Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Propunere de curriculum pentru Robotică la Liceul „Don Orione”

În cadrul Conferinței de diseminarea a rezultatelor proiectului Erasmus+

Propunere de curriculum pentru Robotică la Liceul „Don Orione”

În perioada 2020-2022, Liceul „Don Orione" a coordonat proiectul Erasmus+ Creșterea calității și a atractivității învățământului profesional prin robotică și imprimare 3D pentru o mai bună inserție pe piața muncii / Increase VET quality and attractiveness through 3D printing and robotics for a better insertion to labor market.

Proiectul a fost un Parteneriat Strategic european în care au fost implicate șase școli cu profil tehnic-mecatronic: Liceul „Don Orione" Oradea, România (coordonator), I.T.I.S. Leonardo Da Vinci, Parma, Italia, EPRALIMA - Escola Profissional do Alto Lima, Arcos de Valdevez, Portugalia, IMS Private School, Limassol, Cipru, Panevėžys training centre, Panevėžys, Lituania, Istanbul/Arnavutkoy - Ibrahim Ozaydin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia. 
Parteneriatul european a avut ca obiectiv principal facilitarea pregătirii profesionale a elevilor în domeniul roboticii și imprimării 3D, pentru o mai bună inserție pe piața muncii, principalele rezultate fiind cele trei produse intelectuale: Curriculum pentru Robotică și imprimare 3D, Ghid metodologic pentru Robotică și printare 3D și Pachet suport pentru imprimare 3D (Toolkit).
Aceste materiale au fost prezentate în cadrul Conferinței de diseminare a proiectului, eveniment desfășurat în noua Aulă a Liceului „Don Orione", în fața unui auditoriu numeros format din reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Universității din Oradea, Facultatea de Inginerie managerială și Tehnologică, reprezentanți ai firmelor de profil din parcul industrial din Oradea (SC VALIANT TMS RO SRL, NIDEC Corporation, REINERT KUNSTSTOFFTECHNIK SRL, PLEXUS, FAIST MEKATRONIC), directori de școli gimnaziale și licee din Oradea, profesori din învățământul tehnic, elevi interesați de domeniul tehnic.
Conf. univ. dr. ing. Ovidiu Moldovan a prezentat cele trei produse: „Acest curriculumul
[Curriculum pentru Robotică și imprimare 3D] dezvoltat în cadrul proiectului își propune să fie un instrument util în predarea roboticii și a cunoștințelor tehnice în acest domeniu, pentru o gamă largă de elevi, din diverse domenii de studiu. Structura curriculumului este construită astfel încât să permită o abordare individuală a predării în funcție de grupa de vârstă și de nivelul de cunoștințe vizat la sfârșitul cursului. Materialul include toate subiectele necesare pentru predarea roboticii, de la cunoștințe de bază despre robotică, piesele mecanice, electronică, senzori, microcontrolere și programarea acestora, cât și imprimare 3D.
Ghidul Metodologic pentru construcția de roboți a fost elaborat ca un instrument european de predare și formare, practic și gata de utilizare pentru sprijinirea construcției de roboți și vine ca o completare la Programa pentru disciplina opțională «Robotică și imprimare 3D». Pentru profesorii care predau Informatică și TIC, rolul acestui ghid este motivațional și stimulativ în vederea extinderii cunoștințelor acestora în domeniul ingineriei și al științelor, crescând în felul acesta gradul de conștientizare a rolului jucat de robotică în educația STEM.
Pe de altă parte, Ghidul suport pentru robotică și mecatronică vine în ajutorul implementării disciplinei opționale de robotică prin abordarea elementelor practice ale disciplinei.
Ghidul conține elemente introductive de utilizare a aplicațiilor de modelare 3D, respectiv de realizare a imprimării 3D". Toate materialele sunt disponibile pentru toți cei interesați pe pagina proiectului, https://www.robotics4vet.com/ro/produse-intelectuale/
            Agenda evenimentului a continuat cu o dezbatere privind oportunitatea introducerii unui astfel de opțional în liceele, moment urmat de o demonstrație de imprimare 3D și roboți linefolower, sub forma unor workshop-uri.
La închiderea evenimentului, directorul Liceului „Don Orione", prof. Alexandru Stoica, a concluzionat întreaga activitate în câteva idei esențiale: „Proiectul a fost un succes, impactul acestuia la nivelul școlii noastre este major, iar transformările pe care le previzionăm la nivel național pentru specializarea mecatronică vor fi esențiale. Mecatronica este mediu pentru educație smart, învățare organizațională și dezvoltare sustenabilă. Acestea sunt realitățile pe care trebuie să le cunoaștem cu toții: profesori, elevi, studenți, părinți, comunitate etc".
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Propunere de curriculum pentru Robotică la Liceul „Don Orione”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 17:31:29 Ora de vară a Europei de Est