Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Educația non-formală: actori, practici, perspective”

Palatul Copiilor din Oradea a găzduit, ieri, un workshop în cadrul proiectului CRED, intitulat

„Educația non-formală: actori, practici, perspective”

În perioada martie - mai 2023, la nivel național, se vor desfășura 43 de ateliere pentru promovarea proiectului CRED („Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți"), sub forma unor workshop-uri cu tema „Educația non-formală: actori, practici, perspective". Un astfel de workshop s-a desfășurat joi, 20 aprilie 2023, la Palatul Copiilor din Oradea.

Despre proiectul CRED, implementat de Ministerul Educației, în perioada 2019-2023, în parteneriat cu inspectoratele școlare județene Bihor și Iași, precum și cu cel al municipiului București, am aflat informații, în cadrul workshop-ului, de la inspectorul școlar general, domnul prof. dr. Horea Abrudan, de la doamna prof. Elisaveta Roșu, expert local coordonare formare, respectiv, de la domnul consilier Liviu Dan, reprezentant al Ministerului Educației, prezent în direct prin intermediul tehnologiei digitale.
După salutul adresat de gazda evenimentului, domnul prof. Marius Marcu, directorul Palatului orădean, doamna prof. Elisaveta Roșu ne-a introdus în tema workshop-ului, în miezul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți" (CRED), subliniind obiectivul proiectului, acela ,,de a aduce elementul de noutate în procesul instructiv-educativ și de a racorda procesul de învățământ românesc la cel european, astfel încât competențele-cheie europene, generale și specifice, pentru fiecare disciplină de învățământ să se aplice pornind de la realitatea locului, a fiecărei clase din învățământul românesc".
Workshop-ul de ieri s-a adresat, în special, cadrelor didactice ale Palatului Copiilor din Oradea, respectiv structurilor acestuia, cluburile copiilor din județ. La activitate au fost invitați și parteneri ai I.S.J. Bihor în cadrul proiectului: reprezentanți ai C.C.D. Bihor, ai Asociației Județene de Părinți, ai Sindicatului Liber Învățământ Bihor și ai unor ONG-uri (Fundația Șinca și Fundația Ruhama).
,,Până la conferința finală (din luna iunie), rezultatele obținute ne dau dreptul să credem în reușita implementării proiectului"
Vorbind despre implementarea proiectului CRED în cele 10 unitățile învățământ din județul Bihor (școlile din Budureasa, Ineu, Dobrești, Husasău de Tinca, Tinca, Săcădat, Talpoș, Petreu, Borod și Drăgești), generalul I.S.J. Bihor, dl prof. dr. Horea Abrudan, a apreciat munca depusă de formatorii I.S.J. Bihor și ai Casei Corpului Didactic Bihor, de cadrele didactice și conducerile celor 10 unități școlare, care vor putea împărtăși din experiența lor și bunele practici în derularea acestui proiect, considerat de generalul I.S.J. Bihor cel mai de amploare și mai mare proiect ca finanțare (40 de milioane de euro) al Ministerului Educației.  
Referindu-se la rezultatele obținute în cadrul celor două componente ale proiectului CRED, componenta de formare a cadrelor didactice, respectiv reducerea abandonului școlar, domnul inspector școlar general a reliefat reușita acțiunilor, dată de rezultatele obținute, 84 la sută în formarea cadrelor didactice (indicatori asumați: 1.722, 525 - cadre didactice în înv. primar, 1.197 - în înv. gimnazial; indicatori realizați: 1.442, 590 - în înv. primar, 832 în înv. gimnazial), iar în ce privește activitatea A4, privind reducerea abandonului școlar, în cadrul celor 10 școli și al celor 1.000 de elevi vizați, șeful Inspectoratului Școlar a arătat beneficiile măsurilor integrate, evaluate prin rezultatele obținute în frecvența la cursuri și rezultatele din catalog, prin implementarea pachetelor de servicii educaționale, achiziția unor echipamente pentru dotarea școlilor, supravegherea și îndrumarea elevilor în efectuarea temelor, dezvoltarea emoțională și socială, activități de încurajare a lecturii independente, activități practice-aplicative, fizice și de mișcare etc.
,,Bucureștiul are ceva de învățat de la colegii din Bihor, cel puțin pe activitatea A4"
Fără a dori să-i laude pe ai noștri, reprezentantul M.E. domnul consilier Liviu Dan, a ținut să sublinieze că ,,Bucureștiul are ceva de învățat de la colegii din Bihor, cel puțin pe activitatea A4", felicitând echipa din Bihor, nominalizându-l pe dl pr. prof. inspector Florin Negruțiu (,,ca vârf de lance"); aprecierile se referă la competență și rigurozitate, dar și la faptul că echipa din Bihor ,,a dat tonul", colegilor din București...
,,Proiectul CRED este o șansă, ca oricare alt proiect, pe care o instituție, un departament, o școală sau o țară, o primește pentru a remedia, pentru a dezvolta, a schimba fața unor lucruri. Este cel mai important proiect al M.E. Prin platformele sale proiectul a dat o nouă dimensiune învățământului", a mai spus consilierul Ministerului Educației. Domnia sa s-a referit apoi la rezultatele bune care se obțin în cadrul activităților non-formale care se desfășoară în palatele și cluburile copiilor, dar și la nenumăratele cazuri negative, nefericite, mediatizate prin mijloacele media, ca efecte negative ale consumului de droguri...
În încheiere, consilierul L.D. a ținut să precizeze că din toamnă, proiectul CRED va prinde aripi și va ..zbura" spre noi orizonturi, vorbind despre CRED II, la o altă dimensiune, implementat la nivel liceal.
Ovidiu Dan

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 23:12:40 Ora de vară a Europei de Est