Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+

Sala de conferințe a Muzeului Țării Crișurilor a găzduit, marți,

Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+

În Aula Muzeului Țării Crișurilor din Oradea, s-a desfășurat, marți, 24 octombrie 2023, Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+: KA220 ,,Digital PER_SEN", implementat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și ,,Teach me to help", implementat de Asociația CES, în calitate de coordonatori europeni și valorizarea acestor rezultate prin prezentarea unor know-how-uri și a unor exemple de bune practici de către organizatori, partenerii internaționali, partenerii locali dar și de către alți participanți.

           La evenimentul de ieri, au participat, alături de organizatori, partenerii internaționali ai celor două proiecte, 36 de cadre didactice și specialiști, reprezentând 13 instituții din nouă țări: Bulgaria, Irlanda, Spania, Italia, Polonia, Portugalia, Turcia, Slovenia și Grecia, parteneri locali, inspectori școlari și metodiști ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor (Horea Abrudan, Florin Negruțiu, Elena Erdeli) și ai Casei Corpului Didactic Bihor (în frunte cu directorul Alin Ștefănuț), cadre didactice universitare de la Universitatea din Oradea (Daniela Roman, Marius Drugaș, Valentin Blândul, Vasile Marcu), directori de școli și grădinițe, coordonatori de proiecte Erasmus + din instituții de învățământ orădene, cadre didactice din învățământul preuniversitar special și de masă, alți colaboratori, inclusiv din partea gazdelor, Muzeul Țării Crișurilor...
            Conferința a fost deschisă de doamna profesor Teodora Pantazi, director al CSEI Nr. 1, coordonator de proiecte Erasmus+, moderator al evenimentului și sufletul conferinței, cea care a condus colectivul CSEI Nr. 1 din Oradea la cucerirea a șase titluri de ,,Școală europeană". Cuvântul de salut, din debutul reuniunii, a fost adresat de către generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul profesor dr. Horea Abrudan, care a urat partenerilor internaționali un bun venit în Oradea și județul Bihor, precum și succes tuturor participanților la lucrările conferinței. Profitând de ocazie, domnul inspector școlar general a amintit despre investițiile în infrastructură și echipamente digitale, tehnică și tehnologie care se fac în cadrul unităților de învățământ bihorene prin proiectele PNRR și a îndemnat cadrele didactice să profite de aceste șanse pentru a valorifica toate oportunitățile create în sporirea calității actului educațional.
             Revenind la microfon, doamna Teodora Pantazi a prezentat invitații, activitățile, rezultatele și produsele proiectului Digital PER_SEN - Utilizarea resurselor digitale în educația specială; ca prim produs ne-a fost prezentat ghidul practic: ,,Cum să creezi o resursă educațională digitală". Pentru prezentarea celui de-al doilea produs, Biblioteca virtuală cu materiale digitale, a fost invitată la microfon Julia Bachousi, din Islanda.
             Tot în cadrul prezentărilor în plen, doamna profesor Elena Erdeli, în calitate de inspector școlar pentru învățământul special, s-a referit la ceea ce înseamnă pentru cadrele didactice din învățământul special resursele educaționale deschise (cu concepte noi, precum: profesor digital, clase digitalizate, design al învățării digitale și resurse educaționale deschise)...
             Comunicările pe secțiuni, sesiunile conferinței, au fost programate la sediul CSEI Nr. 1 (în sala de kineto, sala festivă și sala de proiecte): workshopuri vizând tematica celor două proiecte; sesiuni de prezentare a materialelor digitale și sesiuni de prezentare de lucrări, pentru a cunoaște și aspecte din activitatea participanților: exemple de bune practici. ,,Temele celor două secțiuni sunt: ,,Rezultate obținute la clasă prin intermediul proiectelor" și ,,Metode inovative utilizate în predarea-învățarea-evaluarea și recuperarea elevilor cu CES/TSI", a conchis doamna director, prof. Teodora Pantazi.
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 08:53:31 Ora de vară a Europei de Est