Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Domnul rector Constantin Bungău vrea și un al treilea mandat

Vin alegerile universitare!

Domnul rector Constantin Bungău vrea și un al treilea mandat

La conferința de presă de miercuri (19 februarie 2020), de la Universitatea din Oradea, domnul rector Constantin Bungău și domnul Aurel Vasile Căuș, președinte interimar al Senatului universitar și-au prezentat bilanțul realizărilor pe anul 2019, mandatele lor expirând.

Răspunzând întrebărilor, domnul rector s-a exprimat deschis că dacă alții-l vor, domnia sa socotește că nu merită să refuze o a treia ofertă, alegere în fruntea Universității.
,,Dacă ești susținut de oameni valoroși din Universitate, cred că merită să-ți dorești acest lucru"
Nu ești pus politic, nu ești desemnat politic și eu zic că e un lucru care contează foarte mult. Și faptul că Universitatea este neutră din punct de vedere politic, am menținut-o (opt ani, două mandate - n.n.). Nu din punct de vedere al colaborărilor, dar n-am avut în cei opt ani de rectorat o dată o ingerință de la un partid. U.O. este un colaborator foarte bun cu decidenții politici, dar nu este înregimentată politic. Să nu credeți că am ceva cu oamenii politici, chiar trebuie să fii partener cu ei și ei cu noi. Țin cont de părerile lor, ne ajutăm reciproc și le mulțumesc, dar contează foarte mult că Universitatea nu este a unui partid. Pentru comunitate este un lucru foarte bun", susține domnul rector Constantin Bungău.
,,Îmi voi depune candidatura"...
,,Îmi voi depune candidatura în perioada din calendar; mi se pare că este între 16 și 20 martie (2020), pentru funcția de rector... Nu este un concurs, ci un scrutin!
2019 a fost cel mai bun an pe care l-a avut Universitatea din Oradea în ultimii opt ani, cel puțin de când sunt eu rector"!
Aveam apoi să aflăm și cauza. ,,A fost un buget foarte generos, de 234 de milioane de lei, cu 35 la sută mai mare decât cel precedent. Nu am avut probleme de salarii, din contră, am acoperit și Legea 85 (restanțele salariale 2008-2011 pe care guvernul le-a livrat anul trecut, mai avem de dat colegilor 30 la sută). Am startat foarte-foarte multe proiecte la Universitatea din Oradea, granturi de toate felurile pentru dezvoltarea resursei umane, de cercetare și foarte multe pentru studenți. Să îmbunătățim activitatea și să avem o rată de succes mai mare în procesul de învățământ, să umblăm la reducerea abandonului... 350-400 de colegi au fost angrenați în granturi, proiecte... Este o concurență mare pe piața învățământului superior și atunci trebuie să fii tot mai bun pentru ca studenții să vină la tine la Universitate". În continuare, domnul rector a arătat ce s-a făcut și ce trebuie făcut pentru a fi competitiv a vorbit și despre planul (operațional) managerial pe ultimii patru ani, ai cărui indicatori au fost atinși în totalitate, chiar îndepliniți peste 90 la sută. ,,Asta nu înseamnă că nu putem face lucrurile mai bine. Eu nu sunt mulțumit întotdeauna"...Unul dintre indicatorii propuși pentru creștere a fost cel legat de numărul de studenți străini. În 2019 s-a depășit cifra de 1.000 (1036, parcă, iar în 2020, 1.052).
,,A crescut extrem de mult confortul studenților" 
La capitolul studenți, și doamna prorector Ligia Burtă, prezentă la conferință a punctat, vorbind despre situația foarte bună din căminele studențești, ,,care s-au dotat și modernizat într-o manieră semnificativă, în sensul că a crescut extrem de mult confortul studenților". Iar domnul rector a completat subliniind că ,,vom introduce și la cămine funcțiile smart de securitate, acces la alte facilități pe bază de cartelă, soft de telefon, acces informatizat"...
De la președintele interimar al Senatului universitar, domnul conf. univ. dr. Aurel Vasile Căuș (care a ,,guvernat" doar din iulie 2019), am aflat că
,,Senatul și-a încheiat mandatul luni (17 februarie)"
Raportul pe perioada mandatului 2016-2020 va fi încărcat pe site-ul Universității. Deci de luni, nu există un președinte. Studenții și-au ales deja conducerea în Senat. Despre rezultatele înregistrate la nivelul Senatului poate vorbi cel mai bine fostul președinte, domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă. Președintele interimar nu-și arogă merite decât în direcția în care a acționat pentru îmbunătățirea Cartei Universității, pentru a fi avizată de minister, precum și pentru reașezarea, reconstrucția unor relații de colaborare (și mai puțin de subordonare și control) între Senat și Consiliul de administrație, dar și cu comunitatea (Dezvoltarea relațiilor cu Primăria Oradea, Consiliul Local și Consiliul Județean).
Ar mai fi de spus, dar începe campania și le mai lăsăm să se cimenteze!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Domnul rector Constantin Bungău vrea și un al treilea mandat.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 18:23:42 Ora de vară a Europei de Est