor diverse asupra copiilor, elevii realizând ca și produse finale ale temelor prezentate, desene, eseuri și chiar un joc de rol.
Dna prof. Rodica Moțiu, l-a avut ca și invitat pe dl Marius Șinca, expert în securitate cibernetică și președinte al Fundației Șinca. Împreună cu elevii clasei a VII-a A, cei doi au desfășurat o activitate pe tema bullyingului/cyberbullyingului, având ca și scop o mai bună prevenire a fenomenului violenței asupra copiilor și a tinerilor, în vederea schimbării comportamentului social, a prevenirii hărțuirii.
Elevii claselor a X-a A, a X-a B și a XI-a A, împreună cu prof. dr. Alina Burcă și prof. Gabriela Necea au discutat teme precum  Siguranța online, respectiv, Traficul de persoane, sub îndrumarea prof. psiholog Ioan Tamaș. S-au prezentat mesajele malware de tip Flubot ca instrument pentru fraudele prin SMS, respectiv, pași pentru protejarea contului de internet banking în cazul unui malware, fraudele legate de investiții financiare - investment frauds, precum și caracteristici generale pentru identificarea lor, pericolele social media privind traficul de persoane etc. S-au discutat și modalități eficiente de prevenire a fraudelor, cum ar fi educația financiară, educația digitală, raportarea oricăror suspiciuni de fraudă. De asemenea, s-au prezentat pași pentru a nu deveni victimă a traficului de persoane și două link-uri utile pentru a obține informații suplimentare.
Dna prof. dr. Alina Burcă, împreună cu elevi din clasele a X-a B, a XI-a B, a XII-a A și a XII-a B, a dezbătut probleme legate de orice abuz sau violență, cu precădere asupra copiilor, pornind de la temele sugerate de organizatorii acestei acțiuni la nivel național: Prevenirea violenței sexuale și a abuzurilor sexuale asupra copiilor, Prevenirea hărțuirii și Prevenirea practicilor tradiționale dăunătoare. Elevii acestor clase au realizat eseuri pe aceste teme și filmulețe care să se înscrie în această campanie împotriva violenței. Cele mai reușite contribuții ale lor au fost redirecționate către domnul senator Adrian Hatos.
Dna prof. Ramona Iștoc, dirigintă a clasei a XII-a A, împreună cu dnul prof. Florin Iștoc, diriginte al clasei a IX-a B, au organizat mai multe dezbateri la clasă, temele abordate fiind Prevenirea hărțuirii, a traficului de copii, prevenirea dependenței și abuzurilor de substanțe, discriminarea bazată pe starea de sănătate și copiii străzii. Elevii au avut ocazia să discute și cu reprezentanți ai Centrului Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea, care le-au oferit informații utile pentru a înțelege efectele negative ale consumului de substanțe dăunătoare, precum și soluții eficiente de prevenire a consumului și dependenței de astfel de substanțe.
Elevii au lucrat în echipe pentru a realiza afișe/colaje/desene cu mesaje sugestive, în vederea susținerii unei culturi preventive, de stopare a violenței împotriva copiilor și a tinerilor. În acest sens, elevii de liceu au prezentat colegilor de gimnaziu rezultatele muncii lor, încurajându-i să-și formeze de mici o atitudine pro-activă, o cultură preventivă, de denunțare a actelor de violență și de susținere a tuturor celor abuzați, oprimați.
Elevii s-au angajat activ în promovarea mesajelor anti-violență, manifestând un interes crescut și implicându-se în diverse inițiative menite să sensibilizeze comunitatea școlară cu privire la importanța non-violentei și a unui comportament respectuos.
Elevii implicați în campanie au marcat prin activitățile pe care le-au desfășurat, sub îndrumarea profesorilor lor, Ziua internațională de prevenire a abuzului asupra copilului - 19 noiembrie și 20 noiembrie - Ziua internațională a drepturilor copilului.
Prof. Ramona Iștoc,
consilier educativ LTBE

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 10:08:25 Ora de vară a Europei de Est