Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 25.800 de liceeni și profesori din 81 de localități au urmat cursul de educație financiară ABCdar bancar

Un program Junior Achievement România și Raiffeisen Bank

Peste 25.800 de liceeni și profesori din 81 de localități au urmat cursul de educație financiară ABCdar bancar

*25.886 de elevi de liceu și profesorii lor s-au alăturat programului de educație financiară „Susțin educația financiară în comunitatea mea".

*Participații au petrecut peste 61.300 de ore în cadrul cursului digital de educație financiară ABCdar bancar,disponibil gratuit prin intermediul platformei de e-learningJA InspireTM.
*18 licee din 16 localități - cu cea mai activă participare în cadrul proiectului - vor primi finanțări pentru dotări cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
25.886 de elevi și profesori din 81 localități au participat în acest an la proiectul „Susțin educația financiară în comunitatea mea",organizat de Junior Achievement (J.A.) România și Raiffeisen Bank cu scopul de a oferi liceelor soluții pentru educația online: cursuri de educație financiară digitale pentru educarea utilizării responsabile a resurselor financiare, acces gratuit la platforma de e-learningJA InspireTM și posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru dotarea cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
În cadrul proiectului, participanții au petrecut 61.325 de ore parcurgând resursele digitale interactive ABCdar bancar - conținuturi video, simulări ale proceselor de economisire, quiz-uri și teme de documentare despre elaborarea și gestionarea bugetului personal și utilizarea serviciilor financiare. Cursul ABCdar bancar este dezvoltat pe platforma internațională de e-learningJA InspireTM și este accesibil utilizând orice dispozitiv conectat la internet (smartphone, tabletă, laptop sau PC) ori prin intermediul aplicațiilor Android și iOS.
Astfel, peste 9.000 dintre elevii participanți spun că prin ABCdar bancar au beneficiat de prima experiență de educație financiară.
,,Este un curs interesant și educativ, cu informații de actualitate, care m-au ajutat să înțeleg cum funcționează tranzacțiile bancare. Fiind în clasa a XII-a, am avut nevoie de aceste lucruri pentru viitor", a spus unul dintre elevii participați.
18 licee[1] din 16 localități - cu cea mai activă participare în cadrul proiectului - beneficiază de sprijin financiar în valoare totală de 36.500 de lei pentru dotări cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță. Elevi și reprezentați ai celor 18 licee, precum și voluntari și reprezentanți ai Raiffeisen Bank se vor reuni într-o festivitate online dedicată comunităților care încurajează educația financiară.
,,Ne dorim o societate în care fiecare poate lua decizii financiare informate și chibzuite, iar pentru a ajunge acolo avem nevoie de educație financiară de la cele  mai mici vârste. Ne bucurăm să vedem interesul tot mai crescut al elevilor pentru cursurile noastre de educație financiară și ne propunem să ajungem în cât mai multe școli din România", a declarat Corina Vasile, director Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.
Experiențele de educație financiară ABCdar bancar au fost completate de o serie de webinare desfășurate în perioada martie-iunie, la care au participat 27 de voluntari Raiffeisen Bank și 5.540 de elevi și profesori.
Proiectul „Susțin educația financiară în comunitatea mea" este, în acest an, la a patra ediție. Până acum, peste 80.500 de elevi liceeni au parcurs modulul ABCdar bancar în format digital interactiv, iar 29 de licee teoretice și tehnologice au beneficiat de sprijin financiar pentru echipamente tehnice și alte dotări.
Mihai Cornea

[1]Colegiul Economic A.D. Xenopol (București), Liceul Profesia (București), Colegiul Național Pedagogic Ștefan Velovan (Craiova), Colegiul Național Decebal (Deva), Liceul Tehnologic Duiliu Zamfirescu (Dragalina), Colegiul Național Traian, (Drobeta-Turnu Severin), Colegiul Mihai Viteazul (Ineu), Liceul Teoretic Miron Costin (Pașcani), Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși (Pitești), Liceul Tehnologic Lazăr Edeleanu (Ploiești), Colegiul Andronic Motrescu (Rădăuți), Colegiul Tehnic (Rădăuți), Colegiul Național Traian Lalescu (Reșița), Liceul Tehnologic Forestier (Sighetu Marmației), Colegiul Național Radu Greceanu (Slatina), Liceul Tehnologic Matei Basarab (Strehaia), Liceul Teoretic Filadelfia (Suceava), Colegiul Economic Ion Ghica (Târgoviște).

Trimite email
vineri, 17 mai 2024, 05:29:51 Ora de vară a Europei de Est