Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea din Oradea pune realitatea virtuală la lucru în ajutorul celor aflați în detenție

Premieră națională

Universitatea din Oradea pune realitatea virtuală la lucru în ajutorul celor aflați în detenție

Sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a găzduit joi, 31 august 2023, sesiunea de prezentare a proiectului RECOMMIT „Îmbunătățirea stării de bine și a reintegrării sociale a deținuților”.

Proiectul este derulat de către Departamentul de Psihologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane și conține o interesantă componentă de utilizare a realității virtuale în scopul integrării persoanelor condamnate penal pe piața muncii, după eliberarea din penitenciar.
Conf. univ. dr. Carmen Bora spune că noile tehnologii vor fi utilizate pentru ca persoanele private de liberate să își dezvolte abilități de comunicare, să își descopere și să-și consolideze valori morale și sociale, toate acestea fiindu-le utile, ulterior, în a găsi și a păstra un loc de muncă. „Obiectivele proiectului vizează identificarea provocărilor legate de mediul de muncă a deținuților ce urmează a fi eliberați, prin investigarea literaturii de specialitate și consultarea experților implicați în activitățile cu aceste persoane; elaborarea unui program de înaltă calitate pentru dezvoltarea abilităților necesare integrării în muncă: de ascultare, comportament și răspuns prosocial, reducerea răspunsurilor ostile, rezolvarea problemelor sociale, rezolvarea conflictelor și setarea limitelor interpersonale, stabilirea valorilor civice, ca de exemplu: egalitate, responsabilitate, respect, toleranță, și a obiectivelor interpersonale bazate pe valori la locul de muncă; dezvoltarea unei platforme de realitate virtuală, care va permite exersarea deprinderilor învățate în cadrul activităților programului; pilotarea programului cu deținuți ce urmează a fi liberați în cadrul penitenciarelor din cele patru țări participante”, detaliază conf. univ. dr. Carmen Bora.
„Ne vom folosi de realitatea virtuală pentru a ajuta persoanele condamnate să se familiarizeze cu diferite situații de viață. Datorită acestor noi tehnologii, implicarea individuală este destul de mare. Vom realiza simulări ale unor discuții cu interlocutori virtuali, pentru a-i ajuta pe condamnați să își formeze deprinderi de comunicare. Este vorba de o premieră, realitatea virtuală nu a mai fost folosită în sistemul penitenciar din România”, a subliniat lect. univ. dr. Gabriel Roșeanu, membru în echipa proiectului RECOMMIT.
Prezent la eveniment, comisarul șef de Poliție Penitenciară Ciprian Timiș, comandantul Penitenciarului de Maximă Siguranță Oradea, un partener tradițional al Facultății de Științe Socio-Umane, a apreciat că „proiectul RECOMMIT este o oportunitate și pentru administrația penitenciarului de a cunoaște mai bine aspecte legate de executarea pedepsei și de a ști cum putem să-i ajutăm pe toți deținuții să se integreze pe piața muncii”.
Echipa proiectului RECOMMIT este formată din universități și organizații nonguvernamentale din patru țări membre UE: Cipru, Grecia, Spania și România. Liderul proiectului este Theological School of the Churh of Cyprus, iar partenerii sunt: University of Central Lancashire Cyprus, „EPANODOS” - The Greek Centre for the Social Reintegration of Ex-offenders, Enoros Consulting, Universitatea din Oradea și Associació Social Andròmines Spain.
Durata proiectului este de 24 luni, începând cu 1.11.2022 și până pe 31.10.2024.
Pentru mai multe informatii vizitați site-ul programului: https://recommit-project.eu/ , precum și paginile social media ale acestuia: FB - https://www.facebook.com/recommiteu și Instagram - https://instagram.com/recommit2022?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
(B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 22:13:01 Ora de vară a Europei de Est