Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferință națională cu participare internațională la L.T.B.E.

Liceul Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, în calitate de membru A.C.S.I., a organizat, în 28 octombrie,

Conferință națională cu participare internațională la L.T.B.E.

A.C.S.I., cunoscută și sub numele de Asociația Școlilor Creștine Internaționale (în engleză, Association of Christian Schools International), este o organizație non-profit care servește comunitățile de învățământ creștin din întreaga lume. Această asociație a fost fondată în 1978 și are sediul în S.U.A., dar are membri și școli afiliate în peste 100 de țări din întreaga lume, sediul pentru Europa fiind în Budapesta. Scopul principal al A.C.S.I. este de a sprijini, încuraja și conecta școlile creștine și educatori care împărtășesc valorile creștine în procesul de învățământ. A.C.S.I. promovează o educație bazată pe principii creștine și etice, cu accent pe dezvoltarea spirituală și morală a elevilor. Ea se angajează în a ajuta școlile creștine să atingă standarde înalte în educație, precum și să le sprijine în a oferi o perspectivă creștină în cadrul programelor lor academice.

               Liceul Teologic Baptist „Emanuel" Oradea, în calitate de membru A.C.S.I., a avut oportunitatea de a organiza, împreună cu coordonatorii acestei asociații, Conferința națională cu tema Relevanța școlilor confesionale în paradigma învățământului preuniversitar postmodern românesc, în 28 octombrie 2023. Un obiectiv constant al acestor conferințe este acela de a motiva școlile afiliate religios în identificarea factorilor care vor ajuta elevii să abordeze cu plăcere învățarea, cu responsabilitate. Aspecte precum importanța religiei și a religiozității în obținerea unor rezultate școlare dezirabile sunt în continuă dezbatere, în mod special în rândul sociologilor care au ca obiect de studiu rolul factorilor care contribuie la reușita școlară, într-o vreme în care educația trece printr-o serie de schimbări datorită adaptării cerute de noile tehnologii, a influenței Inteligenței Artificiale, dar și a progresismului care lovește tot mai puternic la temeliile credinței creștine. Rolul școlilor confesionale și al comunităților școlare implicate în educația elevilor este considerat important, acestea având un avantaj dovedit în formarea pentru viață a elevilor. Pornind de la studiile lui Coleman privind avantajul școlilor catolice, numeroși autori au demonstrat că școlile confesionale oferă elevilor un ethos specific motivator pentru a obține rezultate școlare ridicate. Astfel, autori precum Dronkers, Pusztai, Carbonaro, Jeynes, au demonstrat, în ultimii ani, că religiozitatea elevilor a avut o influență pozitivă asupra educației, creștinismul influențând, de asemenea, rezultatele academice ale elevilor în mod pozitiv. Subliniem că această influență are trei surse principale: familia, școala și biserica.
              Gazdele au avut invitați de onoare precum doamna viceprimar Antonia Nica, domnul inspector de religie și pentru proiecte educaționale în cadrul ISJ Bihor, profesor Florin Negruțiu și domnul director al CCD Bihor, profesor dr. Alin Ștefănuț. Pastorul liceului ,,Emanuel", conferențiar universitar dr. Dan-Aurelian Botica, a avut o scurtă meditație din Scriptură, completată cu un moment muzical susținut de un grup de elevi ai liceului. După momentul festiv al deschiderii oficiale, a urmat o sesiune plenară susținută de către domnul Laszlo Demeter, director ACSI Europa, din Budapesta, pe tema Învățătura pentru creșterea spirituală. Acestui moment i-au urmat 13 ateliere pentru care profesorii participanți au putut opta, în funcție de zona de interes a fiecăruia. Dintre acestea, le amintim pe cele ale dascălilor orădeni:
1.Analiză privind impactul școlilor confesionale în sistemul de învățământ românesc - prof. dr. Iosif Curta
2.Mentorat şi coaching, două concepte actuale - între necesitate şi modă prof. dr. Alina Burcă, prof. bibliotecar Andra Ştefan și studentă Litere UEO Andreea Moşuţ
