Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

E Paște. Sărbătorește cu sufletul!

Joi, la Economic, acțiuni de caritate și spectacol

E Paște. Sărbătorește cu sufletul!

„Dăruind, vei câștiga!”
Economiștii orădeni sunt tot mai convinși de acest adevăr și acționează în consecință.

 De mai mulți ani, la nivelul Colegiului Economic „Partenie Cosma” din Oradea, au loc acțiuni de caritate, iar sumele adunate sunt direcționate de către un colectiv în frunte cu profesoara de religie, Aurica Cifor, către elevi economiști cu probleme sociale.
 În zilele premergătoare marelui paznic al Învierii Domnului, elevii din clasa a IX-a B s-au pus pe făcut clătite pe care le-au vândut în școală, adunând bani. Cu o săptămână înainte, prof. Lungu Ibolya și o echipă de designeri au purces la pregătirea unor aranjamente de Paști pe care le-au expus joi (9 aprilie 2009) spre vânzare în sala festivă cu prilejul spectacolului de Paști. Tot în ideea de a aduna un ban în plus, au organizat o tombolă cu premii. Una peste alta, din cele trei surse, s-au adunat, la final, 1.531 de lei (altfel spus, peste 15 milioane de lei).
 Cât de importantă este iertarea!
 Spectacolul  de Paști, pus în undă de prof. Aurelia Cifor, Alice Scarlat, Alin Creangă și Ioana Fesuș, s-a vrut o lecție de dăruire și sacrificiu, subliniind faptul că în lume mai există și oameni care trebuie apreciați pentru sentimentele lor nobile, care nu pot fi cumpărați și vânduți, iar pildele prezentate pe scenă au avut un mesaj direct care a mers exact la suflet: dacă Dumnezeu ne iartă păcatele și noi trebuie să iertăm aproapelui nostru.
 Spectacolul a reunit artiști de diferite confesiuni, toți însă au îndemnat la a face bine, a ierta și a sărbători cu sufletul Învierea Domnului nostru Iisus Hristos.
 La realizarea minunatului spectacol (compus din mai multe secvențe: o recitare în deschidere, un filmuleț pentru crearea atmosferei, pilde în scenete, un montaj literar-muzical, soliști vocali și un moment de pantomimă - ”Patimile lui Iisus”), apreciat de dl director Ioan Corba drept „un spectacol extraordinar și înălțător”, și-au dat concursul elevi din clasele a IX-a A, B și C, a XI-a B, C și G, a XII-a C, corul școlii și grupul „Raze de speranțe” (în frunte cu Ligia Fazecaș). Asistența tehnică a fost asigurată de ing. Kalmar Florin și elevii Dorin Pop și Adrian Dan.
 La final, aveam să cunoaștem și parte dintre câștigătorii tombolei (Grațian Lascu, din a IX-a C, care a renunțat la premiu, lăsându-l să fie vândut) și premianții aranjamentelor de Paști (între care, Cătălina Sbârcea – deținătoarea premiului pentru originalitate).
 Vom încheia citându-l pe dl director Ioan Corba: „cei ce credeți în acest moment înălțător - cel mai mare paznic al creștinătății (Învierea Domnului), să – l sărbătoriți așa cum se cuvine. Să averți parte de tot ce e bun și frumos!” (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: E Paște. Sărbătorește cu sufletul!

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 22:35:36 Ora de vară a Europei de Est