Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Şcoala altfel e chiar altfel!

,,Prin măiestria sufletului şi sublimul profesiei, adus la rang de artă”

Şcoala altfel e chiar altfel!

Aşa cum bine ştim, copiii reuşesc cel mai bine să se adapteze tuturor situaţiilor şi îi molipsesc pe adulţi, cu optimism şi speranţă, cu determinare şi ambiţie, în toate timpurile! Cel actual, timpul, nu face excepţie!

Trăim cu toţii, fără excepţie globală, vremuri greu de perceput dar, dacă se doreşte, uşor de gestionat! Astfel, căutăm în toate sferele de activitate, să găsim soluţii de a mâna timpul, spre orizonturi mai bune, normale, echilibrate.
În atare situaţie, profesorii, acele persoane binecuvântate de divinitate să lucreze cu copiii, nu doar că s-au adaptat dar, aşa cum bine ştim, unii creează chiar performanţe. Şi asta, prin măiestria sufletului şi sublimul profesiei, adus la rang de artă.
Inimoasa echipă naţională de inspectori educativi, s-a consultat şi gândit, să dea repere pentru o Şcoală altfel, chiar altfel.
Deoarece programul naţional a fost agreat de elevi încă de la apariţia acestuia şi treptat au înţeles şi profesorii şi părinţii, utilitatea lui, nu se putea renunţa la desfăşurarea programată, chiar şi în condiţii atipice.
Valorificând materialul de ghidaj şi aducându-şi propria contribuție, profesorii bihoreni au reuşit să realizeze o săptămână de Şcoală altfel, de neuitat! În nota optimistă a copiilor, această situaţie le-a permis chiar să viziteze mult mai multe locuri, să desfăşoare mult mai multe activităţi decât în mod obişnuit.
Triada educaţională: profesori-elevi-părinţi, şi-a dovedit încă o dată eficienţa!
În 36 de unităţi de învăţământ bihorene, s-a desfăşurat programul naţional Şcoala altfel online, după data de instituire a stării de urgenţă naţională, reuşind să se creeze feed-back-uri pozitive, atât din partea părinţilor, cât şi a elevilor.
Greu am putut selecta câteva exemple, din activitatea copiilor şi a colegilor mei, din această perioadă, în materialele ataşate.
 Obiectivele și activitățile proiectate și derulate în cadrul Programului național „Școala altfel"online, au răspuns intereselor copiilor preșcolari/elevilor și au reflectat preocuparea cadrelor didactice de a identifica soluții la provocările întâmpinate în facilitarea dezvoltării competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale, elevii fiind încurajați să își manifeste creativitatea și să îmbine într-un mod atractiv teoria cu aplicațiile ei din viața de zi cu zi.
Pentru acest an şcolar, Programul național „Școala altfel" se va încheia în data de 29 mai 2020, în timpul rămas urmând ca încă 22 de untăţi de învăţământ să desfăşoare activităţi agreate, atât de către profesori, elevi cât şi de către părinţi, activităţi adaptate diferitelor niveluri de şcolarizare.
Prof. Daniela Sopota,
inspector şcolar pentru educaţie permanentă şi activităţi extraşcolare

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 18:08:16 Ora de vară a Europei de Est