Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”

Un an bogat în proiecte la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea

Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”

Nici nu ne-am dat seama când proiectul ,,Digital PER_SEN" a intrat în al doilea an de implementare.

Cei care au participat la activitățile noastre identifică proiectul prin sigla sa și prin acest acronim, dar conform formularului de aplicație vorbim despre proiectul Erasmus+ KA220-SCH-Cooperation partnership în school education ,,Digital Public Educational Resources for Special Educational Needs students", finanțat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP în perioada noiembrie 2021-octombrie 2023.
Scopul acestui proiect este de a reduce efectele negative înregistrate în rândul elevilor cu CES, familiilor și profesorilor acestora ca urmare a perioadei școlii online prin intermediul unui parteneriat european, între opt școli și organizații cu competențe în IT și educație: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - România (școală specială) - coordonatorul parteneriatului; Zespol SzkolnoRewalidacyjny Szkola Zycia w Rybniku, Rybnik - Poland Śląskie (școală specială); Primary School IV Murska Sobota, Murska Sobota - Slovenia (școală specială); Vocational Special Education High School of Athens, Athens - Greece (școală specială vocațională); Zubeyde Hanim Ilkokulu, Istanbul - Turkey (școală integratoare); Agrupamento de Escolas de Vilela, Paredes - Portugal (școală integratoare); Eurospeak Limited, Dublin - Ireland  (organizație cu competențe în IT și educație); Asociación de Graduados e Ingenieros Técnicos de Telecomunicación de Extremadura, Badajos - Spain  (organizație cu competențe în IT și educație).
Rezultatele proiectului, în curs de realizare, vor fi:
1. Biblioteca virtuală conținând minimum 72 de materiale digitale adaptate pentru elevii cu CES, atât pentru activități fizice și on-line: scurte filmulețe, povești virtuale, aplicații, PPT-uri, care să poată fi traduse în toate limbile partenere, structurată pe: șase domenii de intervenție: dezvoltare cognitivă; limbaj și comunicare; dezvoltare psihomotrică (motricitate fină, grosieră, formă, culoare, lateralitate, orientare spațio-temporală); stimulare senzorială; aptitudini de bază (a mânca, a se îmbrăca, a se spăla etc); dezvoltare socio-emoțională și trei niveluri de vârstă: primar (până la 10/12 ani); gimnazial (peste la 10/12 ani) și vocațional.
2. Ghidul practic ,,Cum să creezi o resursă digitală?"
Realizarea și promovarea acestora este posibilă prin implementarea unor acțiuni bine structurate:
I. Planul internațional de activități: patru vizite de proiect (TMP) și patru activități de învățare (LTTa)
Pe parcursul anului 2022, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au participat la patru dintre aceste activități: La vizita de proiect din Caceres, Spania în luna martie 2022 - doi participanți (Pantazi Teodora, Kiss Ramona); La activitatea de învățare: Workshop-ul international ,,Dezvoltarea materialelor digitale" din Rybnik, Polonia în luna mai 2022 - cinci participanți (Pantazi Teodora, Calamar Daniela, Birău Florica, Poszet Camelia, Ficuț Silvia); La activitatea de învățare: Workshop-ul international ,,Dezvoltarea materialelor digitale" din Istanbul,Turcia în luna septembrie 2022 - cinci participanți (Pantazi Teodora, Cardoș Alina, Bondar Ramona, Gorgan Lavinia, Ban Gabriela); La vizita de proiect din Dublin, Irlanda în luna octombrie 2022 - doi participanți (Pantazi Teodora, Ilisie Carmen); Pentru anul 2023 sunt planificate două vizite de proiect, în Turcia (aprilie 2023) și România (octombrie 2023) și două activități de învățare, în Slovenia (martie 2023) și Grecia (mai 2023).
II. Planul național de activități, implementat de către fiecare partener: Workshopuri locale pentru specialiștii din instituție pentru a-și dezvolta competențele IT necesare pentru a crea și adapta materialele digitale; Crearea materialelor digitale de către grupul țintă de specialiști și postarea acestora pe pagina web a proiectului; Activități de pilotarea materialelor digitale la clasă de către beneficiarii direcți ai proiectului - alți profesori din școală și elevii lor; Workshopuri locale de adaptare a materialelor pilotate realizate de grupul țintă, cu sprijinul beneficiarilor direcți; Workshopuri locale cu echipa de proiect și grupul țintă pentru a lucră împreună la ghid; Forumuri de discuții pentru profesori și părinți - grup de suport; Conferința Maraton Digital PER_SEN.
Până în acest moment, în urma participării la cele două workshopuri internaționale și la patru workshopuri locale, cadrele didactice din școală au realizat un număr de 16 materiale digitale, care sunt pilotate, testate la clasă de către toți profesorii interesați, respectiv în curs de adaptare și traducere în toate limbile proiectului. Toate observațiile pe parcurs se vor constitui în ghidul practic. La activitatea de învățare din Slovenia, materialele tuturor partenerilor vor fi puse împreună în biblioteca virtuală, iar la activitatea de învățare din Grecia, ghidul va prinde formă.
O activitate importantă de diseminare a primelor rezultate ale acestui proiect a fost workshopul ,,Resurse educative digitale pentru elevii cu CES", susținut de patru cadre didactice membre în echipa de proiect (Pantazi Teodora, Ilisie Carmen, Calamar Daniela, Cardoș Alina) în cadrul Conferinței Naționale a Psihologilor Școlari, în luna noiembrie 2022, unde au fost prezentate atât materialele digitale realizate cât și modalități de realizare a acestora.
Proiectul se va finaliza cu Conferința Maraton Digital PER_SEN, planificată pentru luna octombrie 2023 cu ocazia vizitei de proiect din România, la care vor participa toți partenerii internaționali și locali, dar și reprezentanți ai comunității profesionale, interesați de acest subiect.
De asemenea, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au fost implicate activ în anul care a trecut și în implementarea unui alt proiect Erasmus+ KA220 ,,Teach me to help!", coordonat de Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim, în care școala este partener local. Școala a găzduit fizic activitatea de învățare internațională, care a avut loc în Oradea, furnizând prin intermediul a patru cadre didactice un curs de formare participanților. Ulterior, cinci cadre didactice ale școlii au participat la activitatea de formare organizată în cadrul proiectului în Bulgaria, iar patru cadre didactice la cea din Polonia.
Ambele proiecte sunt coordonate la nivel European de d-na prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și membru fondator/director executiv al Asociației CES.
Prof. Teodora Pantazi,
coordonator de proiect
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 22:46:16 Ora de vară a Europei de Est