Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

60% dintre profesori resimt acut stresul generat de lipsa oricărei alinieri sau ghidări privind adaptarea curriculei la predarea online

Impactul izolării sociale asupra profesorilor

60% dintre profesori resimt acut stresul generat de lipsa oricărei alinieri sau ghidări privind adaptarea curriculei la predarea online

București, 13 aprilie 2020 - În urma unui chestionar aplicat comunității de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de respondenți au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială.

Mai mult, în condițiile în care peste 88% au continuat să predea online, peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii școlii sau a autorităților locale în privința metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în această situație excepțională.
Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea și deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte  barierele logistice (necesitatea de a se ocupa și de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie). Profesorii sunt îngrijorați și de dificultățile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia și internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezență la cursurile online de peste 75%.
,,Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluție unică recomandată pentru toți profesorii, iar profesorii se văd nevoiți să găsească soluții cu resursele proprii, este considerat de către aceștia bulversant, atât pentru ei, cât și pentru copii", punctează Adina Nica, consultant cercetare și strategie la compania de cercetare Open-I Research.
Ca dovadă, 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online, iar 17% dintre profesori sunt îngrijorați că nu-și pot organiza și monitoriza eficient activitatea, în condițiile în care doar 27% dintre ei spun că reușesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat, alți 30% menționând un grad de acoperire între 25 și 50% din materie.
,,La SuperTeach, suntem pregătiți să le oferim sprijin atât în ceea ce privește dezvoltarea competențelor digitale, cât și inspirație și idei în gestionarea școlii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulți dintre ei", a spus Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator al proiectului SuperTeach.
Astfel, echipa SuperTeach, proiect național dedicat schimbării de mentalități în educație, a demarat o serie amplă de workshop-uri de competențe digitale și mentalitate deschisă în educație care să ajute profesorii să găsească soluții mai rapide și mai eficiente. Primele webinarii vor avea loc săptămâna aceasta, urmând să aibă ca invitați specialiști în educație, precum Oana Moraru sau Urania Cremene. Începând cu luna mai, cursurile vor fi disponibile gratuit și pe o platformă dedicată.
,,Răspunsurile profesorilor din comunitatea SuperTeach ne-au arătat că această perioadă i-a afectat emoțional, însă că nu doresc să pună pauză educației. Nu mai puțin de 78% dintre aceștia cred că este o perioadă de evoluție în direcția digitalizării domeniului lor.  Ei au ieșit din zona lor de confort, dar au nevoie de ghidare, de sprijin și de inspirație. Echipa noastră este pregătită să îi ajute să-și continue misiunea chiar și în condiții de izolare socială", a continuat Felix Tătaru, co-fondator al proiectului SuperTeach.
La întrebările SuperTeach au răspuns cadre didactice din toate județele țării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea,  45% predau la nivel preșcolar și primar, 54% la nivel gimnazial și liceal, 1% la nivel universitar.
SuperTeach a anunțat programul următoarelor webinarii:
14 aprilie -  webinarul ,,Lecții din criză de folosit la clasă", susținut de Oana Moraru, fondatoarea școlii Helikon;
15 aprilie - webinarul ,,Teoria autodeterminării și  cele trei nevoi psihologice de bază", susținut de Urania Cremene, parenting trainer și coach;
16 aprilie - webinar susținut de părintele Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna" din Sibiu, doctor în teologie.
SuperTeach va facilita și un webinar pentru dezvoltarea competențelor digitale, susținut de către Andy Szekely, trainer și coach în dezvoltare personală, data acestuia urmând să fie anunțată zilele următoare.
Aceste webinarii vor fi moderate de Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach, și vor fi completate în săptămânile următoare de o serie de alte webinarii a căror tematică a fost solicitată de profesori. Întâlnirile vor fi susținute prin intermediul platformei Webex, vor fi deschise publicului larg și vor fi gratuite.
Informații actualizate despre programul webinariilor sunt disponibile pe website-ul www.superteach.ro și pe pagina de Facebook SuperTeach.
De asemenea, echipa de proiect pregătește profesorilor ediții speciale online ale conferințelor SuperTeach. Informații despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe website și pe pagina de Facebook a proiectului.
Despre Proiectul SuperTeach
Lansat în 2017, SuperTeach este un program educațional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa.
SuperTeach inspiră profesorii să educe noile generații în spiritul unei mentalități deschise, ajutând elevii să-și descopere pasiunile, să-și maximizeze potențialul și să-și dezvolte competențele cheie pentru a reuși să-și atingă țelurile în viață.
Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group și Radio Itsy Bitsy, Dragoș Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.
SuperTeach acționează pe trei direcții: conferințe, traininguri și comunități locale.
În cei trei ani de activitate, în toata țara s-au desfășurat 21 de conferințe în care sute de speakeri, elite și specialiști în educație și antreprenoriat au pregătit peste 9.800 de profesori și educatori din sistemul de învățământ preuniversitar, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă.
296 de profesori au absolvit cursul de formare „Mentalitate deschisă în educație" realizat de liderul global în schimbare de mentalitate, Institutul Arbinger din SUA și oferit în România de Institutul Dezvoltării Personale.
În prezent SuperTeach dezvoltă comunități locale în 16 județe cu ajutorul celor 27 de facilitatori ai programului Mentalitatea deschisă în educatie și o Platformă digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.
Mihaela Joița

Trimite email
vineri, 17 mai 2024, 06:46:51 Ora de vară a Europei de Est