Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De ce merităm „100 de școli pictate”?

Proiect la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Tileagd

De ce merităm „100 de școli pictate”?

Primăvara aceasta, foarte capricioasă din punctul de vedere al vremii, ne-a dăruit miercuri,19 și joi, 20 aprilie 2023, două zile minunate, cu mult soare.

În lumina sa, parcă au prins viață și cele patru picturi mari, realizate miercuri și joi, pe pereții albi ai holului de la parterul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Tileagd, structură a Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont", care a devenit a 51-a școală pictată. Înainte, zidurile erau parcă în așteptarea îmbrățișării culorilor, care să se contopească în desene. Artista Alina Ierugan a fost cea care le-a materializat visul, amestecând personal dispersitul cu pigmentul. Profesoara Laura Petruț a fost cea care a luat legătura cu plasticiana, în luna decembrie, în urma admirării lucrărilor realizate de către aceasta la Școala Gimnazială Nr. 1 din aceeași localitate.
Proiectul „100 de școli pictate" are ca scop folosirea artei murale pentru a crea spații de învățare mai plăcute și inspiraționale pentru elevi, prin oferirea câte unui set de cinci imagini, fiecărei instituții de învățământ, adaptate specificului local, care să le reflecte cultura și valorile, în mod gratuit. O caracteristică a artei Alinei Ierugan este că ea ajunge și în școlile foarte îndepărtate de Oradea, acolo unde nu te-ai aștepta să o găsești. Efectele sunt: aducerea veseliei în rândul privitorilor; venirea elevilor la școală cu plăcere; starea de bine dată de culori și combinațiile acestora; regăsirea copiilor în tematicile desenelor; conștientizarea de către elevi a faptului că și ei pot realiza lucrări asemănătoare, datorită simplității modelelor; mesajele pozitive scurte ajung mai repede la suflet; iau la cunoștință în mod continuu despre profesiile pentru care pot opta după absolvirea școlii. Aceste picturi murale nu sunt doar frumoase, ci și utile. Crearea unui mediu de învățare sigur și pozitiv poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit a elevilor și poate încuraja implicarea și angajamentul lor în procesul de instruire. Pe lângă transformarea școlilor în opere de artă, proiectul „100 de școli pictate" își propune să educe și să sensibilizeze comunitățile cu privire la problemele legate de conservarea mediului și să promoveze învățarea creativă ca mijloc de a le aborda. În unele cazuri, a fost folosit pentru a promova igiena și sănătatea prin crearea unor desene care învață copiii despre importanța spălatului pe mâini și a altor obiceiuri sănătoase
Pe măsură ce proiectul „100 de școli pictate" continuă să crească și să se dezvolte, acesta demonstrează puterea artei și a creativității de a inspira și a educa într-un mod inovator și neconvențional.
Alături de artistă, uneori participă și mămici voluntare, cărora pictura le permite accesul la propriile amintiri minunate din copilărie. Emoțiile de pe chipurile elevilor constituie pentru ele „hrană sufletească" și recompensă. Este confirmarea faptului că arta îl transformă inclusiv pe creator.
Acest proiect este continuarea altuia - „Copilăria pe asfalt", care a impresionat foarte multă lume.
La început, artistei i se părea foarte îndepărtată în timp ideea pictării a 100 de școli. Acum își dorește 1000.
Un alt proiect cu impact, avut în vedere, este „Amprenta ta în lume". Acesta este coordonat de managerul general al Asociației Maxwell România, Florin Băcioiu. Elevii, prin completarea unora dintre desenele Alinei, își lasă amprentele în sens propriu în școală. Apar teme de reflecție pentru ei, cum ar fi: Ce exemplu sunt pentru ceilalți? Se discută și cu profesorii, despre nevoile acestora.
Certificatul obținut de către școală se încheie cu îndemnul: „De aici începe lumea să devină un loc mai bun".
Psiholog drd. Alin Crețu

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 07:44:23 Ora de vară a Europei de Est