Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Luni, a avut loc deschiderea festivă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

Eveniment la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif” Păgaia

Luni, a avut loc deschiderea festivă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

Luni, 24.04.2023, la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif" din Păgaia, a avut loc deschiderea festivă, oficială, a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, program ce vizează implementarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) prin acordarea de granturi, în două runde, unui număr estimat de 2.500 dintr-un total de 3.235 de unități de învățământ de stat, de nivel gimnazial din țară.

 Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif" Păgaia este beneficiarul proiectului <>, cod F-PNRAS-1-2022-1975, proiect finanțat prin Schema de Granturi Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), aprobat prin Ordinul ministrului Educației nr. 3580/15.04.2022.
În runda 1 au fost selectate din județul Bihor 66 de şcoli, printre care și școala noastră. Scopul proiectului este prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior - gimnazial la învățământul secundar superior - liceu sau învățământ profesional și tehnic.
 Proiectul se bazează pe cinci activități principale: activități MATE (Mecanismul de avertizare timpurie în educație), în cadrul cărora se identifică și se înregistrează copiii aflați în risc de abandon școlar; activități de prevenire, care presupun identificarea și implementarea tehnicilor de învățare activă și incluzivă, urmând facilitarea învățării, a înțelegerii și a gândirii critice, activități de intervenție, care cuprind extinderea zilei de școală la program prelungit, constituirea grupurilor de lectură, realizarea activităților pedagogice și de sprijin, precum și activităților extracurriculare; activități de compensare, constând în asigurarea sprijinului material și de stimulare pentru elevii aflați în grupul țintă; digitalizarea procesului de învățare,în cadrul căreia se urmărește dotarea școlii cu clase inteligente pentru facilitarea procesului de predare-învățare.
Grupul țintă este format din elevii de gimnaziu ai școlii noastre, durata proiectului este de trei ani, cu începere din 27 septembrie 2022, data la care a fost semnat Contractul de finanțare, iar valoarea proiectului se ridică la suma de 412.026 lei fără TVA.
Echipa de proiect a școlii a propus activități diverse, atractive, eșalonate pe parcursul celor trei ani, toate vizând stimularea procesului de educație, creșterea gradului de promovabilitate la examene naționale, reducerea părăsirii timpurii a școlii.
Evenimentul de deschidere a fost onorat de prezența oficialităților comunei Boianu Mare, de cadrele didactice din școală, de reprezentanți ai Consiliului Reprezentativ al Părinților și, evident, de elevi, beneficiarii direcți ai programului.
Evenimentul a inclus, pe lângă prezentarea Programului si alocuțiunile profesorilor și colaboratorilor și un foarte reușit moment artistic realizat de elevii noștri talentați.
Ne dorim ca obiectivele asumate să fie realizate, astfel încât elevii noștri să progreseze, să fie motivați suplimentar în implicarea în activități, spre folosul întregii comunități!
Director, prof. Florica Sărac

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 04:33:34 Ora de vară a Europei de Est