Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Târgul de Cariere lansează un nou sezon de evenimente dedicate celor preocupați de sfera profesională

În 9 mai, la Oradea

Târgul de Cariere lansează un nou sezon de evenimente dedicate celor preocupați de sfera profesională

De la recrutare și employer branding, la conferințe, workshop-uri și chiar campionate de esports, toate vor avea loc la Târgul de Cariere, în sezonul de primăvară 2020.

3 februarie 2020, Cluj-Napoca. În perioada martie-mai 2020, Târgul de Cariere, cel mai mare organizator de evenimente de recrutare din România, anunță desfășurarea a șase evenimente dedicate tuturor celor preocupați de domeniul profesional. Peste 300 de companii din domenii diverse vin să recruteze la evenimentele ce vor avea loc în următoarele date: Brașov - 6-7 martie, Sibiu - 9 - 10 martie, Cluj-Napoca - 17-18 martie, Iași - 20-21 martie, Târgu Mureș - 26 martie, Oradea - 9 mai.
Indiferent de nivelul de pregătire sau domeniul de activitate al participanților, evenimentele marca Târgul de Cariere oferă o experiență completă. În funcție de orașul de desfășurare, pe lângă partea dedicată celor ce își caută un loc de muncă, Târgul de Cariere organizează conferințe, workshop-uri și alte activități menite să faciliteze interacțiunea dintre companii, potențiali candidați și alți participanți la evenimente.
La fiecare eveniment organizat de Târgul de Cariere participă între 1.200 și 6.000 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în special tineri cu vârsta cuprinsă între 20 și 35 ani, sezonul de toamnă 2019, oferind mii de locuri de muncă celor peste 20.000 de participanți în șase orașe din România. De la ingineri, contabili, designeri sau project manageri și până la lucrători comerciali, mecanici sau stewardese, companiile au recrutat atât oameni cu experiență și studii de specialitate, cât și personal necalificat sau tineri fără experiență. În plus, în cinci dintre locațiile unde au avut loc evenimente de recrutare, Târgul de Cariere a implementat și conceptul Digital Crusade, cea mai vastă rețea de evenimente de esports din România. Acest concept va fi extins și în sezonul de primăvară 2020.
În plus, la Cluj-Napoca va avea loc o nouă ediție a conferințelor I ❤ Job, desfășurată în paralel cu partea de recrutare din acest oraș. Astfel, pe parcursul a două zile de eveniment, vor avea loc sesiuni de training și discursuri ale unor speakeri motivaționali, cu scopul de perfecționare a abilităților candidaților, precum și pentru motivarea acestora. Printre speakerii care vor urca pe scena conferinței I ❤ Job Academy se numără și Irina Rimes, cântăreață și cel mai tânăr jurat la Vocea României.
Accesul la evenimentele organizate de Târgul de Cariere se face pe baza aplicației eJobs, procesul de recrutare fiind astfel unul mult mai rapid și mai eficient. Cei interesați de găsirea locului de muncă potrivit pot aplica cu CV-ul digitalizat, prin intermediul aplicației gratuite, iar companiile prezente pot scana CV-urile electronice, printate sub forma unui QR code, cu ajutorul unei alte aplicații numite CV2GO.
Târgul de Cariere reprezintă cea mai mare și complexă rețea de evenimente de recrutare din România. Activitatea companiei a început în 2006, în Cluj-Napoca, ajungând să ofere, după un deceniu de activitate, cea mai răspândită și eficientă soluție de recrutare din țară. Evenimentele desfășurate în cele șase orașe: Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Târgu Mureș, Sibiu și Brașov, de două ori pe an (primăvara și toamna) au rolul de a aduce împreună companii și participanți, astfel încât interacțiunea directă dintre aceștia să crească substanțial șansele pentru ambele părți de a se împlini profesional. În cele două sezoane de evenimente de recrutare participă peste 300 companii și peste 20.000 de candidați cu potențial.
Stanca Potra,
PR manager

Trimite email
miercuri, 15 mai 2024, 23:08:50 Ora de vară a Europei de Est