Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Educație pentru viitor”, ediţia a III-a

Simpozionul național cu participare internațională

,,Educație pentru viitor”, ediţia a III-a

Simpozionul național cu participare internațională ,,Educație pentru viitor" 2023 este organizat în cadrul proiectului județean cu același titlu, aflat în acest an la cea de-a treia ediție.

Inițiatorii parteneriatului sunt Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Arad,  Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea ,,Aurel Vlaicu" Arad, Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, Casa Corpului Didactic ,,Alexandru Gavra" Arad, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Institutul de Cercetări Politice și Evaluare în Educație și Asociația Profesorilor și Dascălilor de Pretudindeni (România).
Simpozionul se adresează cu predilecție cadrelor didactice din învățământul preuniversitar special, dar și cadrelor didactice din învățământul de masă și constituie un bun prilej pentru diseminarea unor metode, procedee, strategii diverse utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare, cât și o oportunitate pentru realizarea unui schimb de bune practici. Dintre obiectivele vizate amintim: Promovarea, valorificarea şi împărtășirea unor modele de bune practici creative, inovative şi eficiente utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare cu accent pe activitățile desfășurate în mediul online; cultivarea şi valorificarea potențialului creator al cadrelor didactice; diseminarea proiectelor și programelor educaționale
Activitățile simpozionului s-au desfășurat în format fizic și on-line pe parcursul a două zile (18-19 mai 2023) pe următoarele secțiuni: în format fizic: deschiderea simpozionului, prezentarea instituțiilor partenere, prezentare lucrări în plen; în format online: secțiune destinată diseminării proiectelor și parteneriatelor educaționale în limba română, secțiune dedicată profesorilor psihopedagogi, profesorilor logopezi și consilierilor școlari, secțiune destinată diseminării proiectelor și parteneriatelor educaționale în limba engleză, secțiune dedicată profesorilor care își desfășoară activitatea la nivel preșcolar-primar, secțiune dedicată profesorilor care își desfășoară activitatea la nivel gimnazial/liceal și profesorilor-educatori.
În deschiderea simpozionului și în cadrul secțiunii lucrări în plen și-au adus contribuția nenumărate cadre didactice: d-na prof. inspector Mitran Duțu Liana Maria, șef serviciu în cadrul Ministerului Educației, d-na prof. Elisabeta Ana Naghi, inspector în cadrul Ministerului Educației,  d-na profesor Antonia Nica, viceprimar al municipiului Oradea, d-l inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. dr. Horea Abrudan, d-l inspector școlar general și d-l inspector școlar general adjunct din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Arad, prof. Marius Sorin Göndör și d-l prof. Daniel Tocoianu, prof. univ. dr. Alina Roman, decanul Facultății de Științe ale Educației Psihologie și Asistență Socială de la Universitatea ,,Aurel Vlaicu" Arad, d-l conf. univ dr. Ovidiu Florin Toderici, director al CJRAE Arad, d-l director al Casei Corpului Didactic a Județului Bihor, prof. dr. Alin Ștefănuț, asistent univ. dr. Coșarbă Editha-Margareta, Universitatea ,,Aurel Vlaicu", Facultatea de Științe ale Educației Psihologie și Asistență Socială Arad, conf. univ. dr. Chirimbu Sebastian Cristian, Facultatea de Psihologie și Ştiințele Educației USH director, Institutul de Cercetӑri Politici și Evaluare în Educație APDP (Romȃnia) prof. asociat Universitatea Pedagogicӑ de Stat ,,Ion Creangӑ" din Chișinӑu (R. Moldova), asistent univ. drd. Hossu Rucsandra, Universitatea ,,Aurel Vlaicu", Facultatea de Științe ale Educației Psihologie și Asistență Socială Arad, d-na Gavrilă Roxana Maria, Universitatea Creștină ,,Dimitrie Cantemir", decan al Facultății de Științe ale Educației, director Catedra UNESCO, prof. Svetlana Zagorka Milencovici, inspector școlar pentru învățământ special ISJ Arad și prof. Erdeli Elena, inspector școlar pentru învățământ special, ISJ Bihor.
La ediția din acest an s-au înscris la lucrările simpozionului un număr de 214 persoane pentru secțiunile în limba română din 21 de județe și municipiul București și participanți din 10 țări: Grecia, Turcia, Italia, Irlanda, Polonia, Croația, Estonia, Spania, Bulgaria, Marea Britanie pentru secțiunea destinată proiectelor și parteneriatelor în limba engleză.
Tematica orientativă abordată în acest an la activitățile simpozionului a vizat: *Abordări teoretice în domeniul educației, educației incluzive, educației copiilor cu CES (lucrări științifice, cercetări fundamentale, analize de politici educaționale, cercetări comparative, cercetări empirice, modele de intervenție, studii de caz și modele de bune practici) *Logopedie și consiliere școlară- modele de bună practică *Strategii de diferențiere și individualizare utilizate în procesul instructiv-educativ *Modalități și strategii de lucru și evaluare utilizate la clasă *Resurse educaționale deschise; elaborarea și implementarea acestora în activitatea didactică *Diseminarea unor proiecte și parteneriate educaționale - secțiunea în limba română *Diseminarea unor proiecte și parteneriate educaționale - secțiunea în limba engleză, desfășurată cu sprijinul și implicarea partenerilor din străinătate.
Dintre rezultatele activităților organizate în cadrul simpozionului amintim valorificarea experiențelor didactice deosebite ale cadrelor didactice prin realizarea volumului cu ISSN al simpozionului care va cuprinde rezumatele lucrărilor prezentate (publicația va fi în format electronic).
În pagina de EDUCAŢIE Facebook OviDan, puteţi urmări secvenţa video cuprinzând intervenţia doamnei viceprimar, prof. Antonia Nica, la deschiderea lucrărilor simpozionului...
 Erdeli Elena & Ovidiu Dan

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 21:15:26 Ora de vară a Europei de Est