Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

Seminar online, 24 februarie, Rețeaua partenerială 9 - Turism

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!" este denumirea activității derulate de Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, în cadrul proiectului Erasmus „Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET) National reference points" (EQAVET-NRP-RO 2019) - Rețeaua partenerială 9 Turism, realizată în parteneriat cu C.N.D.I.P.T., la care a participat, miercuri, 24 februarie 2021, echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

„Gândită inițial ca o activitate față în față, această activitate din cadrul Rețelelor parteneriale R 9 Turism, s-a adaptat și ea situației cu care ne confruntăm de aproximativ un an de zile, iar lansarea invitației de participare și tematica abordată a determinat participarea în mediul online a unui număr considerabil de invitați: parteneri ai rețelei, cadre didactice, elevi, absolvenți, reprezentanți ai autorităților și ai mediului de afaceri. Cuvintele cheie au fost TURISM și ÎMPREUNĂ, fapt care a determinat ca pe tot parcursul activității să împărtășim experiențe numeroase, să ne bucurăm de rezultatele elevilor si absolvenților școlii urmărind traseul lor profesional, să descoperim frumusețea orașului turistic Timișoara prin ochii elevilor care au realizat un vlog de prezentare. Nu au lipsit surprizele dulci de Dragobete, pentru că ziua aleasă a fost ziua de 24 februarie, sărbătoarea iubirii la români. Pentru că în cadrul liceului elevii exersează competențe antreprenoriale, de comunicare, lingvistice, digitale, fiind încurajate creativitatea și munca în echipă, prezentarea unui model de firmă de exercițiu în domeniul turismului, HOTEL-ȘCOALĂ, a demonstrat pregătirea multilaterală a viitorilor profesioniști în domeniul turistic.
Banatul este o zona a țării încărcată de tradiție, istorie, cultură, cu o poziționare geografică favorabilă turismului, fapt ce determină identificarea mai multor tipologii de turism, un loc aparte ocupându-l turismul religios. Straiele populare autentice prezentate de elevele școlii, vorbitul în grai bănățean și prezentarea unor lăcașuri de cult ne-au reamintit că fără credință, speranță și respect pentru tradiții nu am fi putut rezista ca popor.
,,Drumul vinului", prezentat de elevi, face deja parte din oferta agențiilor de turism zonale, turiști de pretutindeni fiind interesați de această ofertă inedită. Sentimente de emoție, mândrie și bucurie au transmis foștii absolvenți care ne-au mărturisit că aici, în școală, ,,oglinzile educației" se transformă prin muncă, implicare, dăruire, stăruință și dragoste ,,în ferestre deschise"!
Nu au fost ocolite discuțiile referitoare la problemele actuale din turism sau nevoile existente în această ramură a economiei, dar la final am visat împreună cu un elev de clasa a X-a, plin de optimism, la o Timișoară vie, plină de cultură, tradiție și frumos, punct de atracție pentru turiști!
Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" este o Școală europeană cu tradiție, un liceu tehnologic aflat în topul preferințelor absolvenților de liceu din județul Timiș, o școală care are o experiență îndelungată și bogată în derularea de proiecte europene, o școală în care elevii sunt nu numai beneficiari ai unei educații de calitate, ci și parteneri în actul educațional, fiind stimulați să lucreze în echipă, să se manifeste liber, creativ, să implementeze propriile idei și să participe la activități care au ca rezultat dezvoltarea personală și profesională. Membru al Asociației Liceelor Hoteliere și de Turism din România - ARLIHT și coordonatoare a Rețelei parteneriale 9 Turism la nivel național, Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" este o instituție de educație care promovează și sprijină prin activitățile și implicarea sa turismul. Se pot face lucruri minunate pentru turism împreună cu elevii și lucruri extraordinare pentru elevi și comunitate prin turism!", ne declară doamna prof. Florina-Mariana Spălățelu, directorul Colegiului Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara.
Felicitări echipei formate din profesori, elevi, absolvenți și parteneri ai Colegiului Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, pentru organizarea evenimentul de excepție în cadrul căruia, prin tematica abordată, au ridicat nivelul calitativ al pregătirii profesionale și educaționale prin seminarii, ca activitate de formare profesională.
Dacă în sistemul clasic de pregătire discutăm despre educator și educabil, prin activitățile prezentate în cadrul seminarului, s-a putut constata că, educația la Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, se desfășoară la un alt nivel, în care elevii devin parteneri în activitatea educațională, facilitatori ai învățării și mentori pentru colegii lor, ambasadori ai școlii unde învață sau au învățat și ambasadori ai orașului în care trăiesc, experimentează, iubesc (24 februarie - „Dragobete"), se formează ca oameni.
În cadrul proiectului EQAVET, Reţeaua parteneriale 9 - Turism este formată din unitățile de învățământ: Colegiul  Economic ,,Francesco Saverio Nitti" din Timişoara - coordonatorul rețelei, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, Colegiul Economic ,,Hermes" din Petroşani, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu" şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" din Bucureşti.
Florina-Mariana Spălățelu, coordonator rețea R9 Turism, directorul Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti", Timișoara
Simona-Violeta Ardelean, coordonator proiect Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 19:00:50 Ora de vară a Europei de Est