Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pedagogiștii spanioli orădeni s-au răzbunat, calificându-se la etapa internațională

La cea de-a V-a ediție a Festivalului național de teatru școlar în limba spaniolă al secțiilor bilingve din România,

Pedagogiștii spanioli orădeni s-au răzbunat, calificându-se la etapa internațională

Grupul de teatru al clasei a IX-a C, secția bilingv spaniolă, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, a cucerit tot ceea ce se putea mai mult la cea de-a V-a ediție a Festivalului național de teatru școlar în limba spaniolă al secțiilor bilingve din România, desfășurată în Capitală, vineri și sâmbătă (20-21 februarie 2009).

 Elevii profesorului spaniol Jose Coloma Maestre (zis și „Pepe”) și ai distinsei profesoare de limba spaniolă Rodica Pop s-au calificat la etapa internațională a festivalului, alături de trupa de teatru a Liceului Teoretic „Eugen Pora” din Cluj-Napoca.
 Pedagogiștii orădenii au cucerit tot ce se putea!
 La prima lor participare la acest festival, pedagogiștii orădeni au surclasat reprezentanții a trei licee renumite din București (Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu” și Colegiul Național „Iulia Hașdeu”), ai Liceului Pedagogic „Jean Monnet” din Ploiești, ai Colegiului Național „Carol I” din Craiova și ai Liceului Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara. Orădenii au impresionat prin originalitatea costumației, prin interpretare și o regie ca la carte, deși au avut poate cea mai dificilă piesă de teatru, singura în versuri, o comedie clasică ce permite introducerea unor elemente de umor, iar meseriașii orădeni au exploatat-o din plin. Cu imaginația lor fără margini au mers până în pânzele albe în ceea ce privește ajustarea cu umor a vestimentației prin introducerea unor elemente de mare efect, neașteptate (regele purta o coroană confecționată din cutie de bere, mireasa avea aplicate pe superba-i rochie mărci spaniole decupate de pe pungi de plastic), iar în construirea unor peisaje inedite, absolut șocante, pedagogiștii au pictat cu tempera în culori vii cearșafuri, dând mai multă forță și expresivitate scenelor (atât la castel, cât și la închisoare sau în peșteră). Nu pe degeaba le-a acodat juriul (prezidat de consilierul Nicolae Alexandru Iorga, și alcătuit din inspectorul general al M.E.C.I., Zvetlana Apostoiu, profesori de specialitate, de la Institutul „Cervantes” din București și Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași, precum și un profesor de limbă spaniolă, redactor al Radio Internațional România) onoarea de a reprezenta România la etapa internațională, iar doamna Maria Mendez de Valdivia, reprezentant al Ambasadei Spaniei, atașat din cadrul Biroului învățământ, i-a îndrăgit de-a binelea pentru exuberanța și profesionalismul lor în interpretarea unei piese foarte dificile – „Răzbunarea lui Don Mendo” (La venganza de Don Mendo), piesă în trei acte, jucată în chip admirabil (timp de 50 de minute) de cavalerul Cristina Anamaria Tămaș (alias Don Mendo), Valentina Rebaciuc (marchizul de Moncada, personajul pozitiv), Andrada Onaca (Don Nuno, tatăl Magdalenei), Florina Ghiurău (duce de Toro, viitorul soț), Patricia Seuche (regele Don Alfonso), Cseke Claudia (arăboaica Azofaifa), teribila Flavia Popa (Magdalena, fiica unui nobil care îi iubește pe toți, dar care este foarte rea) și Antonia Avram (Dona Ramirez, dama de companie).
 O reprezentație ca la carte și un premiu pe măsură
 După o evoluție în premieră și o comportare surprinzătoare la acest festival național, elevii lui „Pepe” și ai profesoarei Rodica Pop au cucerit tot ce se putea mai mult, obținând calificarea la etapa internațională a festivalului, programată a se desfășura tot la București, la sfârșitul lunii aprilie.
 La etapa internațională, trupa pedagogiștilor orădeni va reprezenta România, alături de trupa din Cluj-Napoca, într-o confruntare sută la sută cu trupe din Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Rusia, Polonia și Spania.
 Aflată la început de drum, trupa orădeană a prins aripi după acest succes răsunător și este motivată să facă o figură grozavă și la internaționale. Cele opt prințese se simt extraordinar în tricourile lor negre pe care este inscripționat „Al V-lea Festival național de teatru școlar în limba spaniolă al secțiilor bilingve din România, București, 2009”, fiecare cu diploma sa de campion național. Tot ca și premiu, spaniolii orădeni au primit din partea Fundației „Școala - democrația” și Primăria București o vacanță de șapte zile pe litoralul românesc al Mării Negre, la Neptun, în luna iulie 2009.
 În cele două zile de concurs, Flavia, Antonia, Claudia, Patricia, Florina, Andrada, Valentina și Cristina, alături de toți concurenții, au fost tratate cu mult respect și înconjurate cu căldură de reprezentatul Ambasadei Spaniei la București, doamna Maria Mendez de Valdivia, care le-a oferit, zilnic, câte un cocktail din partea ambasadei la Palatul Național al Copiilor, gazda  festivalului, iar la final de festival, au avut parte de o seară de neuitat, o petrecere de carnaval, la discoteca Salsa 3 din București, având onoarea de a-l asculta live pe cântărețul cubanez Mario Sombrilla. (Ovidiu DAN)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 21:44:10 Ora de vară a Europei de Est