Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Plătești on-line impozitele și participi la tombolă

Ca și în anii trecuți

Plătești on-line impozitele și participi la tombolă

Campania ..PLĂTEȘTE IMPOZITUL ON-LINE ȘI CÂȘTIGĂ O ZI DE DISTRACȚIE LA AQUAPARK NYMPHAEA", ajunsă la a V-a ediție, continuă și în anul 2021.

Primăria Oradea va premia și anul acesta persoanele și firmele care vor plăti on-line taxele și impozitele datorate pe anul 2021 până la data de 31 martie, acordând săptămânal prin tragere la sorți un voucher, constând într-un bilet de familie pentru o zi la Aquapark Nymphaea.
Premiile asigură accesul în aquapark unei familii formate din doi adulţi şi doi copii cu vârsta sub 18 ani, pentru întreaga zi. Alte cheltuieli din incinta aquapark-ului vor fi suportate de câștigători.
Campania se desfășoară în perioada 13 ianuarie - 31 martie 2021. Prima extragere va avea loc în data de 22 ianuarie 2021.
Condiţii de participare
La această campanie vor participa persoanele fizice și juridice care în perioada 13 ianuarie - 31 martie 2021 își plătesc on-line, prin portalul www.oradea.ro sau prin aplicația pentru dispozitive mobile Plata impozite MobilePay din Google Play Store, impozitele pe clădire, teren și/sau auto datorate către bugetul local pentru anul în curs.
La această promoție pot participa toate persoanele fizice, juridice şi fizice autorizate care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
1.Au vârsta minimă de 18 ani împliniți la data de începere a promoției, adică până la data 13.01.2021 - pentru persoanele fizice;
2.Plătesc în perioada 13 ianuarie - 31 martie 2021, impozitele datorate bugetului local în anul 2020, on-line prin portalul www.oradea.ro secțiunea plăți online sau prin aplicația pentru dispozitive mobile Plata impozite MobilePay.
3.Plătesc integral impozitele și taxele datorate pentru anul 2021.
4. Fiecare persoană participă o singură dată la tragerea la sorți, în săptămâna în care a efectuat plata integrală, indiferent de numărul de tranzacţii online (plăţi) efectuate. 
5.Nu se iau în considerare plățile efectuate prin alte mijloace sau instrumente decât cele efectuate on-line prin portalul www.oradea.ro și prin aplicația pentru dispozitive mobile Plata impozite MobilePay
Corespunzător perioadei campaniei 13.01.2021 - 31.03.2021 vor fi acordate 11 premii.
Tragerile la sorți și desemnarea premiilor vor fi organizate astfel:

Perioada de campanie

Data tragere la sorți

13 - 20 ianuarie 2021

26 ianuarie 2021

21 - 27 ianuarie 2021

2 februarie 2021

28 ianuarie - 3 februarie 2021

9 februarie 2021

4 - 10 februarie 2021

16 februarie 2021

11 - 17 februarie 2021

23 februarie 2021

18 - 24 februarie 2021

2 martie 2021

25 februarie - 3 martie 2021

9 martie 2021

4 martie - 10 martie 2021

16 martie 2021

11 martie - 17 martie 2021

23 martie 2021

18 martie - 24 martie 2021

30 martie 2021

24 martie - 31 martie 2021

6 aprilie 2021

Eventuale plăți efectuate înainte de data de 13 ianuarie se vor include în tragerea la sorți din data de 26 ianuarie 2021.
Premiile vor fi suportate din sponsorizări primite cu această destinație.
Desemnarea câştigătorilor
Toți participanții la campanie care îndeplinesc condițiile de acces vor participa automat la tragerea la sorți pentru premiile puse în joc. Se vor extrage doi câștigători de rezervă pentru fiecare câștigător săptămânal. În cazul în care câștigătorii desemnați prin tragere la sorți nu acceptă/revendică premiul din diferite motive, premiul se va acorda primului câștigător de rezervă.
Câștigătorii vor fi anunțați prin comunicat de presă, prin intermediul paginii de facebook a Primăriei Oradea și prin adresă transmisă la domiciliul indicat în baza de date fiscală a Direcției Economice.
Acordarea premiilor
Premiile vor fi acordate pe bază de voucher de acces la Aquapark Oradea. Câștigătorii vor putea primi/revendica voucherele în termen de 30 de zile de la data extragerii și anunțării câștigătorului pentru fiecare premiu săptămânal. Voucherele sunt valabile și vor putea fi folosite pe parcursului anul 2020.
Bonificaţii fiscale pentru plata integrală a impozitelor locale cu anticipaţie până la data de 31 martie
Bonificaţiile fiscale pentru plata cu anticipaţie până la data de 31 martie a impozitelor locale datorate pentru întregul an de către contribuabili se stabilesc după cum urmează:
A. În cazul achitării la Primărie - sala ghișeelor, poștă, C.E.C., prin P.O.S., ordin de plată, internet banking :
- 4% în cazul impozitului pe clădiri persoane fizice și juridice;
- 4% în cazul impozitului pe teren persoane fizice și juridice;
- 4% în cazul impozitului pe mijloacele de transport persoane fizice și juridice;
B. În cazul achitării online prin intermediul site-urilor www.oradea.ro, www.ghiseul.ro și aplicația „Plata Impozite MobilePay":
- 8% în cazul impozitului pe clădiri persoane fizice și juridice;
- 8% în cazul impozitului pe teren persoane fizice și juridice;
- 8% în cazul impozitului pe mijloacele de transport persoane fizice și juridice. (B.P.).

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 15:54:28 Ora de vară a Europei de Est