Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

HP susține dezvoltarea start-up-urilor create de studenți

Pentru implementarea celei de-a treia ediții a programului HP LIFE

HP susține dezvoltarea start-up-urilor create de studenți

Parteneriatul Junior Achievement România - HP Inc. România continuă și în anul academic 2021-2022, pentru implementarea celei de-a treia ediții a programului HP LIFE.

Prin susținerea HP Foundation, tinerii din România pot avea acces gratuit la varianta în limba română a cursurilor de formare a competențelor antreprenoriale și IT. Modulele componente acoperă procesul de înființare a afacerii, finanțare, marketing și comunicare, planificare strategică, previzionarea vânzărilor, administrarea operațiunilor ș.a.
23 de consultanți voluntari, profesioniști din HP, se vor implica activ, în perioada martie-mai 2022, în procesul de mentorat pentru echipele de studenți participante la Incubatorul JA BizzFactoryTM. Ei vor sprijini echipele să dezvolte ideile de afaceri, oferindu-le feedback, consultanță și recomandări, pe baza planului de afaceri și clarificându-le întrebările legate de poziționarea pe piață a business-ului, consolidarea secțiunilor planului de afaceri (ex. finanțe/marketing/clienți/vânzări etc.), utilizarea tehnologiei și instrumentelor digitale ș.a.
„Parteneriatul cu Junior Achievement România, în cadrul programului HP LIFE, a devenit deja o tradiție pe care o vom continua an de an, deoarece cred cu tărie că tehnologia și competențele digitale sunt o componentă importantă a procesului de educație. Am ajuns la a treia ediție a acestui program în România și sunt mândru de colegii mei care s-au implicat, devenind mentori pentru studenți și ajutându-i să-și dezvolte  ideile de afaceri. Este minunat să văd că HP LIFE stârnește interesul tinerilor din România. Până acum, peste 125.000 de tineri au participat la cursurile organizate în cadrul acestui program" - Mugur Pantaia, Managing director HP Inc. România
Echipa de studenți, care demonstrează în cadrul pitch-ului că are un pilot de business fezabil și care utilizează inteligent tehnologia, are șansa de a câștiga premiul Best Tech Idea, și va fi susținută cu resurse pentru a-și dezvolta start-up-ul.
De asemenea, voluntarii înscriși anul acesta au ocazia să se implice prin Virtual Innovation Challenge, în lucrul efectiv pe echipe de studenți, pornind de la probleme reale, pentru a identifica soluții fezabile prin folosirea tehnologiei. Ei le vor împărtăși tinerilor din experiența lor profesională, cu exemple și soluții, pentru a se pregăti să lucreze în domeniul/jobul respectiv, elemente pe care le consideră relevante pentru ei, pe care le pot utiliza dacă vor fi angajați într-o companie sau își vor deschide propria afacere.
La edițiile anterioare ale programului HP LIFE, 35 de voluntari au fost mentori pentru 18 echipe de studenți și i-au sprijinit să-și dezvolte ideile de afacere. Peste 1.200 de studenți de la universități din toată țara au participat la webinare.
Cursurile HP LIFE au fost apreciate pentru conținut, aplicabilitate și studii de caz, atât de către profesorii, cât și de tinerii participanți. 
Într-o lume în care puterea pe care ți-o dau informația de calitate și accesul la tehnologie, este din ce în ce mai important pentru tineri să își dezvolte cu adevărat cunoștințele și abilitățile antreprenoriale, fie că vor lua decizia de a-și iniția și gestiona propria afacere, fie că se vor angaja și vor lucra într-o companie și vor veni cu propuneri legate de strategie. În ambele situații, resursele educaționale care îmbină elementele teoretice cu cele practice, așa cum sunt cursurile HP LIFE, care vin în completarea programului J.A. Educație antreprenorială, dar și o experiență de învățare practică, care îți dă posibilitatea să intri în legătură cu profesioniști din companii fac diferența și îi ajută pe tineri să se pregătească pentru provocările din viitor" - Alice Duțu, director Programe, Junior Achievement România.
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 17 mai 2024, 09:49:01 Ora de vară a Europei de Est