Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnire cu un expert român în astronomie, instruit la NASA

Vineri, 22 octombrie, la Şcoala Americano Română din Oradea

Întâlnire cu un expert român în astronomie, instruit la NASA

Vineri, 22 octombrie 2021, la Şcoala Americano Românã din Oradea a avut loc un eveniment de mare interes pentru elevi, susţinut de doamna prof. Valentina Matei, profesor de fizică la Şcoala Gimnazială ,,Dacia".

,,Iubesc copiii şi îmi place să lucrez cu ei, mai ales dacă văd că le place ceea ce îi învăţ", afirma recent, într-un interviu, doamna  prof. Matei.
Pasionată de astronomie, a organizat în  ultimii ani, cercuri pe această temă cu elevii orădeni şi chiar un cerc de ştiințe spaţiale, în care a combinat astronomia cu fizica şi chimia, iar în anul 2012 a înfiinţat în Oradea Clubul de Astronomie şi Ştiinţe Spaţiale care încurajează tinerii să participe la astfel de proiecte.
Doamna prof. Matei le-a împărtăşit elevilor şcolii noastre experienţa extraordinară pe care a dobândit-o în domeniul astronomiei, încercând astfel să le deschidă interesul pentru cunoaşterea spaţiului celor care formează generaţia de mâine a lumii.
Dânsa a precizat că în anii 2008 şi 2011, a avut şansa să fie selectată într-un program de perfecţionare în ştiinţe spaţiale, de către Centrul Educaţional al NASA (Hunstville, Alabama, SUA), participând la antrenamente/ simulări, alături de astronauţii care se pregătesc pentru misiuni spaţiale, atât în cadrul Centrului Spaţial Marshall din Huntsville, cât şi în Centrul Spaţial Kennedy din Florida.
Totodată, doamna profesoară a participat la proiecte educaţionale care vizează misiuni ştiinţifice ale NASA: GRAIL MoonKAM, GLOBE, ISS EarthKAM.
În cel mai nou proiect de colaborare, încheiat cu Universitatea din California, doamna profesor Matei reprezintă România, ţara noastră fiind printre primele 18 ţări din lume acceptate să participe la realizarea acestor proiecte legate de misiunile spaţiale americane. În cadrul proiectului ,,Faulkes Telescope Project" a avut acces la două telescoape profesionale, cu diametrul obiectivelor de 2 metri, situate în Hawaii şi Australia, pentru a urmări posibile regiuni în care se formează stele, dar şi planete terestre în jurul acestora (exoplanete).
Dornici să cunoască mai mult despre sistemul solar, despre planete şi existenţa unor forme de viaţă extraterestre, elevii i-au adresat doamnei profesor o serie de întrebări, la care au primit cele mai interesante răspunsuri, adecvate vârstei lor.
În finalul evenimentului, împreună cu doamna profesor, elevii mai mari au realizat o imagine a planetei Pământ, prin imprimarea palmelor lor, colorate în culorile Terrei (albastru, verde, galben, maro, alb) pe un panou care a fost ulterior adăugat mini-expoziţiei pregătite în sala de festivităţi a Şcolii Americano Române.
Încântaţi de această întâlnire extrem de interesantă şi pasionaţi să descopere răspunsuri tot mai multe legate de viaţa în spaţiu, copiii şi-au manifestat dorinţa de a o revedea pe doamna profesor Matei în cadrul unor întâlniri viitoare.
 
Felicitări, dragilor, pentru întâlnirea cu doamna profesor Valentina Matei!
 
Dragi copii, stimați profesori,
Dacă veți intra pe www.ovidan.ro la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea, printre cele 167 de articole postate la această școală, veți găsi articolul Concursul internațional de eseuri „Cassini - Astronom", ediția 2009 sau ,,Spre înălțimi împreună"...
În cel de-al doilea articol, spre exemplu, copiii de la ,,Bălcescu" s-au întâlnit, în 2010, tot așa cu o doamnă profesor de matematică, doamna Dorina Szatmari, care așa după cum scria Ioana Dzițac, a participat în 2006 și 2007, la Alabama și Florida, la Centrul educațional al NASA...
Frumos articol și curios destin pentru Ioana Dzițac...
Citiți și vă veți minuna!
(OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnire cu un expert român în astronomie, instruit la NASA.

Trimite email
joi, 16 mai 2024, 09:23:34 Ora de vară a Europei de Est