Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Modelul nostru de inteligență, profesionalism, bunătate și dăruire!

Al 10-lea vulcanic – Simona Martin

Modelul nostru de inteligență, profesionalism, bunătate și dăruire!

Cel de-al 10-lea invitat al serialului ”10 vulcanici pentru Europa” este chiar directorul Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, doamna prof. Simona Martin –modelul meu de suflet, căreia îi datorez pasiunea mea pentru cărți și pentru studiul Limbii și literaturii române.

 Întâi de toate aș dori să subliniez impactul pe care l-a avut asupra mea și a colegilor mei profesorul perfect, profesorul ideal, pe care și-l proiectează fiecare elev în minte și în suflet.
 Văzută de pe când era elev al acestui liceu, coordonatorul acestui proiect, dl prof. Gheorghe Tileagă, a descris-o ca fiind „o elevă excepțională din toate punctele de vedere  - tânără, energică, vulcanică”, devenită un profesor extraordinar și un manager desăvârșit care visează să transforme Liceul Pedagogic într-o școală de elită.
 De la vârsta de 10 ani își plimbă pașii și sufletul prin acest liceu pe care îl iubește enorm. Primii pași în cariera didactică i-a făcut din postura de învățătoare, continuând apoi ca și profesoară de Limba și literatura română, în urma absolvirii Facultății de Litere din Cluj-Napoca, iar acum se află în fruntea echipei manageriale.
 Atât ca învățător, cât și ca profesor, i-a plăcut foarte mult să lucreze cu copiii și chiar dacă la început i-a venit destul de greu să treacă de la etapa de elev la cea de cadru didactic, toate dificultățile au fost depășite crezând cu desăvârșire în ideea că „atitudinea e cea mai importantă”.
 Întrebată fiind de elevi în legătură cu momentele comice din viața de elev (respectiv, de dascăl), doamna ne-a povestit ce i s-a întâmplat la finalul unei ore, când elevii unei clase au dorit să-i amintească discret că s-a sunat tușind în cor. Replica dumneaei a fost pe măsură:  „Așadar, pentru ora următoarea pregătiți volumul „Tușiți”, de Marin Sorescu.
 Alți elevi au dorit să afle ce pasiuni are un manager, cu ce se delectează în timpul liber. Evident că un filolog nu se poate despărți de cărți, iar autorul preferat rămâne Eliade...
 Ce-ar fi fost dacă nu era profesoară?
 Diplomat. Dar și funcția pe care o deține acum implică multă diplomație, nu? O aplicație a abilității diplomatice pe care o posedă a fost și coordonarea proiectului Comenius (timp de trei ani) cu tema „Tradiții carnavalești în Europa”.
Auditoriul și-a dorit apoi să afle după ce motto își conduce viața...
 Fiind pasionată de opera lui Octavian Paler, văzută ca o judecată de valori, doamna Simona Martin ne-a răspuns printr-o întrebare: „Spre ce mergem, dacă nu sosim nicăieri?” După care a completat „Am și sosit undeva, dar mai avem de mers”, ilustrând în această manieră caracterul său perfecționist, dar și latura optimistă.
Spunând că „Liceul Pedagogic este o a doua familie, i-am simțit întotdeauna aproape pe elevi și profesori și am remarcat sprijinul celor din școală”. Profesoara de atunci și managerul de acum a resimțit nevoia unei schimbări care să se identifice în mentalitatea celor din jur privind postura unui director, care trebuie să ofere posibilitatea de dezvoltare a celor din jur și mai mult să încurajeze această schimbare. Deși este o persoană care se află permanent în centrul atenției, datorită funcției dobândite, Simona Martin este un exemplu de modestie care admite că tocmai această atenție prelungită reprezintă un dezavantaj al meseriei.
  Ce-i place și ce mesaj le transmite elevilor săi?
„Îmi place să văd în jurul meu figuri vesele, persoane pline de bunătate, oameni cu o frumusețe interioară deosebită..., elevi frumoși, în fiecare zi, care să aibă mereu câte ceva de dăruit”, așa după cum chiar dumneaei dăruiește, zilnic, celor din jur bunătate și înțelepciune.
Concluzionând, vom spune că Simona Martin este modelul nostru de inteligență, profesionalism, bunătate și dăruire! (Eliza Vaș)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 20:05:37 Ora de vară a Europei de Est