Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studentele Nicoleta Andrițchi și Lavinia Nagy au câștigat un concurs de eseuri și au ajuns la Bruxelles

„Parlamentul European este o lume în miniatură”…

Studentele Nicoleta Andrițchi și Lavinia Nagy au câștigat un concurs de eseuri și au ajuns la Bruxelles

Nicoleta Andrițchi și Lavinia Nagy sunt studente ale Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. Ele s-au numărat printre cei cinci studenți români care au răspuns provocării de a scrie un eseu despre ce-ar face dacă ar fi o zi europarlamentar.

Ideea a fost a lansată de eurodeputatul Alin Mituța și premiată cu câte o excursie, de trei zile, în „capitala Europei", Bruxelles.
Nicoleta Andrițchi, masterandă a programului de studii Dezvoltare Regională și Comunicare Instituțională în UE, a scris un eseu care argumenta inițiativa recompensării, prin plată sau prin recunoașterea sa ca timp efectiv de muncă, a intervalului petrecut de angajat în drum, spre și de la serviciu. „Cred că starea de bine a angajatului trebuie să devină o valoare unanim recunoscută la nivelul Uniunii Europene și, din acest motiv, timpul petrecut pe drum de acesta trebuie plătit", explică Nicoleta.
Studentă în anul III, Lavinia Nagy a susținut, în eseul ei, importanța digitalizării instituțiilor publice. „Pierdem prea mult timp și prea multă energie cu birocrația, mai ales aici, în România. Un dosar electronic, personal, accesibil oricărei instituții de stat ar ușura enorm activitatea acestora și viața fiecărui cetățean. Am face economie de efort și, nu în ultimul rând, am salva păduri", spune Lavinia.
Mituri bruxelleze
„Parlamentul European este o lume în miniatură - spune Nicoleta. Oameni calmi, deschiși, preocupați de ceea ce fac". La rândul ei, Lavinia a descoperit că opinia generală, conform căreia la Bruxelles nu se prea muncește, e greșită. „Chiar se lucrează de dimineața până seara", spune studenta, care, împreună cu colega ei, a petrecut câteva zile alături de echipa europarlamentarului român.
Multiculturalismul capitalei belgiene a impresionat-o profund pe Nicoleta. „Mă așteptam să fie așa, dar am fost foarte surprinsă să descopăr că, practic, fiecare al doilea om e străin în Bruxelles. Și totuși, toată lumea se simte bine acolo, sunt ca acasă. Bruxellesul, instituțiile europene au fost experiențe care mă motivează și mă inspiră. Acolo se întâmplă tot ceea ce e important pentru Europa. Acolo funcționează «motorul» democrației europene". „Da, vizitele cetățenilor europeni la Bruxelles sunt foarte importante - adaugă Lavinia. Astfel, oricine are ocazia să vadă, pe viu, cum funcționează instituțiile UE și cât sunt ele de transparente, de deschise", mai spune studenta, adăugând că, totuși, „Turismul politic european are și dezavantaje. Capitala Europei e foarte aglomerată și, pe alocuri, chiar murdară. Mai ales la metrou...".
Un start bun în viață
„Anii de facultate și contactul cu profesorii de la Universitatea din Oradea, ca și această experiență europeană, m-au ajutat să trec peste ezitările avute în comunicare, să învăț să vorbesc cu oamenii, fără teamă. Profesorii m-au susținut. Sunt oameni deschiși, care te invită să apelezi la cunoștințele lor, care te ajută, vin cu propuneri de proiecte, cu provocări, ne-au trimis la conferințe... Acolo, chiar dacă nu am prezentat încă lucrări științifice, am avut prilejul să stăm de vorbă cu oameni, să învățăm, să organizăm evenimente, alături de profesorii noștri... Pentru mine, facultatea a fost o continuă sursă de inspirație", spune Nicoleta.
„Anii de facultate au fost sursa de unde am obținut informațiile de bază, de care știam că am nevoie atunci când am venit la Universitatea din Oradea", spune Lavinia. Studenta de la Relații Internaționale și Studii Europene lucrează acum la un studiu științific despre complicata istorie politico-diplomatică a Insulei Șerpilor.
Vizita bruxelleză le-a ajutat pe cele două studente să ia decizii importante în ceea ce privește cariera lor. Nicoleta e decisă să urmeze o carieră diplomatică „Mă fascinează tot ce ține de viața unei ambasade, protocol, etichetă, diplomație...", spune masteranda Universității din Oradea. Lavinia a decis ca, anul viitor, să lase Oradea pentru un masterat la București, în negociere și diplomație. (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 01:36:06 Ora de vară a Europei de Est