Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Iubire, bunătate, fericire și sănătate!

„Să ne bucurăm împreună de sărbătorile anului”

Iubire, bunătate, fericire și sănătate!

Clasele I A (inst. Angela Clonda) și a III-a B (inst. Maria Duma), de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, derulează un proiect de parteneriat, intitulat „Să ne bucurăm împreună de sărbătorile anului”.

Cum a început „să dea colțul ierbii” și să apară primele semne ale anotimpului renașterii, partenerii au pornit motoarele în depistare și observarea primelor transformări. Observațiile sunt consemnate de fiecare în parte, iar în cadrul reuniunii se trag concluziile și se iau decizii comune. Evenimentele perioadei fac obiectul unor acțiuni speciale. Așa s-a întâmplat de Mărțișor și de 8 Martie, când au avut loc manifestări tradiționale specifice pentru cunoașterea semnificației și tradiției acestor zile, confecționarea de mărțișoare și felicitări, în cadrul unor ateliere de creație. Au decupat, au lipit, au desenat și au pictat, punându-și serios imaginația la lucru, și compunând versuri care chiar au produs bucurie celor vizați.
 „Doamnelor, eu vă doresc/ Sănătate și succes!/ Iar ca dar din partea mea/ Toată dragostea v-aș da”. (Andreea Foghiș)
 „Doamnele învățătoare sunt bune/ Sunt ca niște mame pe lume/ Le dorim multă sănătate/ Și cu a lor bunătate/ Să aibă succes mereu/ Niciodată să nu le fie greu!” (Talida Stepan Carina)
 „Doamna directoare, vă iubesc/ Pentru sala în care muncesc/ Și mă rog Lui Dumnezeu/ Să vă dea pacea Sa mereu.”
 „Doamnelor învățătoare, noi vă iubim/ Pentru bunătatea ce o primim/ Pentru știința ce-nvățăm/ Pentru banca-n care stăm”. (Naomi Târle)
 „Învățătoarele sunt lângă noi/ Întotdeauna la nevoi/ Și ele ne învață/ Dându-ne povață”. (Adela Copaciu)
 „Barca familiei Vulcan/ O are ca și căpitan/ Eu o iubesc pe ea/ Din toată inima/ Căci e directoarea mea!
 „Dascălii ne dau un sfat/ Iar noi îl aplicăm imediat/ La matematică sau la română când greșim/ Dumnealor ne explică până știm”. (Rebeca Sălăjan)
  La reuniunea de vineri (6 martie 2009), cele două clase partenere au invitat-o la acțiunea lor specială dedicată mamelor (și învățătoarelor), pe bibliotecara școlii, dna Adriana Andrieș, care le-a vorbit despre semnificația zilei de 8 Martie, iar în încheiere, le-a recitat câteva versuri adecvate momentului. În replică, elevii clasei a III-a B i-au recitat versurile compuse de ei învățătoarelor și directoarei liceului (prof. Simona Martin), versuri pe care aveau să le citească mai târziu și în plen, la reuniunea pe școală a sărbătoritelor. (Ov. D.)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 20:47:18 Ora de vară a Europei de Est