Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Participare numeroasă la „Agenda familiei”

„Când intimidarea şi violenţa se strecoară în căminele noastre”

Participare numeroasă la „Agenda familiei”

Subiectul celei de-a treia întâlniri din cadrul seminarelor gratuite „Agenda familiei", desfăşurată la sediul DAS Oradea, a fost „Când intimidarea şi violenţa se strecoară în căminele noastre" şi i-a avut ca şi invitaţi pe doamna senator Arina Moş şi prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea, domnul Vlad Bradea.

În deschidere, directorul DAS Oradea, dna Anca Grama, le-a mulţumit celor prezenţi pentru participarea numeroasă şi interesul manifestat faţă de acest program demarat pentru a veni în sprijinul relaţiilor de familie, a prezentat invitaţii şi le-a amintit participanţilor colaborarea cu Inspectoratul Şcolar Județean Bihor și cu şcolile din Oradea legat de prevenţia consumului de substanţe interzise în rândul tinerilor, măsurile pe care instituţia noastră le poate lua în caz de abandon şcolar, comportament neadecvat în şcoală, protecţia familiei și a copilului, dar şi despre serviciile de consiliere psihologică gratuite pe care le oferim părinţilor, bunicilor şi tinerilor care au nevoie.
„Mă bucur să văd că acest program demarat de Direcția de Asistență Socială Oradea se bucură de interesul comunității, pentru că prin dezbateri și implicare putem schimba mentalități și putem armoniza relațiile de familie, în diverse situații de viață cu care ne putem confrunta oricare dintre noi", a declarat Anca Grama.
Întâlnirea a continuat cu prezentarea de către doamna senator Arina Moş a iniţiativelor legislative susţinute de către aceasta referitoare la protecţia copilului și la alte domenii de interes precum indemnizaţia pentru creşterea copilului şi extinderea ordinului de protecţie la toate categoriile de victime şi la toate formele de violenţă, pe lângă cea domestică.
Domnul prim-procuror Vlad Bradea a aprofundat subiectul de interes care vizează procedura prin care se asigură protecţia persoanei, victimă sau potenţială victimă a violenţei domestice, situaţiile şi modalităţile de sesizare a parchetului, bullying, abandon şcolar.
Participanții, printre care părinți, profesori și directori de şcoli interesați de temele prezentate, au dezbătut situații de viață cu care se confruntă și au încercat, alături de invitați și reprezentanții instituției să găsească soluții și modalități de îmbunătățire a legislației și a practicii instituțiilor angrenate în diferite proceduri. Întâlnirea a fost una interactivă, cu întrebări şi răspunsuri, directorul executiv al DAS Oradea, doamna Anca Grama, doamna senator Arina Moş şi domnul prim-procuror Vlad Bradea au menţinut interesul celor 70 de participanţi cu informaţii şi cu situaţii cu care s-au confruntat în practica profesională, manifestându-şi totodată întreaga deschidere şi sprijinul pentru toţi cei care se implică în rezolvarea problemelor comunităţii.
Mulţumim pentru participare şi vă aşteptăm cu drag şi la următoarele întâlniri.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 02:48:09 Ora de vară a Europei de Est