Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,În județul Bihor (...), nu mai există unități de învățământ care dețin grupuri sanitare neconforme, situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare

Ştirea-„bombă

,,În județul Bihor (...), nu mai există unități de învățământ care dețin grupuri sanitare neconforme, situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare

Ultimele două au fost o grădiniță din Remeți, care nu a mai fost cuprinsă în rețeaua școlară... Știau că sunt copii puțini și merge în desființare; și Școala Gimnazială din Topa de Sus"...

Știrea ne-a dat-o, ieri (miercuri, 6 septembrie 2023), generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul prof. dr. Horea Abrudan, în cadrul unei conferințe de presă.
Mai sunt unități de învățământ în care se desfășoară reparații, igienizări, modernizări?
Pentru că ori nu mai sunt bani ori nu mai interesează pe nimeni asemenea ,,nimicuri". Acum vorbim despre proiecte de reabilitare (termică), proiecte (PNRR) pentru reducerea abandonului școlar, despre laboratoare inteligente și table interactive!
Table funcționale, pe care să nu se depună praful. Dotări digitale de care să se bucure cât mai mulți elevi, fie în mod direct la clasă, fie urmărind cum lucrează ați profesori de la școli orădene de elită (gen colegiile naționale ,,Emanuil Gojdu" și ,,Mihai Eminescu"). Acesta este trendul acum, comanda socială și dotarea de ultimă generație. Așa că pe 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, domnul inspector școlar general dorește să pornească motoarele în formarea formatorilor în utilizarea acestor dotări digitale, începând cu primii 600 de profesori-cursanți, care vor lua lecții vii de la specialiști în cadrul a 10 workshopuri, desfășurate în trei runde, cu participarea a câte 20 de profesori pe atelier. E un început promițător, să recunoaștem!
Dacă în unele școli, procesul de învățământ se va desfășura și în schimbul de după-amiază, după cum au informat școlile Inspectoratul școlar (Școala Gimnazială ,,Zelk Zoltan" din Valea lui Mihai, Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita, Școala Gimnazială Nr. 1 Tăuteu și Școala Gimnazială Bogei, Școala Gimnazială ,,Kazinski Ferecz" Șimian, structura Școlii Gimnaziale de la Șilindru și Școala Gimnazială Nr. 1 din Avram Iancu, structura Școlii de la Tămașda), în alte școli, cursurile se vor desfășura chiar și în alte săli (și clădiri relocate) decât sălile lor de clasă (la Săcădat, Copăcel, Pocola și Abrămuț), e pentru a-i ajuta pe cei care derulează proiectul de reabilitare a școlilor, în cele mai multe cazuri și doar accidental din cauza numărului mai mare de clase înființate decât cel al spațiului sălilor de clasă existente în școală (precum e cazul celor din Șilindru și Tămașda)... și se mai vorbește și despre Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu". Prin discuții cu reprezentanții Primăriei Oradea, Inspectoratul școlar a găsit soluții pentru cele două școli ,,Oltea Doamna" și ,,Dacia", în găsirea de noi spații destinate pentru noi săli de clasă.
,,Noi încercăm să identificăm spații, în permanență, și să construim unități de învățământ"
,,Noi sperăm să relaxăm oarecum lucrurile pentru că Legea educației aduce o modificare. Dacă până acum în lege scria că efectivele maxime sunt, vorbesc de învățământul primar, 22 de elevi, și Consiliul de administrație poate suplimenta în condiții excepționale cu trei, fiind oarecum limitați la 25, în noua Lege a educației se spune de 22+2=24, dar lasă totuși la latitudinea Ministerului Educației depășirea acestui număr de 24. Dacă ministerul va fi mai flexibil ne va lăsa să mergem în sus, mai mult de 24 și de 25 de locuri în clasă. Da, este un lucru cert faptul că se dorește limitarea și scăderea numărului de copii în clase, motiv pentru care noi nu încercăm să schimbăm legea, noi încercăm să identificăm spații în permanență și să construim unități de învățământ, astfel încât să fim și cu copii puțini și cu spații suficiente pentru a funcționa într-un singur schimb", a subliniat domnul inspector școlar general.
La nivelul județului Bihor, anul școlar 2023-2024 va debuta cu un număr total de 94.085 de elevi și copii, în învățământ de stat și privat, învățământ de masă și special, la zi și seral, inclusiv antepreșcolar.
Din aceștia, aproximativ 6.288 de elevi au fost propuși pentru a începe clasa pregătitoare, clasele a V-a, circa 6.033, iar 5.731 vor începe liceul, în clasele a IX-a.
Avem 174 de unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, plus încă trei creșe, în total 177 cu personalitate juridică, de asemenea unități de învățământ privat (24=14+6+4), în total 750 de unități de învățământ, cele mai multe fiind structuri ale unităților cu personalitate juridică.
Colegi din presă au dorit să afle câți copii învață la secția română și câți la secția maghiară: în anul școlar 2022-2023, am avut 12.655 de preșcolari la secția română și 3.076 de preșcolari la secția maghiară; la învățământul primar am avut 20.396 de elevi la secția română și 5.404 la secția maghiară; la gimnaziu, avem: 16.797 și 4.499; la liceu: 13.589 și 2.393; la învățământul profesional: 2.272 la secția română și 863 la secția maghiară. Procentele în ce privește populația școlară a județului nostru în mediul urban sunt de 62, respectiv 38 în mediul rural.
Domnul inspector școlar general a prezentat, de asemenea, în situații, cu tabele și grafice, rezultatele obținute la Evaluarea Națională și Bacalaureat, observându-se o discrepanță între mediul urban și cel rural, cu rezultate mai bune acolo unde ai profesori titulari la disciplinele de examen; s-a amintit despre școlile pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic (17): șase din Oradea și 11 din Ciumeghiu, Finiș, Budoi, Cefa, Aleșd, Valea lui Mihai, Beiuș, Marghita, Paleu, Derna și Cheresig.
 ,,Ne dorim să creăm comunități de profesori"
,,Ne dorim să creăm comunități de profesori, dar e foarte greu să se întâlnească o dată pe săptămână fizic... În acest sens, am cooptat o echipă de directori de la 10 școli, opt dintre ele fiind beneficiare ale programului de reducere a abandonului școlar și vreau să punem profesorii din aceste 10 școli laolaltă și uzând de achizițiile făcute, de echipamentele pe care le au în dotare, cu precădere astfel de table interactive, să învețe împreună, să facă lecții împreună și să comunice. Două dintre cele 10 școli sunt Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" și Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", iar toate celelalte școli sunt din mediul rural, școli în care se implementează programul de reducere a abandonului școlar: din Vârciorog, Bogei, Păgaia, Ciumeghiu, Tulca, Avram Iancu, Aușeu"...
A fost evidențiat apoi rolul C.C.D. Bihor în derularea cursurilor pentru formarea formatorilor-profesori, a cadrelor didactice, în general.
În concluzie, se vrea o nouă emulație, un nou suflu în învățământ în ton cu dotările cu mobilier și echipamente digitale care se vor face în învățământul bihorean în următorii trei ani, prin PNRR și prin alte programe naționale de educație.
Ovidiu Dan

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 23:57:26 Ora de vară a Europei de Est