Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Eu cred într-o Europă federală, o Europă unită și mai democratică”

Un europarlamentar a venit printre studenți și profesori

„Eu cred într-o Europă federală, o Europă unită și mai democratică”

„Eu cred într-o Europă federală, o Europă unită și mai democratică", a afirmat europarlamentarul Alin Mituța, la întâlnirea sa cu studenții și profesorii Universității din Oradea.

Eveniment rar, cu interes maxim, găzduit de Universitatea din Oradea. Un europarlamentar a venit printre studenți și profesori. Alin Mituța a vorbit, în fața unei săli arhipline, despre „Politici digitale, mai aproape de cetățeni", dar a și răspuns zecilor de întrebări pe care le-a primit din partea studenților, masteranzilor și cadrelor didactice de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene al FIRISPSC (Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării).
Europarlamentarul român le-a spus gazdelor sale că, începând din anul 2019, Uniunea Europeană are două priorități majore: transformarea digitală și cea ecologică. Referindu-se la primul dintre aceste domenii, Alin Mituța a vorbit despre „portofelul digital", platforma care va permite tuturor cetățenilor europeni să-și stocheze și să își gestioneze documentele personale cu un simplu „clic". „Aici ar trebui să fie toate documentele noastre, stocate în format digital, în deplină siguranță și având aceeași valoare juridică precum cele pe hârtie. Vom scăpa astfel de maldărul de copii, după diverse documente, pe care ni le solicită azi administrațiile locale", a explicat eurodeputatul. În context, Alin Mituța a ținut să precizeze că scopul „portofelului digital" este acela de a ușura relațiile cetățenilor europeni cu autoritățile. „Un fake news spune că este obligatoriu. Nu e deloc așa. Eu sunt responsabil de acest dosar în Parlamentul European. Dacă vrei bine, dacă nu... poți să mergi la ghișeu".
Vorbind despre „Legea datelor", alesul grupului politic Renew Europe a vorbit despre „muntele de date" pe care fiecare utilizator de tehnologie îl produce, în mod conștient sau nu, și despre modul în care pot fi puse la lucru aceste informații. „Economia datelor înseamnă 300 de miliarde de euro, la nivel european, în următorii ani. Aceste informații ne pot ajuta să realizăm produse mai bune, servicii optimizate, în cele din urmă, o viață mai bună, însă trebuie să fim siguri că ele sunt folosite așa cum trebuie".
Alin Mituța a vorbit și despre ambițiosul plan al UE de a asigura internet de mare viteză, 5 G și fibră optică, pe întreg continentul, până în 2023.
Angajat într-un dialog deschis cu studenții și profesorii orădeni, Alin Mituța a abordat subiecte diverse, de la moneda virtuală europeană, securitate cibernetică în epoca IA, bugete de campanii electorale sau Green Deal. Întrebat despre calitățile pe care ar trebui să le aibă un tânăr pentru a deveni funcționar european la Bruxelles sau Strasbourg, Alin Mituța, care a fost el însuși în această postură, înainte de a deveni om politic, a spus: „Să fiți pasionați! Este foarte greu. Sunt zeci de mii de candidați. Este o competiție foarte mare, dar nu e imposibil. Să fiți perseverenți. Doar diferitele faze ale concursului pentru a deveni funcționar european au durat, în cazul meu, un an și jumătate".
La final, Alin Mituța a vorbit despre miza alegerilor europene de anul viitor. „Cel mai important este să votăm pro-european. Altfel calea europeană a României s-ar putea să fie dată peste cap". Întrebat cum vede el viitorul Uniunii, europarlamentarul român a spus: „Eu cred într-o Europă federală, o Europă unită și mai democratică". (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 00:41:43 Ora de vară a Europei de Est