Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului

Concluzia conferinței SuperTeach, care revoluționează sistemul educațional românesc, în premieră, la Oradea

,,Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului

Oradea, 7 martie 2020 - Proiectul SuperTeach a ajuns, în premieră, la Oradea și a reunit peste 450 de profesori dornici să transforme sistemul educațional românesc.

Conferința SuperTeach are ca tematică modalitățile prin care profesorii pot forma generații pregătite pentru viitor, folosind mentalitatea deschisă în educație. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul Filarmonicii de Stat Oradea, pe scena căreia au ținut discursuri pe teme educaționale specialiști în educație și antreprenori, printre care și Elena Lotrean - fondatoarea Școlii Finalndeze Sibiu, Ciprian Stănescu - fondatorul Social Innovations Solutions sau Oana Moșoiu - lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București. Totodată, profesorii au participat la ateliere practice, unde au descoperit noi metode de a preda și de a relaționa cu copiii la clasă.
,,Ca antreprenori, am realizat că economia României nu poate crește atâta timp cât nu investim în educație. Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului și care să aibă un mindset potrivit pentru a face față provocărilor. Iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar să ne aliem cu cei care reprezintă pilonul central al sistemului educațional - profesorii - și să lucrăm împreună în a forma tineri creativi, empatici, adaptabili și capabili să lucreze în echipă. Așa s-a născut proiectul SuperTeach", a spus Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.
SuperTeach este o inițiativă care a pornit de la ideea de a schimba sistemul educațional românesc cu ajutorul cadrelor didactice. Proiectul îi ajută pe acestea să susțină dezvoltarea potențialului fiecărui copil și le oferă inspirație, prin intermediul conferințelor, punându-le în același timp la dispoziție instrumentele necesare pentru a dezvolta creativitatea, empatia, spiritul colaborativ și abilitățile de comunicare la cei mici. Astfel, în cadrul conferințelor, profesorii descoperă modalități inedite de a preda, dar și moduri prin care pot îmbunătăți relațiile cu copiii, cu părinții acestora sau cu colegii de catedră.
,,În cei trei ani de la lansarea proiectului SuperTeach, am reușit să formăm comunități puternice de profesori în București și în alte 17 județe din țară. Obiectivul nostru este să creăm astfel de comunități în toată țara și să susținem profesorii care știu că schimbarea sistemului educațional nu poate începe decât cu ei înșiși. Am descoperit oameni plini de entuziasm la Oradea și sperăm ca împreună să contribuim la transformarea felului în care este percepută și realizată educația în România. Meseria de profesor este cea mai importantă la nivelul unei societăți, iar profesorii au nevoie să știe că nu sunt singuri în inițiativele lor", a completat Felix Tătaru, președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach
Printre vorbitorii invitați la Conferința SuperTeach s-au numărat: Ciprian Stănescu -  fondator Social Innovations Solutions, Oana Moșoiu - lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București, Mirela Git  - membru certificat și independent John Maxwell Team, precum și alte personalități care, prin acțiunile lor, contribuie la transformarea educației din România.
În cadrul conferinței, au fost abordate tematici precum: abilitățile pe care trebuie să le dezvoltăm la copiii de astăzi pentru meseriile viitorului, modalități de a crea un curriculum centrat pe competențe, învățarea continuă, modalități de aplicare a mentalității deschise în educație sau orientarea în carieră prin module de educație integrată.
În acest moment, proiectul SuperTeach susține profesorii din România prin trei etape:
1.Conferințele SuperTeach, destinate profesorilor care își doresc să descopere cum pot schimba felul în care interacţionează cu elevii la clasă;
2.Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație  -  un curs oferit gratuit, creat de Institutul Arbinger, lider global în schimbarea mentalității și susținut de Institutul Dezvoltării Personale, în urma căruia participanții sunt certificați și primesc acces la platforma internațională de resurse Arbinger. Acest curs poate fi completat ulterior și de Formarea de Formatori, oferindu-le astfel ocazia participanților să devină la rândul lor formatori SuperTeach pentru alți profesori interesați de program;
3.Susținerea profesorilor astfel antrenați în a dezvolta, la rândul lor, comunități locale de profesori care să folosească aceste instrumente de relaționare cu copiii.
Despre proiectul SuperTeach
SuperTeach este o inițiativă originală susținută de Romanian Business Leaders (RBL), cea mai importantă comunitate de antreprenori și executivi de top din România, în parteneriat cu Grupul EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării Personale.
Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group, unul dintre cele mai importante grupuri independente de comunicare din România, Dragoș Anastasiu, CEO al Eurolines, cel mai mare transportator de persoane din Europa, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.
Proiectul a pornit în 2017 sub forma unor conferințe menite să ofere inspirație profesorilor care doresc să facă o schimbare în felul în care predau și în care relaționează cu copiii. După doi ani și 21 conferințe pe întreg teritoriul țării, peste 9.800 de profesori au luat contact cu acest proiect, având impact pozitiv pentru zeci de mii de elevi prin schimbarea mentalităţii profesorilor şi a felului în care este abordat actul educațional.
Proiectul continuă cu o serie de cursuri de formare certificate de Mentalitate Deschisă în Educație oferite de Institutul Dezvoltării Personale, reprezentantul Institutului Arbinger în România. Până în prezent, 240 de profesori au obținut această certificare.
Profesorii astfel formați devin iniţiatori ai unor comunități locale de profesori care adoptă această transformare de mentalitate. 27 de profesori formatori deja au pornit construirea de comunități cu o mentalitate deschisă pe tot cuprinsul țării.
În 2019 au fost organizate conferințe în Brașov, Baia Mare, Alba Iulia, Galați, București, Târgu Mureș, Suceava, Brăila, Cluj-Napoca și Iași, aproape toate fiind sold-out.
În 2020, SuperTeach a confirmat prezența pentru cinci orașe - Craiova, Brașov, Oradea, Bacău (14 martie) și Reșița (28 martie).
Mihaela Joița

Trimite email
miercuri, 15 mai 2024, 23:03:35 Ora de vară a Europei de Est