Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șapte studenți ai Facultății de Arte a Universității din Oradea, la studii în Germania

O experiență utilă și interesantă

Șapte studenți ai Facultății de Arte a Universității din Oradea, la studii în Germania

„O experiență de neuitat, care m-a ajutat să-mi depășesc limitele și să evoluez ca artist" - Alexia Larisa Jambor - studentă, anul II, Grafică

Vacanța de vară a fost, pentru câțiva studenți ai departamentului de Arte Vizuale al Facultății de Arte, una cât se poate de activă. Viitori graficieni, au pictat și au învățat să facă obiecte de artă din sticlă, în Germania. În plus, cei șapte au profitat de ocazie pentru a vizita marile colecții de artă ale țării. Proiectul, care s-a întins pe durata a două luni, a fost posibil grație unui program Erasmus și implicării coordonatorului său, lect. univ. dr. Kante Meister.
Studenții orădeni au pictat, în frescă, interiorul viitorului restaurant dedicat vizitatorilor fabricii gazdă din landul Brandenburg. În atelierele „Cristalica", ei au învățat să creeze obiecte decorative din sticlă. Orădenii au fost cazați la căminele Facultății de Arhitectură din Cottbus. „Cazarea, transportul și vizitele la muzee au fost asigurate de partenerii germani", explică lect. univ. dr. Kante Meister. Mai mult, spune el, studenții care s-au remarcat în activitate au primit, din partea conducerii „Cristalica", recomandări pentru o viitoare colaborare și premii în bani. Nu în ultimul rând, orădenii au vizitat cele mai reprezentative muzee din Berlin. „Pentru un artist nu e deloc același lucru să vadă niște imagini, proiectate pe un ecran, sau să trăiască experiența nemijlocită a întâlnirii cu piese esențiale ale culturii umanității. Întâlnirea cu maeștrii, în muzeele de specialitate, reprezintă un reper în meserie pentru studenții de la Arte. Putem vedea în viitor, doar dacă înțelegem exemplele din trecut", spune lect. univ. dr. Kante Meister.
„A fost o experiență fantastică pentru ei, chiar dacă a fost probabil solicitant, din cauză că au muncit patru ore pe zi. S-a dovedit că programul, pe cât de solicitant, pe atât de util, i-a obișnuit cu disciplina și rigoarea atelierului", explică profesorul orădean. „Cred că toți participanții și au depășit limitele, au ieșit din zona de confort și au dat maximul capacităților lor, asimilând informații pe multiple paliere. O experiență fantastică, pe care o vor înțelege, în timp, la adevărata ei valoare. Am toate motivele să cred că partenerul german a fost mulțumit și dorește și el să continue colaborarea cu facultatea noastră", a mai adăugat lect. univ. dr. Kante Meister.
Studenții orădeni au vizitat și expozițiile Facultății de Arte din Dresda. Lect. univ. dr. Kante Meister afirmă că își dorește să continue și să extindă acest proiect al său, cu parteneriate în Italia și Franța. „Vrem ca, la Facultatea de Arte din Oradea, să instruim generații de elită", spune dascălul orădean.
Stagiul petrecut în Germania a fost, după cum susțin și studenții orădeni, o experiență utilă și interesantă. „Am învățat multe lucruri despre diferite tehnici ale picturii murale, care îmi vor fi de folos pe viitor. Cred că orele petrecute în ateliere m-au ajutat să-mi depășesc limitele și să evoluez ca artist. Am avut ocazia să explorez orașe minunate și să descopăr multe muzee cu lucrări de artă importante. Le sunt recunoscătoare celor de la programele Erasmus și tuturor persoanelor care au făcut posibilă această vizită", afirmă Alexia Larisa Jambor, studentă în anul II, secția Grafică.
„Lunile petrecute în Germania, prin programul Erasmus, au reprezentat pentru mine o perioadă plină de învățături. Am învățat să mă adaptez mult mai repede într-un mediu nou, să comunic mai bine și mai eficient și să îmi depășesc limitele în fiecare zi, ieșind constant din zona de confort. Pe lângă programul de lucru, am avut parte și de momente cu adevărat memorabile. Am avut șansa de a admira lucrările unor mari artiști ai lumii, de a descoperi străzile berlineze și de a crea amintiri, alături de persoane dragi. Mă bucură foarte mult faptul că am avut șansa de a participa într-un asemenea proiect și consider că m-am dezvoltat atât din punct de vedere artistic cât și personal. Recomand această experiență oricărei persoane dornice de a învăța, de a explora locuri noi și de a evolua ca om, fiind deschis oportunităților oferite de acest program", spune Andreea Omucz, studentă în anul II, secția Grafică.
Cele două, alături de colega lor Andrada Cosuleanu sunt studenții care, spune lect. univ. dr. Kante Meister, s-au făcut remarcați prin implicarea și interesul de care au dat dovadă pe parcursul stagiului. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 19:35:04 Ora de vară a Europei de Est