Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul Erasmus+ „Teach me to help!”, implementat de Asociația CES

Învață-mă să ajut!

Proiectul Erasmus+ „Teach me to help!”, implementat de Asociația CES

„Teach me to help!/Învață-mă să ajut!" cu acronimul T2H este un parteneriat de cooperare în educație școlară Erasmus+ KA220, finanțat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP și implementat în perioada ianuarie 2022 - decembrie 2023 de opt organizații din șapte țări europene: două asociații profesionale; două inspectorate școlare, trei școli și o universitate privată: Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim, Oradea, Romania - coordonator, Sdruzhenie ,,Asociacia Dyslexia''- Bulgaria Ruse, Bulgaria, Directorate of Primary Education of Thesprotia, Ηγουμενιτσα, Greece, Il Milli Egitim Mudurlugu, İzmit, Turkey, Zubeyde Hanim Ilkokulu, Istanbul, Turkey, Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres Portugal, Fornos de Algodres, Portugal, Scuola Secondaria Statale 1° Grado Antonio Gramsci, Palermo, Italy, Wyzsza Szkola Biznesu I Nauk O Zdrowiu, Lodz, Poland.

Scopul proiectului este de a sprijini triunghiul educațional: elevi cu CES (cerințe educative speciale)/TSI (tulburări specifice de învățare) - profesioniști - părinți pentru a facilita dezvoltarea și incluziunea acestor elevi prin împărtășirea și multiplicarea unor exemple de bune practici între specialiști din țările partenere.
Fiecare partener va beneficia de sprijinul unor parteneri locali, care pot fi: școli, inspectorate școlare județene, universități, centre de cercetare, centre sau organizații de formare, asociații profesionale sau de părinți, care vor ajuta partenerul de proiect la identificarea specialiștilor și familiilor aflate în nevoie și desfășurarea activităților propuse. În România, partenerii locali ai Asociației CES în acest proiect sunt: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Universitatea din Oradea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Asociatia TopFormalis.
Pentru acest proiect au fost propuse două rezultate sau produse intelectuale: 1.Un set de ghiduri metodologice/suporturi de curs. trei pentru părinți și unul pentru părinți. Fiecare ghid este dedicat unei tematici specifice, oferind informații teoretice și sfaturi practice: Ghidul 1: Dezvoltare emoțională prin terapie prin artă, Ghidul 2: Integarea elevilor cu TSI în clasă. Intervenții în dislexie și ADHD, Ghidul 3: Integrare senzorială și Metoda moving story/povestirii în mișcare, Ghidul 4: Sugestii practice pentru părinți. Toate ghidurile vor fi disponibile în limba engleză și toate limbile partenerilor, on-line și în format printat și vor fi însoțite de un set de lecții/instrucțiuni video. 2.Platforma E-learning va fi dezvoltată pe baza ghidurilor și lecțiilor video. Cursul pilot online va fi disponibil pe platformă în toate limbile partenerilor .
Realizarea acestora este posibilă prin implementarea unui set de activități, atât la nivel internațional, cât și la nivelul fiecărei organizații/instituții partenere: I. participarea coordonatorilor și echipei de proiect la vizitele de proiect. În acest sens câte doi membri ai Asociației CES, cadre didactice la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au participat la vizitele de proiect: în aprilie 2022 în Fornos de Algodres, Portugalia și în octombrie 2022 în Igoumenitza, Grecia.
II. participarea tuturor echipelor la trei activități internaționale/LTTA de formarea formatorilor (TOT) sub genericul: ,,Modalități de reabilitare și incluziune a elevilor cu CES și TSI", fiecare rezultând într-un curs de formare local, în fiecare țară parteneră și în unul dintre cele trei ghiduri pentru profesori/suporturi de curs.
1. Echipa din România, formată din patru cadre didactice, prof. psihopedagogi de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea (Teodora Pantazi, Carmen Ilisie, Ramona Kiss, Lavinia Gorgan) și conf. univ. dr. Laura Bochiș de la Universitatea din Oradea au susținut primul dintre cele trei cursuri internaționale: ,,Dezvoltare emoțională prin terapie prin artă" în mai 2022 în Oradea, România pentru un grup de 33 de participanți din cele șapte țări partenere în proiect.
Pe parcursul vizitei din România, a avut loc și o masă rotundă, găzduită de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, la care au participat toți partenerii locali.
2. La cursul „Integrarea elevilor cu TSI în clasă. Intervenții în dislexie și ADHD", susținut de echipa din Bulgaria și Portugalia în luna septembrie 2022 în Ruse, Bulgaria au participat cinci cadre didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea: prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Carmen Ilisie, prof. educator Paula Corb-Manole, prof de sprijin Luminița Oros și prof de psihopedagogie specială Jesica Bolduț.
3. La ultima activitate de învățare, cursul „Integrarea senzorială și Metoda Moving story/Povestirii în mișcare", susținut de echipa din Polonia în noiembrie 2022 în Lodz, Polonia au participat patru cadre didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea: prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Rodica Haș, prof. psihopedagog Maia Indrie, prof de psihopedagogie specială Liliana Vidican și două cadre didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Cristal" Oradea: prof. pentru învățământul special preșcolar Popa Sanda și prof. psihopedagog Bianca Buboiu.
III. activități demonstrative privind metodele învățate susținute pentru colegi sau părinți de către participanții la activitățile de formare internaționale.
IV. organizarea unor cursuri locale pentru cadre didactice, câte unul pentru fiecare dintre cele trei metode învățate bazate pe cursuri, ghiduri și lecțiile video de către participanții la LTTa/TOT.
În acest sens au fost introduse în oferta Casei Corpului Didactic pentru anul școlar 2022-2023 următoarele trei cursuri de formare: 1. Terapiile prin mediere artistică - punte între abilitate și dizabilitate. Utilizarea muzicii, dansului și artelor plastice în dezvoltarea personalității și recuperarea elevilor cu cerințe educative speciale 2. Abordări alternative de recuperare și integrare - Strategii cheie și rolul facilitatorului în adaptarea elevilor cu CES/TSI (tulburări de învățare, ADHD, autism, etc.) la mediul școlar 3. Strategii de recuperare și integrare a copiilor cu tulburări de integrare senzorială și dificultăți de interrelaționare socială
V. organizarea Cursului pilot - pe Platforma E-learning.
VI. organizarea unor workshopuri pentru părinți, câte unul pentru fiecare dintre cele trei metode învățate.
VII: inițierea și medierea unui grup de suport pentru profesori și părinți.
Toate rezultatele proiectului vor fi prezentate comunității profesionale în cadrul conferințelor de diseminare a proiectului, organizate în fiecare țară parteneră, ultima, în luna octombrie 2023 în Oradea, România, de către coordonatorul de proiect, la care vor fi prezenți reprezentanții tuturor partenerilor.
Proiectul este coordonat la nivel european de d-na prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director executiv al Asociației CES, aplicantul proiectului, dar și director la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea.
Teodora Pantazi,
 coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus,,Teach me to help!", implementat de Asociația CES. 

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 05:11:38 Ora de vară a Europei de Est