Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Tradiții românești”, concurs interjudețean, aflat la cea de-a VI-a ediție

Proiectul regional de folclor și tradiții a ajuns, astăzi, pe scena Palatului orădean

„Tradiții românești”, concurs interjudețean, aflat la cea de-a VI-a ediție

,,Un popor fără tradiţii este un popor fără viitor", spunea Alberto Lleras Camargo.

Proiectul educativ ,,Tradiții românești", concurs regional de folclor și tradiții, este coordonat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea și se află la ediția a VI-a, cuprins la poziția 242, în C.A.E.R. al M.E., anul școlar 2022-2023.
Datorită stării de pandemie, din primăvara anului 2019, nu am mai organizat concursul cu participare directă, pe scenă.
Activitățile proiectului se adresează elevilor din învățământul de masă, integrat, special, preșcolar, primar, gimnazial și liceal și constă în două evenimente cultural-educative: Festivalul regional ,,Șezătoarea la români" - concurs regional de folclor și tradiții cu participare directă, desfășurat în 6 aprilie 2023, pe scena Palatului Copiilor din Oradea, și Concursul - expoziție: ,,Suflet curat de primăvară - Mărțișor", desfășurat anterior, în luna martie 2023.
Prin proiectul educativ ,,Tradiții românești" ne-am propus să valorizăm tradiţiile şi obiceiurile poporului nostru în contextul socio-cultural actual în care, prin intermediul mijloacelor media, se promovează în rândul tinerilor împrumuturi din diverse culturi.
Tradiţiile noastre, moştenite din moşi-strămoşi, dorim să fie preluate şi transmise următoarelor generaţii, pentru a sădi în inimile copiilor dragostea pentru frumos şi autentic, armonie, graţie și ritm.
Toate acordurile de parteneriat din cadrul acestui proiect educativ și-au propus colaborarea dintre aplicant şi parteneri în vederea organizării şi desfăşurării de activităţi extraşcolare legate de sărbătoarea Crăciunului, celebrarea Micii Uniri, frumusețea sărbătorii de Dragobete, Mărțișorul - despre care putem să spunem că la reuniunea Comitetului UNESCO din Coreea de Sud, a fost aprobată includerea acestuia în patrimoniul cultural al Organizației.
        Dorim să învăţăm elevii să aprecieze frumuseţea portului popular, a dansului şi cântecului românesc, a meşteşugurilor tradiţionale atât de mult apreciate în ţară cât şi în afara ei.
De aceea am considerat oportun acest proiect educaţional în vederea evidenţierii valorilor, tradiţiilor şi obiceiurilor româneşti, prin care cultivăm de la cea mai fragedă vârstă sentimentul de apartenenţă, de iubire şi dragoste pentru rădăcinile şi valorile poporului român.
Primăvara este anotimpul renaşterii şi al bucuriei. Noi toţi considerăm acest anotimp ca  un nou început. Micul obiect de podoabă legat de un şnur împletit dintr-un fir alb şi unul roşu care apare în tradiţia românilor şi care este considerat un simbol al primăverii din cele mai vechi timpuri, este Mărţişorul.
       Am dorit ca sosirea primăverii să fie întâmpinată cu multă voioşie, culoare şi poftă de muncă, atât în şcoala noastră cât şi în instituţiile partenere prin lucrări realizate de elevi pentru expoziţia - concurs „Suflet curat de primăvară - Mărţişor" din cadrul proiectului educativ ,,Tradiţii româneşti".
În cadrul proiectului educativ ,,Tradiții românești", activitatea pe care am numit-o sugestiv ,,Șezătoare" urmărește să împlinească forța spirituală tămăduitoare a poporului român, de cunoaștere și valorizare a datinilor străbune.
Șezătoarea am gândit-o ca un spectacol cu cortina deschisă, cuprinzând 43 de momente de prezentare de costume populare, ștergare, ii, obiecte decorative specifice diferitelor zone și de interpretare de pricesne și cântece populare din repertoriul folcloric al copiilor pe scena Palatului Copiilor din Oradea; am admirat astfel costume populare, obiecte tradiționale din diferite zone ale țării (Bihor, Satu Mare, Arad, Cluj, Timiș, Mehedinți, Suceava) și ne-am bucurat ascultând grupuri vocale mai mari sau mai mici și soliști vocali talentați, de la preșcolari la liceeni, mesageri de nădejde, iubitori de folclorul, emoționând juriul avizat și publicul prezent în sală.
În cadrul a două ateliere de încondeiat ouă, amenajate în holul de la intrare, membri ai Ansamblului folcloric al Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Căbești, coordonați de prof. Micula Adrian și David Gheorghe, au încondeiat ouă (un obicei străvechi din zona Drăgoteni, Bihor), folosind  bizarca, un instrumentul specific pentru încondeiat.
Felicităm echipa de proiect pentru buna organizare și desfășurare a celor două evenimente: profesorii: Lăcrimioara Adina Șipoș (director), Angela Ioana Marușca (director adjunct), Maria Serafim, Adina Cărădan, Liliana Canalaș, Simona Indrecan, Raluca Petruț, Georgeta Laslo, Sanda Turcuș, Melinda Deneș, Crina Ban, Crina Lezeu, Loredana Cruceru, Dorina Tocuț, Ioana Hedea, Lucia Romanski, Ligia Avram, Eniko Balla, Daniela Bot, Mihaela Bele, Florina Nica, Simona Artiulian...
Pe Facebook (în pagina de EDUCAȚIE Facebook OviDan), veți putea vedea și audia și două momente video de pe scenă și din atelierul de încondeiat ouă.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Tradiții  românești”, concurs interjudețean, aflat la cea de-a VI-a ediție.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 09:49:24 Ora de vară a Europei de Est