Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Plătești cât arunci” la final

Proiectul-pilot

„Plătești cât arunci” la final

Proiectul-pilot „Plătești cât arunci" prin saci personalizați a ajuns la final. Rezultatele lui au fost prezentate azi, 22 septembrie, în cadrul unei conferințe de presă la care au participat Sebastian Marchiș, directorul Direcției Tehnice, Adina Popa, directorul adjunct al Direcției Tehnice și Mircea Stejeran, șef serviciu Serviciul Lucrări și Servicii Publice.

Proiectul-pilot s-a desfășurat pe parcursul a trei luni, la Asociația de proprietari „Cartier Prima" din Oradea și a avut ca scop o colectare selectivă cât mai bună a deșeurilor în zona de blocuri din Oradea. Au fost implicați 795 de locatari și 545 de apartamente.
Cinci incinte metalice au fost dotate cu cameră de supraveghere video 24 ore/ 7 zile, dar și cu un sistem de scanare și citire a codurilor RFID a sacilor, accesul în incintă fiind permis doar prin intermediul acestora. S-au distribuit 85.120 de saci și s-au colectat 15.900 de saci cu capacitate totală de colectare de 635,51 mc.
„În urma sortării s-a atins un grad de 60% de reciclare, biodeșeuri și reciclabile, sistemul de acces controlat la punctele de colectare a jucat un rol important, precum și efectul avut asupra locatarilor prin monitorizarea acestora cu camerele de supraveghere video 24/7. Întregul proces de colectare și depozitare a deșeurilor menajere, atât în cadrul incintei metalice, cât și a eventualelor depozitări clandestine în exteriorul incintei metalice, au fost depistate și semnalate pe camera de supraveghere video. Deșeurile biodegradabile și reciclabile au fost colectate corespunzător, fiind atins un grad de conformitate între 80% - 90 %", a precizat Adina Popa, director adjunct al Direcției Tehnice.
28% dintre locatari s-au declarat mulțumiți și foarte mulțumiți, în timp ce 72% s-au declarat nemulțumiți. Totodată, 43% dintre locatari consideră că există o foarte mare și mare îmbunătățire a procesului de colectare a deșeurilor, în timp ce 57% dintre locatari au declarat că există o mică sau nesemnificativă îmbunătățire.
În ce privește analizarea accesului în țarc pe baza sacilor personalizați față de accesul pe baza cartelei, 57,5% dintre locatari consideră că accesul pe baza sacilor este mai facil sau la fel, în timp ce 42,5% dintre locatari consideră că este dificil.
Pe parcursul celor 3 luni de implementare a proiectului-pilot, au fost aplicate de către polițiștii locali 256 de avertismente și 77 de amenzi a câte 300 de lei fiecare.
„Proiectul pilot este o reușită din punct de vedere a calității deșeurilor colectate, dar și al responsabilizării și conștientizării locatarilor privind procesul de colectare selectivă a deșeurilor menajere. Sunt și minusuri, iar dintre acestea aș aminti faptul că volumul de deșeuri generate de către cetățeni nu reflectă cantitatea efectiv cântărită și depozitată la Depozitul Ecologic Oradea, respectiv dimensionarea necorespunzătoare a capacității sacilor pe fracțiile de deșeuri biodegradibile și reziduale",  a mai precizat Adina Popa.
Partenerii implicați în proiect au fost Asociația de proprietari Prima, SC Cargo Track Solutions, SC RER VEST SA și SC Eco Bihor SRL, care au asigurat infrastructura necesară derulării proiectului.
Primăria Municipiului Oradea mulțumește locatarilor pentru faptul că au înțeles scopul acestui proiect.

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 08:18:15 Ora de vară a Europei de Est