Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultatele examenului de definitivare (înainte de contestații)

Rezultatele examenului de titularizare în Bihor (după contestații) și

Rezultatele examenului de definitivare (înainte de contestații)

La concursul de titularizare, în județul Bihor, au fost înscriși 1.312 candidați din care 1.275 validați participanți la concurs, candidați absenți 96, retrași 53 (cinci din motive medicale şi 48 din motive personale), 1.126 lucrări evaluate.

Numărul contestaţiilor depuse la nivelul județului a fost de 229. În cazul a 220 de candidaţi notele au fost modificate (96,06%). Notele au fost modificate astfel: pentru 95 de lucrări contestate notele iniţiale au fost micşorate, pentru 125 de lucrări contestate notele iniţiale au crescut, iar pentru nouă lucrări contestate notele iniţiale au rămas aceleaşi.
Pe tranşe de note situaţia finală are următoarea configuraţie: un număr de 10 candidaţi au obţinut nota 10.
572 de candidaţi au obţinut note între 7 şi 9,99 (51,25%), 374 de candidaţi au obţinut note între 5 şi 6,99 (33,51%), iar 170 au obținut note sub 5 (15,23%).
Procentul de promovare este următorul: note peste 5 - 956 - 84,90%, respectiv  note sub 5 - 170 - 15,10%
După derularea etapelor de mobilitate, pentru concurs au fost publicate 37 de posturi didactice/catedre vacante în vederea angajării pe perioadă nedeterminată (29 în mediul urban iar opt în rural). De asemenea, au fost publicate 1.315 posturi didactice/catedre/fracțiuni de catedră în vederea angajării pe perioadă determinată (604 urban, 711 rural), 323 fiind complete. După finalizarea concursului, vor avea loc ședințe de repartizare conform calendarului mobilității.
Toate informațiile referitoare la mobilitatea personalului didactic poate fi găsită pe site-ul www.isjbihor.ro  la secțiunea Resurse.
 
Despre examenul de definitivare în învățământ
Miercuri,27 iulie 2022, s-au afișat și rezultatele înaintea contestațiilor la examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2022.
În județul Bihor au fost declarați promovați, înainte de înregistrarea și soluționarea eventualelor contestații, 153 de candidați cu medii între 8 și 10, respectiv 74,63%. 
Facem precizarea că pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media 8, calculată ca medie ponderată a notelor obținute la toate probele de examen, inclusiv proba scrisă.  Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.
La proba scrisă din această sesiune au fost prezenți 208 candidați (96,30 %). Dintre aceștia, trei candidați s-au retras. Nu au fost lucrări anulate în centrele de evaluare.
Astfel, din totalul celor 205 candidaţi cu lucrări evaluate, 110 candidați au obținut note situate pe segmentul 8 - 10. Dintre aceștia, trei candidaţi au fost notați cu 10, iar 12 candidați au primit note între 9,50 și 9.99. De asemenea, 81 de candidați au avut note între 5 și 7,99. Cu note sub 5 au încheiat proba 14 candidați.
Conform calendarului aprobat, contestațiile se depun la centrele de examen, miercuri, 27 iulie și joi, 28 iulie. Rezultatele finale vor fi publicate în centrele de examen și pe definitivat.edu.ro, în data de 4 august.
Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul acestui examen național. Prin dobândirea definitivării în învățământ, un cadru didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută ascendentă de profesionalizare.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 15:43:40 Ora de vară a Europei de Est