Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Credite inteligente” derulat de Junior Achievement România și voluntarii KRUK România

Alegeri financiare responsabile prin

Proiectul „Credite inteligente” derulat de Junior Achievement România și voluntarii KRUK România

*Junior Achievement (J.A.) și echipa KRUK România derulează a cincea ediție a proiectului de educație financiară „Credite inteligente"

*1.500 de tineri de la școli din întreaga țară vor învăța despre importanța planificării financiare și a luării unor decizii inteligente în ceea ce privește creditele
Junior Achievement România continuă parteneriatul cu KRUK România și derulează a cincea ediție a proiectului de educație financiară „Credite inteligente". Peste 1.500 de elevi, din 60 de licee din întreaga țară sunt ajutați să își dezvolte abilități responsabile privind gestionarea eficientă a bugetului personal, în special a cheltuielilor și a datoriilor. Ei se vor concentra și asupra construirii unei atitudini pozitive față de planificarea finanțelor proprii.
Elevii și profesorii participanți la ediția din acest an au acces gratuit, prin platforma JA InspireTM, la modulul digital interactiv Credite inteligente" care include exerciții sau studii de caz. Totodată, pot urmări o serie de clipuri realizate de voluntarii KRUK România și descoperi, astfel, importanța diferențierii nevoilor de dorințe la solicitarea unui credit. Ei vor afla și cum să-și gestioneze mai bine resursele de care dispun, cum funcționează un credit și care sunt responsabilitățile asociate, dar și despre necesitatea planificării financiare încă de la primul salariu.
Pentru a aduce noțiunile financiare cât mai aproape de elevi, experiențele de educație financiară din cadrul proiectului „Credite inteligente" sunt completate, în perioada martie  - mai, de o serie de sesiuni online susținute cu participarea voluntarilor KRUK România. Aceștia le vor prezenta liceenilor din experiența şi cunoștințele lor de lucru și vor răspunde la întrebări pe temele alese de elevi.
„Consider că a fost o sesiune complexă și cu elemente de noutate, iar informația a fost transmisă și dezvoltată clar și pe înțelesul nostru. Pentru mine a reprezentat deschiderea unor noi perspective și introducerea mai detaliată în subiectul creditelor bancare și finanțării unei afaceri", explică un elev de la Colegiul Național Andrei Șaguna din Brașov, participant la ediția 2021 a proiectului.
„Pentru noi, colaborarea cu Junior Achievement România este fundamentală în atingerea obiectivelor noastre de business. De anul acesta, am alocat resurse cât mai din timp, pentru ca toți cei care urmează să intre în circuitul financiar în viitorul apropiat să aibă acces nemijlocit la expertiză și să decidă cum își cheltuiesc banii, într-un mod cât mai avizat. Educația financiară este cu atât mai importantă cu cât începe mai devreme. Le mulțumim tuturor participanților pentru contribuția adusă la un mediu financiar responsabil", Cosmina Marinescu, director general KRUK România.
În cadrul celor cinci ediții „Credite inteligente" dezvoltate prin parteneriatul dintre J.A. România și KRUK România, peste 6.700 de elevi, alături de profesorii lor, au beneficiat de educație financiară prin metode interactive și learning by doing.
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 17 mai 2024, 09:37:45 Ora de vară a Europei de Est