Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul internațional de istorie bancară, „un brand” pe care istoricii orădeni promit să-l ducă mai departe

Cea de a XV-a ediție

Simpozionul internațional de istorie bancară, „un brand” pe care istoricii orădeni promit să-l ducă mai departe

a sfârșitul săptămânii, Universitatea din Oradea a găzduit cea de a XV-a ediție a Simpozionului Internațional de istorie bancară, intitulat „Muncă, bani, bănci, cultură și politică - sec. XVIII-2023".

Fiindcă prof. univ. dr. Mihai Drecin, inițiatorul acestui proiect științific, a decis să predea ștafeta organizării lui, ceremonia de deschidere a evenimentului a fost marcată de cuvintele de recunoștință, rostite la adresa istoricului orădean, și de promisiunea că seria acestei manifestări științifice va continua.

În cuvântul său de deschidere, prof. univ. dr. Mihai Drecin a făcut o trecere în revistă a celor mai importante repere temporale ale simpozionului de istorie bancară, eveniment care a debutat în anul 1991, ca un parteneriat între Universitatea din Oradea și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan". „Ne mândrim că Universitatea din Oradea a avut inițiativa organizării acestei manifestări științifice, chiar înaintea Băncii Naționale a României", a adăugat cel care a fost, vreme de trei decenii, mintea și sufletul simpozionului de istorie financiar bancară de la Oradea.
Președintele Senatului Universității din Oradea, conf. univ. dr. Aurel Căuș, a spus că simpozionul „Muncă, bani, bănci, cultură și politică - sec. XVIII-2023" a devenit un „brand care îmbogățește averea spirituală a universității și contribuie la bunul renume, național și internațional, al acesteia".
La rândul ei, Antonia Nica, viceprimar al Municipiului Oradea, a declarat: „Primăria are nevoie acută de: muncă, bani, bănci, cultură și politică. Prin aportul dumneavoastră, suntem siguri că vom deveni mai bogați, fiecare dintre noi".
Decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa, a dat asigurări că evenimentul academic lansat de mentorul său, prof. univ. dr. Mihai Drecin, va merge mai departe. „Vom încerca să avem aceeași ritmicitate, pentru că este o onoare să găzduim această manifestare științifică".
Reprezentantul Facultății de Științe Economice, prof. univ. dr. Ioan Morar a subliniat că organizarea a cincisprezece ediții ale unui simpozion presupune multă muncă și dăruire. „E important să punctăm, cu acest tip de manifestări intelectuale, întărirea tradiției academice a Universității din Oradea", a spus conducătorul Departamentului de Finanțe Contabilitate al FSE.
„Îi mulțumim domnului profesor Drecin pentru lecțiile transmise de-a lungul anilor: continuitate, profesionalism și onestitate", a spus prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș - conducătorul Școlii Doctorale de Istorie a Universității din Oradea. „Profesorul Mihai Drecin a demonstrat că, dacă ești perseverent, dacă îți dorești cu orice preț, îți poți duce la bun sfârșit proiectele științifice", a mai afirmat prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, adăugând că manifestarea academică de la Oradea, devenită tradiție și reper pentru profesioniștii acestui domeniu, are meritul de a fi lansat noi direcții de cercetare, interdisciplinare.
La finalul părții inaugurale a Simpozionului Internațional de istorie bancară, intitulat „Muncă, bani, bănci, cultură și politică - sec. XVIII-2023", profesorul Mihai Drecin a reușit încă o dată să își surprindă colegii, anunțând că, înainte de a publica materialele prezentate la ediția din acest an a manifestării, își dorește să scoată de sub tipar mai multe volume ce vor cuprinde 20 de lucrări, de licență și master, din domeniul istoriei bancare, pe care le-a coordonat. „Sunt lucrări muncite, bazate pe documente inedite și valoroase, din istoria bancară a Transilvaniei", a precizat prof. univ. dr. Mihai Drecin.
Vineri și sâmbătă, aproape 50 de specialiști, istorici și experți în domeniul financiar bancar, din România și din țări precum: Iran, Italia, Republica Moldova, Spania, Slovenia, Grecia și  Ungaria, au prezentat lucrări științifice despre: nașterea sistemelor bancare statale, împrumuturi, credite, finanțele cultelor religioase, bancheri, foamete, societăți economico-culturale, cooperative sătești, capital străin, școli finanțate de bănci, reforme monetare, digitalizare și marketing în domeniul bancar etc. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 21:27:21 Ora de vară a Europei de Est