Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Arta și cultura romă pentru tânăra generație”

Joi, I.S.J. Bihor a găzduit atelierul de creație pentru copii

,,Arta și cultura romă pentru tânăra generație”

Joi, 10 august 2023, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a fost gazda unui atelier de creație pentru copii intitulat ,,Arta și cultura romă pentru tânăra generație".

Evenimentul face parte din proiectul Caravana culturală ,,Romi pentru România", derulat de Centrul Național de Cultură a Romilor - Romano Kher (CNCR-RK), în parteneriat cu Asociația Partida Romilor „Pro Europa" (APRPE) și cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Acțiunea s-a derulat sub coordonarea doamnelor Corina Păun și Laura Bujor, consilieri în cadrul CNCR-RK, cu implicarea directă a domnului Marian Daragiu, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Educației, a domnului Ioan Lakatoș, președintele APRPE Bihor, a domnului subprefect Emilian Pavel, a domnului Horea Florian Abrudan, inspector școlar general în cadrul I.S.J. Bihor, a doamnei Kéry Hajnal, inspector școlar general adjunct și a domnului Ionel Cordovan - inspector școlar pentru romi.
În cadrul evenimentului, 30 de elevi romi de la unitățile de învățământ din județul Bihor, cu rezultate școlare deosebite, au fost premiați de către organizatori cu diplome și premii în bani în valoare de câte 400 de lei.
În anul 2023, Caravana culturală ,,Romi pentru România" se desfășoară în șapte județe din țară: Ialomița, Vrancea, Gorj, Dolj, Buzău, Vaslui și Bihor și cuprinde o serie de evenimente în fiecare locație:
*Conferință cu participarea autorităților locale și județene, referitoare la sistemul educațional românesc;
*Atelier de creație pentru copii ,,Arta și cultura romă pentru tânăra generație";
*Teatru pentru copii, în limba română și limba romani.
Scopul proiectului ,,Caravana Culturală - Romi pentru România" este acela de a susține și promova cultura romă tradițională și modernă, atât în rândul comunităților de romi, cât şi în spațiul cultural național, prin sprijinirea creației rome, respectiv a elevilor romi care s-au remarcat și pot deveni modele demne de urmat.
Astfel de evenimente promovează valorile culturale rome și românești, construind şi menţinând identitatea culturală și premisele unui dialog intercultural.
La activitatea au fost prezenți și tineri liceeni și studenți romi care fac parte din rețeau „Modele bihorene rome", constituită de I.S.J. Bihor, cu sprijinul APRPE Bihor, care le-au vorbit celor 30 de elevi mai mici despre pașii spre succes, despre secretele reușitei lor școlare, încurajându-i să își urmeze visul prin educație.
Cei 30 de elevi au fost însoțiți de cadrele didactice și directorii din 11 unități de învățământ din județ care au contribuit la reușita școlară a elevilor: Școala Gimnazială Nr. 1 Avram Iancu, Școala Gimnazială „Puiu Sever" Ineu, Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca, Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca, Liceul Teoretic „Constantin Șerban" Aleșd, Școala Gimnazială Nr. 1 Lăzăreni, Școala Gimnazială Nr. 1 Drășești, Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca, Colegiul Național „Onisifor Ghibu" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 2 Bogei.
Domnul inspector școlar general Horea Florian Abrudan a subliniat interesul susținut al I.S.J. Bihor de a asigura un acces la educație echitabil pentru toți elevii, în special pentru cei romi, prin implementarea Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar în 66 de unități de învățământ din județul Bihor. De asemenea I.S.J. Bihor acordă o atenție deosebită învățământului în limbile minorităților naționale maghiare, slovace, rome și germane.
Domnul subsecretar de stat Marian Daragiu a evidențiat necesitatea activizării grupului de tineri liceeni romi, prin implicarea acestora în diferite campanii care pot încuraja participarea școlară a elevilor romi.

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 19:50:59 Ora de vară a Europei de Est