Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mihaela Caba-Madarasi - doctor în Științele Comunicării Sociale

Titlu obținut la Universitatea Salesiana din Roma

Mihaela Caba-Madarasi - doctor în Științele Comunicării Sociale

La Universitatea Pontificală Salesiana din Roma a fost oferit marți, 1 iunie 2021, titlul de doctor în Științele Comunicării Sociale studentei Mihaela Caba-Madarasi - trimisă în Cetatea Eternă de Eparhia Greco-Catolică de Oradea, în prezent jurnalist al Biroului de Presă EGCO. Dezbaterea publică a lucrării științifice s-a desfășurat online, iar la eveniment a luat parte și PSS Virgil Bercea.

Cu o teză intitulată Transdisciplinaritatea și comunicarea pentru sănătate, de la analiza de conținut mediatic la antropologia comunicării [it. «Transdisciplinarità ed health communication, dall'analisi di contenuto alla descrizione antropologica dello Homo patiens»] și o cercetare empirică desfășurată în presa online din Italia și România, candidata a obținut calificativul «Summa cum laude» (30/30). Comisia științifică a fost prezidată de rectorul Universității Salesiana din Roma, don Mauro Mantovani, fiind alcătuită de profesorii: Freni Cristiana, doctor în antropologie filosofică și profesor de filosofie a limbajului la mai multe atenee pontificale din Roma (Institutul Angelicum, Universitatea Pontificală Laterană, Academia Alfonsiană și Universitatea Salesiană din Roma), prof. Maria-Paola Piccini, doctor în cercetare aplicată a Științelor Sociale, profesor de metodologia cercetării la Universitatea Sapienza din Roma și Universitatea Pontificală Salesiana, respectiv prof. Alessandro Agostinelli, expert în sănătate publică și responsabil al centrelor sanitare ale Caritas Diocezan Roma, profesor invitat de Facultatea de Științe ale Comunicări Sociale - UPS Roma, la catedra Comunicare organizațională
Aducând în centrul atenției transdisciplinaritatea ca viziune unitară a științei, reiterată chiar de Sanctitatea Sa Papa Francisc în Constituția apostolică «Veritas gaudium» (2018) drept deziderat al cunoașterii, și suferința umană ca experiență generatoare a unei comunicări profunde, teza de doctorat a candidatei a fost considerată un aport inovativ în domeniul comunicării pentru sănătate, cu precădere în contextual actual al sănătății mondiale. Diferențele semnificative între cele două eșantioane de studiu au dovedit nevoia unei implicări mai active în presa din România privind argumentele legate de sănătate, dar și necesitatea globală a comunicării actuale de a recunoaște dimensiune trans-personală a propriului public: omul, în continua sa căutare de sens.
***
După o licență în Psihologie obținută în țară, Mihaela Caba-Madarasi a parcurs la Roma din anul 2010 până acum întreg ciclul academic dedicat Științelor Comunicării Sociale: licența, studii de master în specialitatea Radio și televiziune (it. Media per la comunità), respectiv studiile doctorale.
Cunoscută ca voce a postului Radio Maria România, unde a realizat emisiunea socială  ,,Timpul prezent" și alte formate radiofonice pentru tineri (2007-2010), Mihaela fost pentru un an și jumătate în Cetatea Eternă colaboratoare a redacției Vatican News România, pe atunci Radio Vatican (2014-2015). În 2019, ca jurnalist acreditat de președinția României pentru vizita apostolică a Papei Francisc  în țara noastră (31 mai la 2 iunie 2019), a fost parte din transmisiunea postului de televiziune Digi24, de pe Câmpia Libertății de la Blaj, a slujbei de beatificare a episcopilor greco-catolici martiri, celebrată de Succesorul lui Petru.
De asemenea, a îndeplinit misiunea de responsabil al Departamentului de Comunicare al Eparhiei Greco-Catolice de Oradea, iar momentan, pe lângă activitatea de doctorală încheiată, se bucură de rolul de mamă a doi copii (Clarissa și Francisc), în așteptarea celui de al treilea, însoțind misiunea pastorală a pr. Ștefan Madarasi în parohia Haieu - Băile ,,1Mai".

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 07:18:16 Ora de vară a Europei de Est