Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Școli

Pe 30 ianuarie, la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bogdan” din Vaşcău, a fost marcată

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Școli

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Școli, marcată pe 30 ianuarie, are drept scop promovarea ideii de educare a copiilor în armonie, solidaritate şi respect.

Data de 30 ianuarie nu a fost aleasă întâmplător, ci pentru că este ziua în care a murit Mahatma Gandhi, cel mai mare promotor al nonviolenţei din istorie, cel care spunea că „nonviolenţa este arma celor puternici". 
Problema violenței a fost recunoscută oficial în urma convenției organizate de Comisia Europeană la Utrecht în anul 1997. La finalul acestei convenții, stoparea violenței în școli a devenit un obiectiv important la nivel internațional.
În anul 2019, Parlamentul României, a votat pentru adoptarea Legii anti-bullying, care astăzi este în vigoare şi interzice violenţa de orice fel în şcoli. Prevenţia e foarte importantă, iar pentru a preveni faptele de violență trebuie să ne implicăm cu toții.
 Dreptul la siguranță e unul dintre cele mai importante drepturi ale elevilor, datorită faptului că victimele sunt copii cu posibilități minime de apărare și un grad ridicat de vulnerabilitate fizică, psihică și emoțională. Prin urmare, elevii şi cadrele didactice ale Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bogdan" Vaşcău, sub îndrumarea Comisiei pentru prevenirea și combaterea violenței, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii, au desfăşurat activități pe această temă. Domnul profesor Onica Vlad, președintele Comisiei, ne-a vorbit despre fenomenul violenței, bullying, hărțuire în mediul şcolar şi cum le putem preveni. Mai departe, alături de doamna director, prof. Meza Mirela, şi de reprezentantul Poliției oraşului Vaşcău, agent Hălbac Florin, am discutat despre fenomenul bullyingului în şcoală şi în comunitate. Profitând de faptul că în curând sărbătorim și Ziua Internațională a Siguranței pe Internet, am discutat și despre acest subiect. În acest sens, ni s-a alăturat, prin intermediul platformei Zoom, doamna comisar de poliție din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalității Bihor, Anca Tuduce,  care ne-a vorbit despre cyberbullying şi siguranță în mediul online. Îi mulțumim doamnei comisar pentru toate informațiile utile pe care ni le-a oferit şi pentru dialogul deschis purtat cu elevii noştri dornici să afle cât mai multe lucruri despre acest subiect. De asemenea, pe parcursul ultimelor zile, elevii, îndrumați de cadrele didactice, au realizat desene sugestive care promovează ideea de nonviolență şi îndeamnă la pace şi toleranță.
Totodată, în cadrul activității, câțiva elevi mai curajoşi din clasa a VI-a au interpretat o scurtă scenetă care a avut ca mesaj: Spune stop violenței!
Felicităm elevii şi cadrele didactice pentru implicare!
A fost o activitate reuşită şi foarte utilă, prin care am conştientizat că violența lasă urme adânci şi am învățat cum să îi spunem stop, cum să fim mai toleranți, mai buni cu cei din jur şi cum să reacționăm atunci când ne aflăm în situații dificile.
Acționând împreună, putem să prevenim violența şi să facem ca lumea în care trăim să fie un loc mai bun. Aşadar, să spunem: STOP VIOLENȚA! 
Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii din școala noastră este alcătuită din: prof. Onica Vlad, președinte și trei membri: prof. Pasere Andrada, prof. Terme Alexandra, prof. Todor Cristina.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Școli.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 20:43:09 Ora de vară a Europei de Est