Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au venit americanii!

O reprezentantă a University of North Georgia, din SUA, se află la Oradea în căutare de studenți

Au venit americanii!

Sheila Schulte este vicepreședintele departamentului pentru Programe Internaționale al University of North Georgia. Ea a venit la Universitatea din Oradea în cadrul unor parteneriate Erasmus, care urmăresc întărirea relațiilor academice și instituționale.

Pe lângă întâlnirile pe care le-a avut cu reprezentanți ai Universității din Oradea și cu membri ai conducerii ei administrative, Sheila Schulte s-a întâlnit și cu studenți de la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale și Științe Politice și Științele Comunicării (IRISPSC). Cursul oaspetelui american, susținut joi, 17 noiembrie 2022, a fost un real succes, studenții orădeni dovedindu-se interesați de posibilitatea de a învăța în Statele Unite ale Americii.
„Sunt fericită să fiu aici", a spus, din capul locului, Sheila Schulte, subliniind că a venit „la Universitatea din Oradea pentru a consolida colaborarea cu University of North Georgia". Avându-și campusul central în orașul Dahlonega, din statul Georgia, universitatea americană numără 150 de ani de existență și are, azi, peste 20.000 de studenți. University of North Georgia este una din cele șase instituții de învățământ din Statele Unite care are și un Corp al Cadeților, o școală superioară de tip militar, ai cărei absolvenți vor deveni ofițeri. „Așa se explică faptul că studenții români care au urmat până acum cursurile universității noastre veneau din Armata României", a spus Sheila Schulte. Pe lângă învățământul militar: biologia, managementul, marketingul, psihologia și asistența medicală sunt disciplinele cele mai căutate de tinerii care vor să urmeze cursurile universității din statul Georgia.
Sheila Schulte le-a spus studenților orădeni că, pe fondul declinului demografic, care se face simțit și în SUA, „University of North Georgia este interesată să crească, în mod constant, numărul studenților internaționali". E bine de știut că, pentru a învăța în Statele Unite, un student trebuie să cunoască bine limba engleză, să urmeze o specializare ale cărei credite pot fi echivalate și să probeze că are suficienți bani pentru a se întreține pe durata anilor de studiu. În dialogul pe care l-au purtat cu invitata lor, studenții de la de la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale și Științe Politice și Științele Comunicării au pus multe întrebări despre: cum este finanțat învățământul american, acordarea vizelor de studii, a burselor și posibilitatea de a munci în timpul anilor de facultate.
Gazda Sheilei Schulte, conf. univ. dr. Cristina Matiuța, a subliniat că, relația cu University of North Georgia se va concretiza în mai multe proiecte de cercetare comune și într-o primă vizită a unui grup de studenți americani la Universitatea din Oradea. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 21:36:56 Ora de vară a Europei de Est