Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bugetul aprobat al municipiului Oradea pentru anul 2022 este de 2,35 miliarde de lei

După încheierea consultării publice,

Bugetul aprobat al municipiului Oradea pentru anul 2022 este de 2,35 miliarde de lei

După încheierea în data de 9 februarie a consultării publice, bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2022 a fost aprobat joi (10 februarie) în ședința extraordinară a Consiliului Local.

Astfel, bugetul consolidat al municipiului Oradea cuprinde la venituri suma de 2.251.579.970 lei (la care se adaugă excedentul anului anterior de 97.606.140 lei) și la cheltuieli suma de 2.349.186.110 lei, adică aproximativ 470 milioane euro.
Bugetul dedicat investițiilor rămâne unul record pentru ultimii ani, respectiv 1,14 miliarde lei, adică peste 228 milioane de euro.
„Față de proiectul lansat în consultare publică, bugetul a fost diminuat cu cca 95 de milioane de lei, ca urmare a nedistribuirii până la această dată de către Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor a sumelor pentru finanțarea școlilor, creșelor și a transportului elevilor, respectiv necomunicarea de către Ministerul Sănătății a obiectivelor locale de investiții în spitale finanțate din bugetul de stat. Aceste sume se vor cuprinde în buget prin rectificare, în perioada următoare. Aprobarea bugetului și a listei de investiții este o condiție obligatorie pentru a putea lansa procedurile de achiziție pentru obiectivele noi de investiții propuse în acest an", a declarat directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea.
Bugetul consolidat reprezintă documentul oficial de prezentare a bugetului de venituri și cheltuieli al oricărei autorități publice locale din România, fiind reglementat de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale și Legea bugetului de stat nr 317/2021. El reprezintă expresia politicilor sociale, economice, de dezvoltare etc. a autorității locale prin proiectele publice propuse și responsabilitățile stabilite ordonatorilor de credite.
Bugetul pe 2022 va fi unul axat pe investiții de anvergură care, după finalizare, vor aduce beneficii comunității noastre. Printre cele mai importate obiective se numără pasajul din zona Gojdu - etapa I, pasajul de la Piața Cetate (aflat în prezent în curs de execuție), reabilitarea sistemului de termoficare - etapa III, creșterea performanței energetice la cele două spitale de subordonare locală, digitalizarea școlilor din municipiu, valorificarea energiei geotermale în cartierul Nufărul I și altele.
În cuprinsul bugetului se regăsesc fondurile alocate de la bugetul de stat pentru bursele școlare, conform noilor cuantumuri aprobate la nivel național, valabile începând cu semestrul al II-a de școală, respectiv: 500 de lei bursa de performanță, 200 de lei bursa de merit, 150 de lei bursa de studiu și 200 de lei bursa pentru ajutorul social.
De asemenea, în acest an au fost alocați 300.000 de lei pentru finanțarea proiectelor în baza prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice destinate activităților nonprofit de interes general. În perioada următoare se va stabili regulamentul pentru acordarea acestor sume.
Totodată, municipalitatea va relua în acest an programul de bugetare participativă. Acesta oferă orădenilor șansa de a iniția propuneri de proiecte care să îmbunătățească condițiile de viață la nivel de cartier. Astfel, s-a aprobat alocarea din bugetul local a sumei de 1.500.000 lei pentru proiectele care vor fi selectate în urma derulării procesului de bugetare participativă.
Programul evenimentelor publice 2022 cu finanțare din bugetul local este de 5,3 milioane de lei, program care va putea suferi modificări, în funcție de evoluția stării pandemice.
Totodată, în acest an se va investi masiv în cartierele orădene, avându-se în vedere modernizarea străzilor încă neasfaltate, în acest moment fiind cuprinse pentru modernizare 130 de străzi, aflate în diferite stadii (studii de fezabilitate, proiecte tehnice, proceduri de licitație, execuție lucrări), din care în peste 50 dintre străzi vor fi în execuție efectivă. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 11:19:30 Ora de vară a Europei de Est