3.Valenţele educative ale textului literar şi impactul valorilor morale promovate de acesta în dezvoltarea echilibrată a elevului contemporan - prof. Dorina Popa, prof. înv. primar Irina Negru, prof. dr. Mihaela Fildan, prof. Anca Știube, prof. Meda Chetrone, prof. Lidia Urs
4.Abilităţi şi valori ale dascălului creştin în postmodernism - prof. Florin Iștoc, prof. Ramona Iștoc, prof. Adriana Silaghi-Lucaci
5.Inteligenţa artificială - Între Sacru şi Profan - prof. dr. Călin Gal-Chiş
6.Cadrul didactic - bune practici în creşterea spirituală a generaţiei Z - prof. drd. Ioan Tamaș, prof. Sabin Varan
            La conferință au participat 250 de profesori din județele Bihor, Arad, Cluj, Bistrița-Năsăud, Timiș, Hunedoara, Maramureș, Prahova și Sibiu, dar și din capitală. Au fost reprezentate aproximativ 20 de școli, 5 grădinițe și 5 asociații educaționale private. Conferința a continuat cu a doua sesiune plenară, susținută de domnul conferențiar universitar dr. Sebastian Văduva, cadru didactic la Universitatea Emanuel din Oradea, având tema 7 Diferențe dintre învățământul creștin și cel secular.
            La acest eveniment au contribuit reprezentanți ACSI din străinătate și din țară: Laszlo Demeter (director ACSI Europa), Paul Madsen (consultant educational ACSI, din SUA), Bert Voegel (consultant ACSI, din Olanda), Roslyn Barnes (consultant ACSI, din Australia), Liviu Căprar (consultant educațional ACSI România, pentru licee) și Elisabeta Rauca (consultant educațional ACSI România, pentru grădinițe).
            În contextul zilelor noastre, se ridică tot mai des întrebarea Ce se pierde atunci când ceva se câștigă? Ce a avut, ce are, ce va mai avea omul? Ce va mai rămâne din om? Sunt întrebări pe care e firesc să ți le pui într-o lume în care asistăm cu toții la schimbările ce determină parcă însăși redefinirea ființei umane. Facem tot mai des distincția între omul tradițional, omul modern și omul contemporan. Omul tradițional  avea tradiții, datini, ritualuri și trăia în comunitate. Individul trebuia să fie școlit ca să reușească, să tindă să devină inteligent, să aibă virtuți și credințe stabile, să-și facă datoria, să trăiască spiritual, într-un spațiu deschis, nelimitat. Scopul ultim era cunoașterea și iubirea de Dumnezeu. În perioada modernă se anulează definirea omului ca ființă înalt spirituală, astfel încât individul își trădează universul interior, trăind doar orizontal, fără nicio profunzime, fără nicio înălțare. Universul exterior i-a cuprins toate zbaterile. Pierderea lui Dumnezeu duce la pierderea de sine, de acel sine lăuntric, problematizant. Pentru omul contemporan nu mai există decât ceea ce poate fi explicat, dovedit, cunoscut. Pentru că își anihilează constant universul interior, omul își pierde umanitatea. Carl Schmitt spunea că din modernitate omul a început să se expună la ruină. Se afirmă tot mai des că azi trăim la sfârșitul moralei. Omului postmodern îi lipsește înțelepciunea, cea bună și dintotdeauna, îi lipsește discernământul pentru că nu mai cunoaște noțiunile de bine și de rău și, în chip dureros, a uitat complet noțiunea de caracter.
             În acest sens, conferința națională de la Oradea a subliniat, încă o dată, cât de importantă este întoarcerea la credință. Evenimentul a fost unul excepțional, care ne-a adus împreună și care ne-a îmbogățit sufletește pe fiecare! Este important să construim punți de legătură între noi, dascălii, și elevii care așteaptă de la noi o licărire, o sclipire, o scânteie, luminița care să trimită spre Lumina întru veșnicie, Calea, Adevărul și Viața! Într-o lume haotică și tot mai zdruncinată, suntem chemați să regăsim pasiunea care ne-a făcut dascăli, să fim fiii Marelui Rabuni!
            Recunoaștem și acum, ca o piatră de aducere-aminte: NIHIL SINE DEO!
            Prof. dr. Iosif-Viorel Curta, prof. dr. Mihaela Fildan, prof. Ramona Iștoc

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 14:10:13 Ora de vară a Europei de Est