Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității”

Proiectul Erasmus+ KA102

,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității”

În cadrul proiectului cu finanțare europeană Erasmus+ „Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității", desfășurat la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, 32 de elevi au fost selectați pentru a participa la stagii de pregătire practică în Barcelos, Portugalia, în cadrul celor două mobilități organizate între 21 martie - 1 aprilie și 10 octombrie - 21 octombrie 2022.

Scopul proiectului este de a facilita cooperarea interinstituțională la nivel european, în vederea creșterii calității educației oferite de colegiul nostru, prin dezvoltarea competențelor-cheie, profesionale și personale ale elevilor, într-un mediu de lucru real, în vederea sprijinirii orientării lor către o carieră în industria ospitalității.
Parteneriatul format din Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea - beneficiar, organizațiile de primire Apulia Praia Hotel, RVB Catering, Hotel Luso Brasiliero și Amigos de Mobilidade - organizație intermediară, are menirea de a consolida cunoștințele, de a forma profesional și a valorifica și verifica prin practică achizițiile dobândite în școală de elevi din clasele a XI-a și a XII-a, cu specializarea Tehnician în hotelărie și Bucătar, viitorii specialiști în domeniu care vor fi capabili să îşi desfășoare activitatea într-un mediu concurențial internațional.
Obiectivele proiectului sunt: *promovarea învățării bazate pe muncă, în scopul facilitării, formării și integrării profesionale pe piața muncii a elevilor *îmbunătățirea competențelor lingvistice, de incluziune socială, culturale și de cooperare, în scopul unei mai bune tranziții de la școală la viața activă *crearea unor modele și strategii de colaborare la nivel instituțional european, care să contribuie la creșterea capacității școlii de a forma competențe relevante, care să sporească mobilitatea tinerilor și să crească șansele de angajare.
Rezultatele proiectului
*32 de documente Europass Mobility și certificate de participare, Caiet de pregătire practică, *Firme de exercițiu care au ca model firmele partenere, *DVD care cuprinde materiale de lucru și fotografii care surprind activitățile practice desfășurate de elevi; *Ateliere de lucru având ca tematică împărtășirea experienței din cadrul mobilităților și altor elevi și profesori, *Ghid de bune practici, *Panou de prezentare al proiectului.
Instituția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă. În acest sens, prin misiunea pe care ne-am propus-o, dorim accentuarea învățării centrate pe competențe, încercăm să adaptăm parcursul formativ la nevoile fiecărui elev, să-l conectăm la viața reală și la cerințele actuale ale societății, astfel încât să realizăm o pregătire profesională care să faciliteze absolvenților găsirea unui loc de muncă.
Prof. Arămescu Daniela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității”.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 03:24:58 Ora de vară a Europei de Est