Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Luciana Dehelean vrea să facă „presă despre viață”

Studentă la Jurnalism,

Luciana Dehelean vrea să facă „presă despre viață”

Teoreticienii mass-media, aceia care își pun grave întrebări despre viitorul presei, ar trebui să stea de vorbă cu Anamaria Luciana Dehelean. Azi studentă a Universității din Oradea, la Științele Comunicării (Jurnalism), Luciana va absolvi facultatea la 51 de ani. În ciuda vârstei și a tuturor celor care vorbesc despre „criza mass-media" ea știe de pe acum care îi este locul în presă.

Luciana afirmă că secretul ei e autocunoașterea. A ajuns la vârsta și experiența necesare pentru a împlini „porunca" oracolului din Delfi: „Cunoaște-te pe tine însuți". Energia, spune studenta, vine odată cu descoperirea de sine, „la pachet" cu a-ți găsi calea. „Când știi încotro te îndrepți, nimic nu te poate opri", crede Luciana. Într-adevăr, ziua ei pare a avea mai mult de 24 de ore. Predă, învață, muncește, face sport și, de câte ori are ocazia, călătorește.
„Am fost un copil extrem de timid. La 18 ani, nu scoteam o vorbă și habar n-aveam ce să fac cu viața mea. Eram pur și simplu blocată", povestește, cu multă dezinvoltură, Luciana. „Îmi doream să mă dezvolt, să cresc, să ies din acel blocaj. Cred că atunci a apărut, undeva în adâncul ființei mele, ideea de a deveni jurnalist. A fost o idee nerostită, dar orice intenție prinde putere, în timp".
Luciana a lucrat în asigurări, a fost reprezentant de vânzări, dar nu-și găsea locul, calea. După câțiva ani, viața ei a luat-o pe un alt curs. „Mă tot întrebam care o fi pasiunea mea.". S-a apucat de masaj, la nivel profesional. „Eram fericită, era un schimb de energii acolo. Am început să vorbesc cu oamenii...". Așa, discutând cu „pacienții", orădeanca a devenit consilier spiritual. O vreme s-a ocupat de coaching și, după toate astea, a devenit Maestru Reiki și profesor de terapii alternative, masaj! „La un moment dat, am simțit că eram prea mult în zona asta a spiritualității. Aveam nevoie de o schimbare, de ceva care să mă ancoreze în realitate".
Înainte de a împlini 50 de ani, Luciana s-a înscris la Jurnalism. „Mi-am dorit, tot timpul, să mă învârt între oameni inteligenți", spune studenta, care mărturisește că îi plac foarte mult cursurile conferențiarului și scriitorului Florin Ardelean. Dar modelul ei este Oprah Winfrey. „Și ea e absolventă de jurnalism. Îmi place să descopăr ce se află în spatele lucrurilor. Jurnalismul m-a dezvoltat. Facultatea mi-a pus creierul în mișcare, înainte trăiam mult prin simțuri. Am început să lucrez și mai mult la mine însămi". Studenta e convinsă că va avea un cuvânt de spus în presă. „Simt că am ceva de dat", zice Luciana. „Cred că presa trebuie să se reinventeze, să spună povești. Cred că totul trebuie făcut altfel. E nevoie de un alt fel de comunicare, de la suflet la suflet. Trăim într-o eră a schimbării. Presa trebuie să țină pasul. Jurnalismul ar trebui să învețe lumea, oamenii, să se regăsească. Eu, dacă ar fi să-i iau interviu unui medic, nu l-aș întreba despre tratamente, ci despre viața lui, despre carieră, despre curajul de care ai nevoie pentru a face o operație dificilă... Vreau să fac jurnalism despre viață. Lumea are nevoie să învețe. Trăim în stereotipuri. Oamenii de azi au nevoie de modele, chiar mai mult decât înțeleg ei asta. Tinerii nu se regăsesc pe ei înșiși, apoi drogurile umplu acel gol sufletesc". În calitate de jurnalist, Luciana ar vrea să realizeze interviuri, să consemneze discuții sincere și, poate, să își facă un podcast.
Studenta Universității din Oradea, crede în ea. E convinsă că va izbuti și în presă. Până atunci merge la cursuri, aplică în practică și predă tehnici de masaj, face karate și face parte dintr-un grup de rugăciune, ba mai are și propriul ONG. „Încep dimineața și termin seara, cu plimbatul câinilor", spune Luciana, revenind la cuvintele care par a-i fi deviză de viață: „Când știi încotro te îndrepți, nimic nu te poate opri". (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 00:08:21 Ora de vară a Europei de Est