Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un webinar marca EU GREEN European Alliance

Știința cu și în folosul cetățenilor

Un webinar marca EU GREEN European Alliance

Peste 80 de curioși s-au întâlnit miercuri, 15 noiembrie 2023, on-line, pentru a lua parte la webinarul organizat de Alianța Academică Europeană EU GREEN, pe teme de biodiversitate și știință puse în slujba cetățenilor.

Evenimentul a fost organizat și moderat de Atlantic Technological University (ATU - Irlanda), membră a EU GREEN. Au fost opt vorbitori, unul dintre ei - reprezentantul Universității din Extremadura (Spania) - vorbindu-le participanților tocmai de la marginea pădurii amazoniene.
Un foarte interesant proiect științific, derulat cu cetățenii și în slujba lor, a fost prezentat de Leo Carstens, din Germania. El a vorbit despre analizele făcute, la inițiativa unui ONG, apelor râului Saale. „Pentru că mulți localnici obișnuiesc să înoate în râu, ne-am dorit să știm dacă pot face acest lucru în siguranță și cât de poluată este apa", a spus Leo Carstens. Au fost implicate trei universități germane, zeci de cercetători din diverse domenii și, mai ales, sute de cetățeni, care au lucrat, ca voluntari, pe vaporașul cumpărat pentru a servi drept punct de informare și bază de cercetare plutitoare. „Datele provenite din măsurătorile pe care le facem sunt accesibile pe un site, astfel încât să asigurăm deplina transparență a informațiilor", a mai spus reprezentantul ONG-ului german.
Katie O`Dwyer, reprezentanta „gazdelor" de la ATU, a vorbit despre modul în care universitatea irlandeză își propune să susțină dezvoltarea biodiversității în campus. „Ne dorim un campus verde dar, în același timp, unul al biodiversității", a afirmat specialista irlandeză, arătând cum, pe spațiile verzi ale universității, au crescut și au fost lăsate să prolifereze adevărate pajiști naturale, căutate pentru plimbări dar și pentru lecții de biologie.
„Școala furnicilor", un proiect lansat de Universitatea din Parma și ea membră a alianței academice EU GREEN, a conjugat eforturile: biologilor, elevilor și profesorilor italieni pentru a identifica speciile de furnici din țara peninsulară. „Furnicile pot fi un indicator prețios al biodiversității din zonele urbane", a spus Cristina Castracani. Cea care a prezentat proiectul Universității din Parma consideră că „Cel mai bun mod de a înțelege știința este să faci știință". S-ar putea spune că Cristina Castracani a reușit să și demonstreze acest lucru. La proiectul „Școala furnicilor" au participat 44 de provincii, din 14 regiuni ale Italiei și 2.582 de elevi. Cu aportul lor, în final, au fost identificate 64 de specii de furnici.
Vorbind din partea Universității din Evora (Portugalia), Carlos Godinho a prezentat EuroBirdPortal, un proiect care mizează pe implicarea celor ce iubesc și urmăresc păsările, în scopul determinării numărului și rutelor de deplasare ale acestora. „Sunt peste 120.000 de voluntari implicați în acest proiect și, datorită lor, putem urmări mișcarea mai multor specii pe cerul Europei", a explicat Carlos Godinho, adăugând că, bucurându-se de o asemenea implicare, EuroBirdPortal poate fi un exemplu demn de urmat în ceea ce privește aplicarea conceptului de știință pentru cetățeni.
„Asociat" la alianța academică europeană EU GREEN, Quentin Groom, din Belgia, le-a vorbit participanților la webinar despre importanța utilizării informațiilor, a datelor, în proiectele dedicate științei pentru cetățeni. „Nu vă temeți să fiți deschiși cu informațiile voastre, să le împărtășiți tuturor celor interesați", a îndemnat Quentin Groom.
Lynda Huxley a prezentat proiectele și programele derulate de ea, în Irlanda, pentru a salva Drepneaua Neagră, o pasăre care se află pe „lista roșie" a speciilor amenințate. Irlandeza a avut ideea de a realiza unele cutii speciale care, montate pe fațadele clădirilor, să servească drepnelelor drept locuri de cuibărit. Ca urmare a acestor eforturi, în comitatul Mayo, populația acestei specii, cunoscută pentru că nu se oprește din zbor decât pentru a cuibări și a-și crește puii, a crescut cu 30 de procente. „Cetățenii s-au implicat, pentru că au simțit că pot să facă ceva", a concluzionat Lynda Huxley.
Diana Cupșa, cadru didactic al Universității din Oradea, le-a vorbit participanților despre eforturile făcute pentru stoparea proliferării ambroziei, o plantă invazivă, puternic alergenă. Conducătoarea Departamentului de Biologie, al Facultății de Informatică și Științe, a prezentat felul în care și cetățenii au fost implicați pentru a „raporta" apariția acestei plante pe câmp sau în apropierea locuințelor lor. Mai mult, datorită faptului că aceștia semnalează autorităților apariția ambroziei și a intervenției factorilor locali, s-a observat „o ușoară" scădere a răspândirii ambroziei, a precizat Diana Cupșa. Nu în ultimul rând, studiile întreprinse de universitarul orădean au dus la votarea, în Parlament, a unei legi ce privește combaterea, la nivel național, a plantei alergene.
Polonezul Szymon Bozma a prezentat ceea ce el consideră cea mai veche și cea mai răspândită formă de implicare a cetățenilor în slujba științei, inelarea păsărilor. Cercetătorul polonez spune că inelarea se practică de circa 140 de ani, că a fost și este cel mai important mijloc de urmărire a populațiilor de păsări din întreaga lume, oferind cercetătorilor informații cruciale.
Alfonzo Marzal, cercetător al Universității din Extremadura (Spania) a declarat că „nimeni nu s-a ocupat, până recent, despre conservarea paraziților". „Nimeni nu vrea să studieze paraziții, chiar dacă 50% din ființele vii sunt paraziți", spune universitarul spaniol, care și-a dedicat ani din viață acestui domeniu ignorat. Alfonzo Marzal a prezentat și cercetările făcute de el în domeniul combaterii malariei, cercetări care au implicat comunități din Peru și Malaysia.
Webinarul „Citizen Science & Biodiversity" a fost, fără doar și poate, un schimb util de informații, pentru cercetători, și, în ceea ce-i privește pe profani, o incursiune provocatoare în domeniul „științei pentru cetățeni", prea puțin cunoscut și practicat în țara noastră. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 19:33:26 Ora de vară a Europei de Est