Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Strategii pentru viitor, dezbătute în Cetatea Oradea

Cum arată proiectele viitorului

Strategii pentru viitor, dezbătute în Cetatea Oradea

Cum arată proiectele viitorului, investițiile smart, care sunt strategiile și modurile de implementare, au fost doar câteva dintre temele analizate de către experți în cadrul maratonului de dezbateri organizate de către UrbanizeHub, în Cetatea Oradea, în colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Dezbaterile s-au desfășurat pe trei piloni: Viziune, Investiții și Administrație Publică. Totodată, cu această ocazie a avut loc și lansarea cărții ,,Orașul Românesc 4.0" care își propune să ne arate cum vor arăta orașele noastre în 2050 și cum putem contribui ca lucrurile să meargă bine.
În deschiderea evenimentului a vorbit Florin Birta, primarul municipiului Oradea, care a apreciat plusvaloarea adusă de acest volum care își dorește să seteze trendurile competivității orașelor din România.
,,Vreau să le mulțumesc experților care au lucrat la cartea ,,Orașul Românesc 4.0". Ca municipalitate am încercat să ținem tot timpul cont de părerea experților. Considerăm că aceasta înseamnă dezvoltare, să încerci să iei idei, păreri și opinii ale celor care sunt potriviți și ale celor care știu ce trebuie să facă pe domeniu. La Oradea suntem o echipă. Împreună cu Mihai Jurca, city-managerul orașului, Alina Silaghi, directorul general al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea și alți colegi, suntem o echipă. De când domnul Ilie Bolojan a ajuns la Consiliul Județean și eu la Primăria Oradea suntem parteneri loiali, parteneri corecți și cred că acest lucru se va observa în următorii 2-3 ani când lucrările de investiții vor fi finalizate în județul Bihor și zona metropolitană", a punctat primarul Florin Birta.
Cartea „Orașul românesc 4.0"  încearcă să adreseze chestiunea de viziune, modul în care orașele pot să-și definească viitorul, precum și, care sunt țintele și schimbările care ne așteaptă. Un întreg capitol a fost dedicat conceptelor legate de tehnologia verde, planificare inteligentă, tendințe de dezvoltare urbană până în 2050 etc.
,,Mai este mult de lucru pe infrastructură, dar trebuie să ne gândim la ceea ce urmează. Ne-am dat seama și din carte că un oraș pentru copii este un oraș bun și pentru adulți. Sustenabilitatea și zona energiilor verzi este o condiție de dezvoltare. Va trebui să ne gândim foarte serios pentru următorii ani ce facem noi în direcția aceasta a sustenabilității. Cartea este un manual foarte bun. A fost scrisă pentru oamenii care au nevoie de indicații foarte clare", a punctat Mihai Jurca, city-managerul orașului Oradea.
Dezbaterile de la Oradea au atins puncte importante, cum ar fi: mixtul dintre investiții și infrastructură, investițiile legate de parcurile industriale, dar și competitivitatea dintre start-up-uri, unde există un mare potențial pentru a crește idei.  
La eveniment au mai participat: Marcel Boloș - ministru Investiții și Proiecte Europene (on-line), prof. univ. dr. Daniel David - rectorul Universității ,,Babeș-Bolyai (on-line), Alina Silaghi - director al Agenției Locale de Dezvoltare Oradea, Ioan Popa - primar Reșița, Ilie Bolojan - președinte al C.J. Bihor, Alexandru - Claudiu Buciu - primar Lugoj,  Marcel Heroiu - Banca Mondială, moderator, Grațian Mihăilescu - UrbanizeHub.

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 08:47:01 Ora de vară a Europei de Est