Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan

Erasmus+

Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan

„Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii"

În ciuda situației actuale pe care o traversează întreaga lume și care modifică inevitabil și paradigmele educaționale, în domeniul învățământului continuă să se desfășoare activități de succes, ce au rolul de a asigura elevilor competențele profesionale și personale necesare pentru piața muncii, oricât de volatile ar părea contururile acesteia în prezent. Proiectul Erasmus+ pe care îl avem în vedere și al cărui beneficiar este Liceul Teoretic „Arany Janos", din Salonta, se constituie ca un răspuns la o nevoie reală a elevilor de a-și dezvolta competențele profesionale în domeniul IT, necesare în majoritatea locurilor de muncă din societatea de mâine.
În perioada 5.10.2020 - 18.10.2020 a avut loc a doua mobilitate a elevilor prevăzută în proiectul Erasmus +, formare profesională VET - „Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii", beneficiar fiind Liceul Teoretic „Arany Janos" din Salonta, Bihor. Parteneră, în cadrul proiectului, a fost Organizația M.E.P. Europrojects SL din Granada, orașul în care a avut loc mobilitatea. De schimbul de experiență au beneficiat 15 elevi ai Liceului Teoretic „Arany Janos", Salonta, din clasa a XI-a A, filiera teoretică, profil real, specializarea matematică - informatică, intensiv informatică. Aceștia au fost însoțiți, pe parcursul mobilității, de Tornai Melinda, directoarea Liceului Teoretic „Arany Janos", și de Aszalos Agnes, profesoară de biologie, care au avut grijă ca elevii să respecte normele de distanțare fizică în vigoare atât în  țara-gazdă, cât și pe parcursul drumul înspre și dinspre Granada, precum și ca proiectul să își atingă țintele propuse.
Obiectivele proiectului sunt: dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, astfel încât acestea să corespundă standardelor firmelor de profil și elevii să se poată integra și să fie competitivi pe piața muncii; îmbunătățirea competențelor lingvistice pentru a înțelege limbajul profesional IT, a comunica în relațiile de muncă și în diverse contexte; valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnațional cu firme din domeniul IT pentru dobândirea de cunoștințe din domeniul antreprenorial și îmbunătățirea practicilor managementului instituțional; dezvoltarea abilităților sociale și civice ale participanților, prin formarea unui comportament profesional și sporirea adaptabilității la medii socio-culturale noi.
Conform mărturiilor elevilor, experiența a fost una benefică din toate punctele de vedere, mult peste așteptările lor inițiale, fapt care s-a datorat, în mare parte, echipei care i-a întâmpinat din partea partenerului din Granada, Spania, precum și echipei care a muncit la implementarea proiectului. Elevilor li s-a oferit ocazia să lucreze într-un mediu internațional, multicultural, în care au avut ocazia de a-și exersa, testa și îmbogăți atât competențele profesionale, cât și pe cele relaționale. De altfel, competențele profesionale dobândite pe parcursul stagiului de pregătire profesională au fost atestate printr-un certificat recunoscut internațional.
După cum bine se știe, Granada oferă nenumărate atracții culturale și o mulțime de modalități de petrecere a timpului liber. Elevii au avut, astfel, ocazia să descopere frumusețile Granadei, organizația-gazdă pregătind tururi ghidate, astfel încât toți elevii participanți în proiect să aibă acces la principalele obiective turistice ale orașului și ale regiunii. A fost vizitat Parcul Științific din Granada (Parque de las Ciencias), muzeul în aer liber care se întinde pe 30.000 de metri pătrați și care oferă o mulțime de experiențe și de informații științifice turiștilor. De asemenea, grupul din Salonta a vizitat Alhambra, complex de palate și fortărețe, monument de arhitectură islamică, precum și orașele Cordoba, Malaga și Solebrana.
În ansamblu, mobilitatea desfășurată prin proiectul Erasmus+ a reprezentat o experiență de viață unică, până în acest moment, pentru majoritatea elevilor și le-a oferit ocazia să se descopere pe ei înșiși într-un alt context cultural și educațional. Fără îndoială că rezultatele pe termen lung ale proiectului se vor concretiza în parcursul personal și profesional al fiecăruia dintre cei care au participat la această mobilitate.
Prof. Ștefănuț Alin
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 15:28:06 Ora de vară a Europei de Est