Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea din Oradea a publicat ghidul admiterii de toamnă

„Vedeta” admiterii din acest an este Facultatea de Protecția Mediului

Universitatea din Oradea a publicat ghidul admiterii de toamnă

Peste 4.000 de studenți înscriși în anul universitar 2023-2024. Surprinzător, „vedeta" admiterii din acest an este Facultatea de Protecția Mediului. Aici nu mai există niciun loc bugetat liber pentru admiterea din toamnă. Facultatea de Științe Economice a epuizat și ea toate locurile de la „fără taxă", la fel ca Facultatea de Științe Socio-Umane.

Nici nu s-a terminat bine „admiterea de vară" că Universitatea din Oradea a și făcut public „Ghidul admiterii la studii universitare de licență (respectiv master) - sesiunea 2023". Acesta poate fi consultat la următoarele adrese:
https://admitere.uoradea.ro/ro/licenta/ghidul-admiterii-licenta
https://admitere.uoradea.ro/ro/masterat/ghidul-admiterii-masterat
Numărul tinerilor care au ales Universitatea din Oradea, peste 4.000 la programele de licență și master, confirmă că instituția de învățământ superior este tot mai atractivă, an de an. Unele  facultăți care nu mai au locuri libere, pentru toamnă, nici măcar la forma de învățământ cu taxă. Dar, o veste bună, mai sunt și programe de studiu care așteaptă încă studenți. Admiterea „de toamnă" începe în data de 4 septembrie 2023.
De exemplu, Muzica nu mai are locuri la Interpretare muzicală (canto), dar mai sunt libere cinci locuri bugetate la Interpretare instrumentală.
Facultatea de Construcții, Cadastru și Arhitectură și-a epuizat locurile bugetate de la liniile de studiu Cadastru, respectiv Construcții civile, industriale și agricole. Vestea bună e că mai sunt locuri, fără taxă, și la Arhitectură.
La Facultatea de Geografie, Turism și Sport au fost ocupate toate locurile bugetate. Excepție face programul de studii Planificare Teritorială, unde mai sunt 11 locuri libere.
Facultatea de Informatică și Științe nu mai are locuri bugetate la Biologie, dar mai sunt trei locuri libere la Matematică.
În cadrul Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial mai sunt locuri la programe de studii precum: Ingineria sistemelor electroenergetice, Ingineria sistemelor de energii regenerabile sau Tehnologia tricotajelor și confecțiilor.
Programul de studii Autovehicule rutiere nu mai are locuri bugetate pentru sesiunea din toamnă. În schimb, mai sunt locuri, cu și fără taxă, la specializări căutate pe piața muncii precum: Mecatronica și Robotica.
Relațiile internaționale și Studiile europene și-au epuizat locurile bugetate. Dar, pentru admiterea de toamnă, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării mai are locuri la specializările: Istorie, Științe Politice și Jurnalism.
Literele mai au puține locuri. Doar două la Limba franceză și patru la limba germană. Pentru Limba română și Limba engleză nu mai sunt decât 19 și respectiv 68 de locuri, la forma de învățământ cu taxă.
Facultatea de Medicină și Farmacie mai are locuri bugetate doar pentru programul de studii Farmacie.
La Facultatea de Protecția Mediului, domeniul de licență Agronomie e la mare căutare. Mai sunt doar două locuri, la forma de învățământ cu taxă. Programe de studii precum: Horticultura, Peisagistica, Silvicultura, Exploatările Forestiere sau domeniile de licență: Ingineria Mediului, Inginerie Forestieră, Ingineria produselor alimentare, Inginerie și Management în agricultură și dezvoltare rurală nu mai au locuri fără taxă.
Nici Facultatea de Științe Economice nu mai are locuri bugetate pentru admiterea din septembrie. Iar, spre exemplu, la domeniul de licență Contabilitate mai sunt doar două locuri libere chiar și „la taxă".
Facultatea de Științe Socio-Umane reconfirmă interesul pentru domeniile ei de studiu. Programele: Psihologie, Pedagogia învățământului primar și preșcolar ori Pedagogie specială și-au epuizat locurile libere, chiar și pe cele de la forma de învățământ cu taxă.
Mai sunt locuri libere și la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop dr. Vasile Coman". (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 18:04:44 Ora de vară a Europei de Est