Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Exemple de bune practici la școala online

La Eco-Școala ,,Avram Iancu” din Oradea

Exemple de bune practici la școala online

Din păcate sau din fericire pentru noi (depinde la ce ne raportăm) am fost nevoiți să trecem de la începutul lunii noiembrie 2020, din nou, în on-line.

Chiar dacă altfel era la școală, în sala noastră de clasă (din mai multe puncte de vedere), fiecare zi de școală online ne aduce ceva nou, ceva benefic, din care, cu siguranță, cu toții învățăm, creștem împreună. Încă de la începutul acestei provocări, am știut că deși e ceva nou, ceva dificil, vom face față... și timpul a dovedit că stângăcia, necunoașterea, teama primelor ore pe Zoom și classroom au dispărut încetul cu încetul și ne-am adaptat cu toții din mers, iar acum, fără lipsă de modestie, putem spune că elevii clasei a II-a C s-au familiarizat cu cerințele zilnice asincron pe platforma școlii, cu întâlnirile sincron pe Zoom, cu postările temelor, proiectelor, lucrărilor realizate pe grupul închis al clasei.
Fiecare lecție, în această perioadă, trebuie să îmbine în mod creativ și atractiv conținutul teoretic cu cel practic, momentele de predare, învățare și evaluare cu cele de joc, relaxare și mobilizare... și ne străduim ca varietatea aplicațiilor oferite ca resurse educaționale deschise alături de manualele digitale să ne vină în ajutor zi de zi în realizarea competențelor urmărite.
Sunt sigură că fiecare profesor încearcă să realizeze obiectivele propuse la lecție printr-un efort destul de susținut: selectând, creând și utilizând cele mai potrivite materiale care să faciliteze actul învățării pe cale virtuală. De fiecare din noi depinde ce și cum facem ca școala să continue cât mai aproape de normalitate.
Voi exemplifica câteva acțiuni uzuale la clasa noastră, ce au avut impact asupra elevilor în această perioadă, nu foarte ușoară.
1. Pentru o mai bună organizare și comunicare trimit zilnic orarul cu lecțiile (fișe, manuale, linkuri, sugestii) ce le facem la care se adaugă folderul de teme unde elevii le postează până la ora17.00 pe Classroomul clasei, pe platforma școlii Gsuit;
2. Invitațiile întâlnirilor de pe Zoom totodată și intervalul orar cu lecții și pauze le dau dimineața tot pe classroom înainte cu câteva minute de a începe orele; clasa noastră din 12 martie, s-a  încumetat să folosească  Zoomul, iar acum ne este destul de familiar; respectăm cu responsabilitate câteva reguli discutate încă din primele zile pentru aceste întâlniri;
3. La finalul întâlnirilor sincron, comunic părinților o sinteză a zilei cu ce am făcut și ce au de făcut pentru ca aceștia să fie la curent cu activitatea clasei având în vedere că școala online, mai ales la ciclul primar, presupune o strânsă  colaborare constructivă cu familia;
4. Deoarece în sala de clasă ne plăcea să expunem zilnic produsele activității elevilor (caiete, teste, lucrări, proiecte, etc) acum am introdus albumele de pe grupul de facebook închis al clasei unde copiii își postează produsele, iar ceilalți le pot admira și analiza;
5. Pe grupul clasei, destul de des, postez dacă găsesc ceva util elevilor, de exemplu anunțul unui film ce se derulează la TV, piese de teatru online, webinarii/ tutoriale pentru părinți, un link pentru un material, o urare adresată unui elev sau clasei cu ocazia unui eveniment; toate acestea consider că înfrumusețează și consolidează relația dintre membrii grupului clasei noastre;
6. La fiecare oră pe Zoom, o atenție deosebită o acord inserării unor momente de  muzică, joc și mișcare pe parcursul lecțiilor când captarea atenției scade, la începutul orei pentru crearea unei atmosfere dinamice/plăcute sau la final pentru a încheia într-un ton optimist/ destins; în cele 40 de minute, e normal să își piardă uneori răbdarea/atenția și aceste momente sunt tocmai potrivite;
7. Când eram la școală, fiecare zi aducea câte o provocare, acum, în on-line, sugerarea unor provocări zilnice, săptămânale sau lunare cu sarcini ce au legătură cu temele lecțiilor, cu anumite evenimente calendaristice, activități școlare (Școala altfel, vacanță etc) a devenit o obișnuință; am observat că acestea îi implică pe elevi în mod creativ și mai facil ca o oricare altă temă obișnuită deși au caracter facultativ;
8. În pregătirea activității la clasă,  e nevoie de cunoașterea feedbackului elevilor și părinților, astfel că periodic un chestionar/un sondaj de opinie este binevenit; deoarece nevoile elevilor mei contează, cu ajutorul unei aplicații (www.menti.ro) aceștia îmi comunică dacă dorim să discutăm ceva special în afara temelor planificate și acord o oră pe săptămână propunerilor acestora;
9. În fiecare zi, în întâlnirile desfășurate sincron pe Zoom, nu lipsesc discuțiile sub formă de joc privind emoțiile/ sentimentele ce-i cuprind, dorințele/ mulțumirile ce le au (sau din contră); starea de bine este foarte importantă mai ales la școala online;
10. Întâlnirea de dimineață din sala de clasă, am păstrat-o și pentru 5-10 minute la începutul zilei după ce ne salutăm (diferite feluri: fete, băieți, individual, toată clasa, salut de pandemie etc.), completăm oral sau în scris (pe diverse materiale în PowerPoint interactive) calendarul zilei cu tot ce presupune el, ca apoi să împărtășim cu ceilalți evenimente pozitive sau negative din viața noastră, din ziua precedentă;
 Am putea să facem  o analiză cu puncte slabe și forte ale învățării online și probabil că școala fizică ar avea de câștigat, e clar că am avea multe argumente pro, dar ce am învățat în ultimele luni este faptul că trebuie să fim optimiști, să  ne adaptăm, să facem ceea ce facem cu drag și implicare pentru ca lucrurile să nu stea în loc....
Mulțumesc tuturor colegelor din țară care pe rețelele de socializare din diferite grupuri ale cadrelor didactice au împărtășit din experiența lor, prilej de a învăța continuu, dar și diverselor personalități din educație sau asociații/forumuri care au inițiat cursuri/întâlniri pe diverse tematici ce ne-au ajutat în activitate!
Mulțumesc elevilor mei care îmi dau energia și mă motivează zi de zi și îi felicit pentru participarea de 100% la întâlnirile zilnice și pentru că sunt activi și silitori!
Mulțumesc familiilor elevilor mei pentru răbdare și susținere în tot ce derulăm la clasă!
Mulțumesc conducerii școlii noastre care ne îndrumă în permanență, fiindu-ne alături la orice problemă apărută!
Sănătate multă și sărbători binecuvântate tuturor!
Prof. Monica Toader
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Exemple de bune practici la școala online.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 20:04:20 Ora de vară a Europei de Est